• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ja, förvånansvärt nöjd faktiskt. Har den på just nu och den känns helt rätt. Bra prisad och kul tavla. Den gjordes i 100 exemplar och samtliga i 42mm. Kan väl tycka att den blåa eller gröna är kul alternativ också
Jag trodde jag var förälskade i champagne tavlan på RSC, men den är bättre på bild än irl tyvärr. Jag är sugen på att byta min skumpatavla mot den blåa. Sen är jag fortfarande lite putt på att de inte har en skruvad krona..

Jag trodde jag var förälskade i champagne tavlan på RSC, men den är bättre på bild än irl tyvärr. Jag är sugen på att byta min skumpatavla mot den blåa. Sen är jag fortfarande lite putt på att de inte har en skruvad krona..
Jo men kronan kan jag leva med den har ändå 100WR så vi får lita på SS. Blåa tavlan är fin tycker jag, laxrosa också, vad kostar en tavla?

Jag skulle personligen vänta på nya 2.0 versionen. Jag anser att gen 1.0 är för hög och enligt rykten från folk som sett den nya så är den väsentligt lägre. Men o andra sidan så är den gamla kul som den är, men som sagt jag skulle vänta och väntar själv också. osäker på vad du bör betala för en beg men 20-22 låter väl rimligt
Jag inväntar också nya Landsorten, det är på tiden att Sjöö Sandström gör en tålig klocka med skruvad krona som inte är en kronograf. Kan bli riktigt lyckat om de får till den.

Tror tavlornas låg på 3200:- ungefär senast jag kollade. Tyvärr har jag rätt dålig erfarenhet av SS då båda SS klockorna jag köpt var tvungna att åka in på service omgående... Nyköp... Kändes sådär.
Men det ska väl vara löst med verken/oljorna?! Annars blir jag snart utan också... #köp och sälj isf

Ni som har koll. Jag undrar om jag har urverket som strulat? Upplever att jag har problem med gångreserven.
20200129_165237.jpg

20200129_165634.jpg

Det där ser ut som ett ETA, det som krånglade var soprod.

Dra upp det fullt och låt den då och se hur lång reserven är
Skönt att höra. :) var väl för snål på uppdragningen. Har ett dammkorn innanför glaset så de kan ju mäta upp den när den ändå är inne för åtgärd för det. Men jag ska självklart prova att dra upp den ordentligt. Vart nojig när man vet att vissa verk strulat. :(

Skönt att höra. :) var väl för snål på uppdragningen. Har ett dammkorn innanför glaset så de kan ju mäta upp den när den ändå är inne för åtgärd för det. Men jag ska självklart prova att dra upp den ordentligt. Vart nojig när man vet att vissa verk strulat. :(
Det där är inte ETA, det är Soprod A10.

Det där är inte ETA, det är Soprod A10.
Så då kanske jag inte alls var snål på uppdraget :eek:
Använder den tyvärr sällan då den inte passar in i min vardag varje dag. Så jag har inte hunnit reflekterat över att den stannar snabbt. Märkte det i söndags morgon när en av mina seiko beaters fortfarande tickade på fint trots att den legat still i över 35h. Min SS låg helt död trots uppvridning och använd under hela lördagen med aktivitet. Är det gångreserven som strulat på de verken eller är det annat? Tack för svar förresten

Så då kanske jag inte alls var snål på uppdraget :eek:
Använder den tyvärr sällan då den inte passar in i min vardag varje dag. Så jag har inte hunnit reflekterat över att den stannar snabbt. Märkte det i söndags morgon när en av mina seiko beaters fortfarande tickade på fint trots att den legat still i över 35h. Min SS låg helt död trots uppvridning och använd under hela lördagen med aktivitet. Är det gångreserven som strulat på de verken eller är det annat? Tack för svar förresten
Det är gångreserven som krånglat, tror att de kommer byta ut det mot ett sellita om de upptäcker att det krånglar

Det är gångreserven som krånglat, tror att de kommer byta ut det mot ett sellita om de upptäcker att det krånglar
Tur att den går under garanti en liten stund till. Men som sagt. Får be dom mäta upp den när dom ändå ska pyssla om den. Då får jag ännu en chans att klämma på worldtimern innan jag ev slår till. Eller så kanske man gör som många i tråden och väntar på landsorten :)

Tur att den går under garanti en liten stund till. Men som sagt. Får be dom mäta upp den när dom ändå ska pyssla om den. Då får jag ännu en chans att klämma på worldtimern innan jag ev slår till. Eller så kanske man gör som många i tråden och väntar på landsorten :)
Tror faktiskt att de hade bytt utanför garantin, de är toppen att ha att göra med

Tror faktiskt att de hade bytt utanför garantin, de är toppen att ha att göra med
Den uppfattningen har jag också fått trots att jag personligen inte haft någon direktkontakt med sjöö sandström. Har kompisar som varit i kontakt med dom i både serviceärenden och övriga frågor med enbart positivt resultat. Så jag hoppas att det går bra i detta ärende också. :)

Den uppfattningen har jag också fått trots att jag personligen inte haft någon direktkontakt med sjöö sandström. Har kompisar som varit i kontakt med dom i både serviceärenden och övriga frågor med enbart positivt resultat. Så jag hoppas att det går bra i detta ärende också. :)
Kan bara instämma.
Jag har nyligen haft lite mailkontakt med supporten och de är mycket trevliga och hjälpsamma :)

Vad skulle ett rimligt pris för en Worldtimer 41mm på länk vara på andrahandsmarknaden? såklart beroende på skick osv men låt oss säga 2-3 år gammal och i gott skick?

Någon som har koll på vilket urverk som är sellita och vilket som är soprod... antar att bilderna visar en av varje? Det är Worldtimer 36mm.

F2A58E78-2AEE-4780-8178-2A3DCD01BFD4.jpeg
B0435E31-7DDD-4164-A9B2-84C8A277765B.jpeg

Aha, jag har bara haft klockan i några dagar så jag har inte märkt något än. Hade inte alla dålig olja? Tänker att det förr eller senare krånglar även om de går fint just nu?

Tillbaka
Topp