• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tja! Jag har fått det stora nöjet att stifta bekantskap med en UTC Extreme II. Stortrivs så långt, men kunde tänkt mig att testa något annat klockarmband.

Någon som har tips, eller bilder på egna komboer (sailcloth, racing etc?)

Jag har en annan klocka på gummi från förr, så även om det är det uppenbara förstavalet normalt så tester jag gärna något annat.
8D42D01C-3757-4097-A245-F57FFC0C0B67.jpeg
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Tja! Jag har fått det stora nöjet att stifta bekantskap med en UTC Extreme II. Stortrivs så långt, men kunde tänkt mig att testa något annat klockarmband.

Någon som har tips, eller bilder på egna komboer (sailcloth, racing etc?)

Jag har en annan klocka på gummi från förr, så även om det är det uppenbara förstavalet normalt så tester jag gärna något annat.
8D42D01C-3757-4097-A245-F57FFC0C0B67.jpeg
När en UTC fanns i min ägo så var det 99% gummi, men visst testade jag med läder...
47C6D470-F776-497F-A159-A172BAE8310B.jpeg
AAD85816-C3C2-4094-8279-28E7F6A4C6F2.jpeg
 
När en UTC fanns i min ägo så var det 99% gummi, men visst testade jag med läder...
47C6D470-F776-497F-A159-A172BAE8310B.jpeg
AAD85816-C3C2-4094-8279-28E7F6A4C6F2.jpeg
Enig i att gummi sannolikt gör sig bäst om man inte gör på länk... men en annan fråga till en tidigare ägare; jag tycker om att hålla mig till klockans tema. GMT är ju egentligen en flygarfunktion, Kronograf är racing, etc... vilken kategori tycker du UTC’en passar bäst in i?
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Enig i att gummi sannolikt gör sig bäst om man inte gör på länk... men en annan fråga till en tidigare ägare; jag tycker om att hålla mig till klockans tema. GMT är ju egentligen en flygarfunktion, Kronograf är racing, etc... vilken kategori tycker du UTC’en passar bäst in i?
Vet inte om jag skulle sätta den i någon kategori. Det jag kan säga är att silvertavlan är magisk! Fantastisk färgsättning/kombination med stål, svarta detaljer och silver.
Om de bara kunde göra en lite tunnare (max 12 mm) och lite mindre (max 41 mm) version så hade denna klocka varit i stort sett 100%.
GMT-funktion är alltid bra att ha och vem älskar inte en kronograf!?!?

edit: no more pärlemor
 
Senast ändrad:

th0m

Cartier
2-Faktor
Vet inte om jag skulle sätta den i någon kategori. Det jag kan säga är att pärlemorstavlan är magisk! Fantastisk färgsättning/kombination med stål, svarta detaljer och pärlemor.
Om de bara kunde göra en lite tunnare (max 12 mm) och lite mindre (max 41 mm) version så hade denna klocka varit i stort sett 100%.
GMT-funktion är alltid bra att ha och vem älskar inte en kronograf!?!?
Det där är väl vanliga silvertavlan dock? Tror inte UTC Extreme har funnits med pärlemor.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor

Back

Vacheron
2-Faktor
Skrev i fel tråd nyss. Pinsamt.
Se annonsen. Snart kommer Blocket vara fullt med SS klockor som ”de” kommer försöka sälja för 19500:-
9643153F-8AC8-43CB-9890-5DBF3A2F1256.png

Utan att veta bakgrunden till detta så borde det ligga i SS’s intresse att stoppa denna typ av varumärkesdevalvering. Iof får de samsas med Linda Bengtzing och Lisa Ajax i samma annons..... https://vw-retailers-assets-prod.s3...ine-images/VWAT0005_invigning_erbjudanden.pdf
Lugn nu. SS är väl medvetna då de har haft ett samarbete med VW (kanske fortfarande har). Tex:
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/2585/vara/980792
och
https://klocksnack.se/threads/sjöö-sandström-utc-orc-vw-edition.25399/
och
 
Skrev i fel tråd nyss. Pinsamt.
Se annonsen. Snart kommer Blocket vara fullt med SS klockor som ”de” kommer försöka sälja för 19500:-
9643153F-8AC8-43CB-9890-5DBF3A2F1256.png
Sånt här gör att detta märke tyvärr får lite G-kås vibbar för mig! En gång får man ha överseende med, men 2ggr! Gillar annars stilen på klockorna och varit påväg ett par gånger att köpa en utc orc som är favoriten trots reklamen.

Ngn som faktiskt äger SS som har synpunkter på detta, det bör väl rimligt dra ner värdet på märket rent generellt?
 

Back

Vacheron
2-Faktor
jag har inte sagt att sjöö lämnat premiumsegmentet, dock känns inte förfarandet speciellt premium.

Det blir väl inte helt plötsligt sämre klockor för det, en avsevärd skillnad
Är det för att det är VW som förfarandet inte är speciellt premium?
Vem vet, kanske blir åtråvärda samlingsklockor i framtiden?!?! Dominos Pizza är ju inte ett premium märke men idag så är just de klockorna mer speciella än andra.
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Får man en Rolex "på köpet"? Det är det som är B, Rolex har rätt lång väntelista, medans en SS är väldigt enkel att köpa (t.o.m på Care of Carl!!!!) Det är snarare "parfymklocka" på det än på många andra märken.
Fel avdelning att kalla SS för parfymklocka...
Beror helt på model: kan köpa en Rolex idag om du vill
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Får man en Rolex "på köpet"? Det är det som är B, Rolex har rätt lång väntelista, medans en SS är väldigt enkel att köpa (t.o.m på Care of Carl!!!!) Det är snarare "parfymklocka" på det än på många andra märken.
Njaa kanske inte helt ”fair”. Mr. Porter säljer väl Jeager och Cartier och kan väl knappast anses som ”parfymklockor”?
 
Man får tycka vad man vill, GJ har väl fått väldigt bra omdömen på sina Automatare, ändå vrålar folk att det är "parfym". Det är inte kvalitén jag anmärker på utan sättet dom samarbetar med VW! Sen tkr jag absolut det känns B att "Care of Carl" säljer dem......

Absolut, men vet dock inte om en endaste av SS modeller du behöver stå i kö för......
 
Topp