• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag inväntar också nya Landsorten, det är på tiden att Sjöö Sandström gör en tålig klocka med skruvad krona som inte är en kronograf. Kan bli riktigt lyckat om de får till den.

Jag är förvånad att man inte släppt en uppdaterad variant för länge sedan. En dykarklocka, i vettig stl och hyggligt pris, borde väl rent allmänt vara en av de bäst säljande modellerna på marknaden? Tittar man på andra märken så verkar de flesta sälja mycket (mest?) av just sina sportklockor.

Tja! Jag har fått det stora nöjet att stifta bekantskap med en UTC Extreme II. Stortrivs så långt, men kunde tänkt mig att testa något annat klockarmband.

Någon som har tips, eller bilder på egna komboer (sailcloth, racing etc?)

Jag har en annan klocka på gummi från förr, så även om det är det uppenbara förstavalet normalt så tester jag gärna något annat.
8D42D01C-3757-4097-A245-F57FFC0C0B67.jpeg
Har testat läder en månad. Ljusbrunt och torrt som fnöske från början. Vill ha mjukt i gammaldags stil.
Dränkt i Biltema läderolja, så nu när det torkat lite är det riktig skönt.
Jag vet att det ljusnar efterhand, så när det är lagom ska jag lägga på lädervax som man brukar ha till mc-kläder.
I vilket fall har jag testat stål och gummi, båda bra men denna klocka trivs med variation. Nästa steg blir att hitta rätt nyans på tjockt grått Nato/canvas-band.
20200131_172729.jpg
20200131_172729.jpg

Haha! Får man fråga varför du har en gammal Volkswagen Magazine hemma?
Inte hemma. På en arbetsplats. Det låg en till där också (men den gjorde reklam för Rob Engström/Chopard, och det bryr sig väl ingen om). Jag blev mest förvånad att jag inte lyckades gräva fram fler.

Har testat läder en månad.
Känns det inte lite bakochfram att ha armbandet vänt åt det där hållet? Eller är det jag som är bakochfram som brukar ha armbandet åt andra hållet? :pompus:

Efter att ha sett Volkswagensnacket i tråden, så kollade jag i gömmorna. Fick bl.a fram ett nummer från 2005 och ett från 2017. Rolexreklam i den äldre. Men se, Sjöö Sandströmannons i den nyare! :)
Tilläggas bör att jag aldrig ägt någon Volkswagen, utan föredrar andra tyska märken..
96B76F45-E123-4D73-B924-E4C54C594D5C.jpeg
5BD7CCDE-BA38-46CE-BF3B-138E545FCF3D.jpeg

FBDB5A51-7834-4FAD-8C49-39391EE316CB.jpeg
:)
Har testat läder en månad. Ljusbrunt och torrt som fnöske från början. Vill ha mjukt i gammaldags stil.
Dränkt i Biltema läderolja, så nu när det torkat lite är det riktig skönt.
Jag vet att det ljusnar efterhand, så när det är lagom ska jag lägga på lädervax som man brukar ha till mc-kläder.
I vilket fall har jag testat stål och gummi, båda bra men denna klocka trivs med variation. Nästa steg blir att hitta rätt nyans på tjockt grått Nato/canvas-band.
20200131_172729.jpg
20200131_172729.jpg

Fin kombo där! Lite mer casual med brunt:)

Jag hade lite problem med pinsen och få av länken, men lyckades till slut. Hittade en svart sailcloth som jag köpt till en av mina gamla travare, men som inte passade den gången. Tyckte det ble ganska bra :)

Vad har vi på nya Landsort? ..är den på G nu under 2020? Eller är det fortsatt bara gissningar?
Jag har tidigare i denna tråd gjort ett par Photoshop versioner utav SS klockor.
Hur skulle en ny version av Landsort skilja sig från nuvarande? Ge mig ett par ”önskningar” så försöker jag göra en KS-Landsort-edition ifall intresse finns :)

Vänligen,
Martin

Senast ändrad:
Hej!
Är sugen på en Sjöö Sandström utc Skydiver, försökt läsa på lite om modellen.
har några frågor om man nu ska köpa beg, hur ofta ska en sådan servas och är det något årsmodell man ska undvika.
hörde att försvaret hade bekymmer i början, fast det kan va löst prat också.
verkar inte va ofta som dom sälj privat så folk verkar va nöjda med dom.
det som ev bekymmrar mej är om kronan skaver mot handen då den verkar sticka ut en del.

Mvh Patric

Tillbaka
Topp