Gärna!Lovar att fixa krispigare bilder vid tillfälle![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gärna!Lovar att fixa krispigare bilder vid tillfälle![]()
Nu är det längesen "tv-klockorna" visade upp sig. Snälla, visa några bilder och tipsa hur man hittar rätt.Fredagsmys![]()
Det passar utmärkt även till RSC 36mmKan kanske passa på att fråga, när ni "är på tråden", @Sjöö Sandström; passar -- eller finns något liknande? -- gummiarmbandet som finns till Worldtimer även till RS Classic? (36mm).
Det passar utmärkt även till RSC 36mm![]()
Orange är väldigt sommarfräscht!Bra med två tidszoner när man cyklar![]()
![]()
Jag vet inte, för jag har inte haft någon, men de gmt-klockor jag haft ställer 24h-visaren ensamt om man drar ut kronan ett snäpp till datumläget och vrider åt andra hållet.Snabb fråga. Hur ändrar man den andra timvisaren oberoende av ”primärtiden”på en royal steel world timer?
Precis så.Jag vet inte, för jag har inte haft någon, men de gmt-klockor jag haft ställer 24h-visaren ensamt om man drar ut kronan ett snäpp till datumläget och vrider åt andra hållet.
Ja den känns som sommar deluxeOrange är väldigt sommarfräscht!
jag skrev i något tidigare inlägg att jag inte riktigt förstod syftet med gmt-funktionen. Men det slog mig häromdagen att det är ju perfekt att ha sommar & vintertid på samma klocka så slipper man ställa om densen slog det mig igen att det skulle bara lira om det är en quartz eller om man bara kör på en klocka..
![]()
Riktigt snygg!Den ultimata sommarklockan som funkar hela året![]()
brutalt braRiktigt snygg!![]()
Du tar så jävla bra bilder! Borde nästan få provision av SS.Den ultimata sommarklockan som funkar hela året![]()
Stort tackDu tar så jävla bra bilder! Borde nästan få provision av SS.![]()
Lite dumt det där. Tror det är ett ETA eller Ronda-verk de köpt in från Schweiz.Enligt Sjöös medföljande manual till Jubilee Steel står det att urverket är en SSG10. Jag kan dock inte finna någon som helst träff på verket eller liknande kvartsverk av SS. Är det någon som vet mer om detta verk? Hade varit kul att veta vad den diffar och batteritid mm.
Riktigt snygg!Den ultimata sommarklockan som funkar hela året![]()
Tror det sitter ett ETA E64.xxx i dom.Enligt Sjöös medföljande manual till Jubilee Steel står det att urverket är en SSG10. Jag kan dock inte finna någon som helst träff på verket eller liknande kvartsverk av SS. Är det någon som vet mer om detta verk? Hade varit kul att veta vad den diffar och batteritid mm.
Lite dumt det där. Tror det är ett ETA eller Ronda-verk de köpt in från Schweiz.
Tror det sitter ett ETA E64.xxx i dom.
Hur är lumen på den? fota gärna.![]()
gillar den hårt