• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

CalleHalmstad

Breitling
Har du någon "utmanare" till Hulken med väldigt mycket fantasi, ja tänker spontant Oris Aquis men tycker att själva kransringen är alldeles för mörk där.. några andra dykarklockor eller snygga klockor med stållänk och grön urtavla som ni andra kan komma på? :)
 

HSK

Patek
2-Faktor
Har du någon "utmanare" till Hulken med väldigt mycket fantasi, ja tänker spontant Oris Aquis men tycker att själva kransringen är alldeles för mörk där.. några andra dykarklockor eller snygga klockor med stållänk och grön urtavla som ni andra kan komma på? :)
Det finns massor av "homager" som Steinhart, Tisell m.fl. om målet bara är att hitta en klocka som är så lik som möjligt utan att vara en Rolex om det inte finns några andra önskemål eller krav.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Om du är öppen för alternativ design är v2 av Zelos Mako riktigt trevlig med en otrolig tavelstruktur, jättestark och unik lume m.m. Slutsåld men den dyker upp lite då och då på k&s.

s-l400(2).jpg
 

CalleHalmstad

Breitling
Mitt krav är vattentäthet (säker att bada med, gå på spa, snorkla med etc.)
Bra kvalitè på både hela klockan samt en länk som känns genuin och har bra kvalitetskänsla.
 

Puryeah

Panerai
Har du någon "utmanare" till Hulken med väldigt mycket fantasi, ja tänker spontant Oris Aquis men tycker att själva kransringen är alldeles för mörk där.. några andra dykarklockor eller snygga klockor med stållänk och grön urtavla som ni andra kan komma på? :)


Jag syftade mest på att ska man jämföra Worldtimer med något i Rolex segment så är det väl snarare Explorer 2.

Oris Aquis är nog den mest lika jag kan komma på om du inte vill ha Steinhart eller liknande. Seiko släppte en förra året med grön tavla och bezel. Tag Heuer Aquaracer finns med grön tavla, dock stålbezel. Den tycker jag är rolig utan att för den delen behöva vara lik Rolex.

upload_2020-1-12_13-53-8.png
 

Subc

Omega
Jag syftade mest på att ska man jämföra Worldtimer med något i Rolex segment så är det väl snarare Explorer 2.

Oris Aquis är nog den mest lika jag kan komma på om du inte vill ha Steinhart eller liknande. Seiko släppte en förra året med grön tavla och bezel. Tag Heuer Aquaracer finns med grön tavla, dock stålbezel. Den tycker jag är rolig utan att för den delen behöva vara lik Rolex.

upload_2020-1-12_13-53-8.png
Den gillar jag skarpt!
 

CalleHalmstad

Breitling
Vad tycker ni om skicket på denna?
Tänker på vridringen vid kl ett är det ett jack. Kan det vara damm eller sand på resten av bilderna?
11C635FA-58D7-486A-86AB-2B656E9068C5.jpeg
97D51B46-342B-43DF-B535-6164152B387C.jpeg
635EEE80-765C-4E63-94B4-CAF943A25A59.jpeg
Dum fråga kanske, men har du testat att ta en mjuk tandborste och tvållösning\bilshampo och ljummet vatten och skrubba hela klockan och sen skölja och torka med en mjuk microduk efter? ser ut som där är lite damm och skit iallafall :) Snygg klocka btw
 
@Sjöö Sandström, hur går modet med gröna sunburst urtavlor? Kan man förvänta sig en grön Worldtimer 41 i framtiden?

Eller finns det möjlighet för specialbeställningar/Custom Order om man håller sig inom vissa begränsningar?
Det är inget som vi har i planen just nu. Tyvärr så kan vi inte göra enstaka tavlor, utan vi har ju idag en kollektion som vi utgår ifrån, men håller helt med dig om att det kan bli super bra :)
 
Topp