• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Vet inte om det är rätt plats att fråga men hur står sig Sjöö Sandström mot tex Omega?

Generellt så skulle jag säga att Sjöö ligger mellan Longines och Omega. Med undantaget Royal Capital som har högre nivå.
Dock uppskattar jag Sjöö Sandströms design mer. Så det beror lite på vad man värdesätter.

Detta är dock väldigt subjektivt.
 

Subc

Omega
Generellt så skulle jag säga att Sjöö ligger mellan Longines och Omega. Med undantaget Royal Capital som har högre nivå.
Dock uppskattar jag Sjöö Sandströms design mer. Så det beror lite på vad man värdesätter.

Detta är dock väldigt subjektivt.

Subjektivt som du säger :)
Har en Longines Legend Diver som jag håller högre än Sjöö Sandström.

Min första och enda Sjöö Sandström, en Annual Edition var ju inne på två garantiärenden innan halvåret var nått, tappade tyvärr känslan för den totalt. Men kvar i tråden här och hoppas att det vänder, inser att det bara är en anekdot.

Men all heder till Becks Urhandel i Norrköping som förstod att jag fick en dålig känsla för just den klockan och lämnade full återbetalning med ett fantastiskt bemötande som vanligt!
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Subjektivt som du säger :)
Har en Longines Legend Diver som jag håller högre än Sjöö Sandström.

Min första och enda Sjöö Sandström, en Annual Edition var ju inne på två garantiärenden innan halvåret var nått, tappade tyvärr känslan för den totalt. Men kvar i tråden här och hoppas att det vänder, inser att det bara är en anekdot.

Men all heder till Becks Urhandel i Norrköping som förstod att jag fick en dålig känsla för just den klockan och lämnade full återbetalning med ett fantastiskt bemötande som vanligt!

Tråkigt när man får ett exemplar som inte lever upp till vad man kan förvänta sig.
Jag har inte haft några problem med någon av mina 3 SS.
 
Generellt så skulle jag säga att Sjöö ligger mellan Longines och Omega. Med undantaget Royal Capital som har högre nivå.
Dock uppskattar jag Sjöö Sandströms design mer. Så det beror lite på vad man värdesätter.

Detta är dock väldigt subjektivt.
Alltid kul att det är svenskt också. Ska ta en närmare titt nästa gång jag är i Sthlm
 
C

Coach

Guest
En trevlig duo helt klart med en svart BB36 och en orange Worldtimer.
0DD4EB9D-93EA-41F7-9783-6B081A06ABCE.jpeg
 

donnie

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Wow! Den där skulle behöva ett bad i handsprit.
Undrar hur mycket SS skulle ta för en mindre renovering?
Vet inte vad du vill renovera men nedan har du priser. (1,5år gamla)
En komplett genomgång kostar 8250kr
Polering kostar 1850 och då måste man göra en täthetsservice om man inte gör en komplett genomgång då.
Täthetsservice kostar 3870kr
Så täthetsservice + polering = 5720kr
Komplett genomgång + polering = 10100kr
 

Cosmograph

Cartier
2-Faktor
Vet inte vad du vill renovera men nedan har du priser. (1,5år gamla)
En komplett genomgång kostar 8250kr
Polering kostar 1850 och då måste man göra en täthetsservice om man inte gör en komplett genomgång då.
Täthetsservice kostar 3870kr
Så täthetsservice + polering = 5720kr
Komplett genomgång + polering = 10100kr
Den kanske bara är skitig... är nog enklast att gå förbi och titta på den.
 

Cosmograph

Cartier
2-Faktor
Synd, det återspeglas rimligen i att den inte blev klubbad förra gången. Och med renoveringspriserna och klubbavgiften så blir det en relativt dyr affär.
 

Hawk100

Rolex
Synd, det återspeglas rimligen i att den inte blev klubbad förra gången. Och med renoveringspriserna och klubbavgiften så blir det en relativt dyr affär.
Synd, det återspeglas rimligen i att den inte blev klubbad förra gången. Och med renoveringspriserna och klubbavgiften så blir det en relativt dyr affär.
Ja, sedan är ju även armbandet helt slut!!! Och då menar jag verkligen heeeeelt slut!! Men viklåset tyckte jag verkade ok, men kollade inte så detaljerat på det.....
 
Topp