Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
6500 är ett kalaspris! En no-brainer.Har läge att köpa en Royal Steel Chronograph med brun urtavla på länk från 2010 ingen service gjord men känner att 6500:- är ett bra pris vad säger ni här? Kan tyvärr inte hitta någon bild är den ovanlig?
Självklart spelar skicket och ”tillbehören” roll, men 6500kr låter osannolikt billigt....6500 är ett kalaspris! En no-brainer.
Sjukt snygg! Jag är redo med swishen när/om den ska gåSå här blev det. Två snabba bilder nu.
![]()
![]()
Alltså ruggit snygg! Ha-begärSå här blev det. Två snabba bilder nu.
![]()
![]()
Mmmm så snygg, vill ha en mindre variant av en automatisk kronograf till oss med kvinnohandlederSå här blev det. Två snabba bilder nu.
![]()
![]()
Härlig tavla!!Så här blev det. Två snabba bilder nu.
![]()
![]()
riktigt finHärlig tavla!!![]()
De är helt klart grymma. Men man ska inte tro att allt tillverkas i Sverige. I klockbranschen har de flesta märken ett gäng leverantörer de arbetar med för sina urtavlor, boetter osv. Sen finns det så klart vissa giganter som Omega och Rolex som tillverkar mycket själv. Men resten gör inte det. Till och med specialmärken som Sinn använder sig av leverantörer för sina boetter exempelvis.Jag är helt fascinerad av Sjöö Sandströms klockor, sjukt snygga självklart , dessutom utmanande mot andra märken men det som jag gillar mest är att det just är en svensk tillverkare på den stora klockmarknaden. En total steel worldtimer skulle jag gärna ha på handleden
Det hade varit otroligt kul@Sjöö Sandström När kommer chronolink 2.0 dvs chronolink v1 + gummi?
Jag kan inte hitta bilder på några fler med brun tavla är den udda eller? Sen har jag tyvärr inga papper på den så min fråga är kan den vara från 2010 som säljare säger och tillverkas den fortfarande tavlan alltså? @SjööSandström @Hawk100Så här blev det. Två snabba bilder nu.
![]()
![]()
Ge mig bara annonsen eller säljaren, eller om du har den? Så tar jag hand om den, ska till och med skriva en liten review och försöka svara på dina frågor☻ kan ju hända att jag tröttnar på den så du får chansenJag kan inte hitta bilder på några fler med brun tavla är den udda eller? Sen har jag tyvärr inga papper på den så min fråga är kan den vara från 2010 som säljare säger och tillverkas den fortfarande tavlan alltså? @SjööSandström @Hawk100
WT och Classic har samma infästning, så gummit passar båda.Kan kanske passa på att fråga, när ni "är på tråden", @Sjöö Sandström; passar -- eller finns något liknande? -- gummiarmbandet som finns till Worldtimer även till RS Classic? (36mm).
En del märken tillverkar allt inklusive kvartskristaller och batterier självaSen finns det så klart vissa giganter som Omega och Rolex som tillverkar mycket själv.
WT och Classic har samma infästning, så gummit passar båda.
Wow vilken samling av tavlor! Riktigt avis@Airman
Ber om ursäkt för riktigt dåligt ljus. Tavellådan är tyvärr inte hemma nu så att jag kan ta bättre bild för tillfället.
https://klocksnack.se/threads/sjöö-sandströmtråd.48302/page-200#post-2632693
Exempelvis Seiko.En del märken tillverkar allt inklusive kvartskristaller och batterier själva
Men ja, Sjöö Sandström gör inte alla delarna, men de säljer snygga klockor i bra storlekar. En RSC 36 kommer jag råka köpa nån gång, men inte just nu.![]()
Tack!!@Airman
Ber om ursäkt för riktigt dåligt ljus. Tavellådan är tyvärr inte hemma nu så att jag kan ta bättre bild för tillfället.
https://klocksnack.se/threads/sjöö-sandströmtråd.48302/page-200#post-2632693
Jag har klockan och den släpper jag inte så lätt.Ge mig bara annonsen eller säljaren, eller om du har den? Så tar jag hand om den, ska till och med skriva en liten review och försöka svara på dina frågor☻ kan ju hända att jag tröttnar på den så du får chansen![]()
Hej.Jag kan inte hitta bilder på några fler med brun tavla är den udda eller? Sen har jag tyvärr inga papper på den så min fråga är kan den vara från 2010 som säljare säger och tillverkas den fortfarande tavlan alltså? @SjööSandström @Hawk100
Grattis!Jag har klockan och den släpper jag inte så lätt.![]()