• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTCetter

Cartier
F45CA113-4AE4-44EB-AAD0-250846EBE049.jpeg
Fredagsmys
Nu är det längesen "tv-klockorna" visade upp sig. Snälla, visa några bilder och tipsa hur man hittar rätt.
 
Bra med två tidszoner när man cyklar ;)
7E92955B-BE7F-4517-9B41-2BC7690167C3.jpeg
Orange är väldigt sommarfräscht!

jag skrev i något tidigare inlägg att jag inte riktigt förstod syftet med gmt-funktionen. Men det slog mig häromdagen att det är ju perfekt att ha sommar & vintertid på samma klocka så slipper man ställa om den ;) sen slog det mig igen att det skulle bara lira om det är en quartz eller om man bara kör på en klocka.. :facepalm:
 

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Snabb fråga. Hur ändrar man den andra timvisaren oberoende av ”primärtiden”på en royal steel world timer?
 
C

Coach

Guest
Orange är väldigt sommarfräscht!

jag skrev i något tidigare inlägg att jag inte riktigt förstod syftet med gmt-funktionen. Men det slog mig häromdagen att det är ju perfekt att ha sommar & vintertid på samma klocka så slipper man ställa om den ;) sen slog det mig igen att det skulle bara lira om det är en quartz eller om man bara kör på en klocka.. :facepalm:
Ja den känns som sommar deluxe :)
Har noll behov av gmt visare men tycker den bidrar till en trevlig symmetri i tavlan.
 

cqann

Breitling
Enligt Sjöös medföljande manual till Jubilee Steel står det att urverket är en SSG10. Jag kan dock inte finna någon som helst träff på verket eller liknande kvartsverk av SS. Är det någon som vet mer om detta verk? Hade varit kul att veta vad den diffar och batteritid mm.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Enligt Sjöös medföljande manual till Jubilee Steel står det att urverket är en SSG10. Jag kan dock inte finna någon som helst träff på verket eller liknande kvartsverk av SS. Är det någon som vet mer om detta verk? Hade varit kul att veta vad den diffar och batteritid mm.
Lite dumt det där. Tror det är ett ETA eller Ronda-verk de köpt in från Schweiz.
 

th0m

Cartier
2-Faktor
Enligt Sjöös medföljande manual till Jubilee Steel står det att urverket är en SSG10. Jag kan dock inte finna någon som helst träff på verket eller liknande kvartsverk av SS. Är det någon som vet mer om detta verk? Hade varit kul att veta vad den diffar och batteritid mm.
Tror det sitter ett ETA E64.xxx i dom.
 
Topp