• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

gurki

Omega
2-Faktor
Mitt senaste tillskott! Nu är man bra sugen på fler Sjöö Sandström... om ngn har en Royal Capital i stål och vill bli av med den så hojta gärna till! 😄
991A9018-CF84-4965-B7EE-05C59739D1F1.jpeg
 
Hej alla!

Presenterade mig precis i Ny på forumet-tråden så jag tänkte att jag skulle fortsätta i denna trevliga tråd! Har hängt här i det tysta i flera år och gjort ett antal affärer på K&S men detta är mitt andra inlägg.

Senaste temat för mitt klockintresse är att jag håller på att bygga upp en vintage Sjöö Sandström-samling i någon form av kronologisk ordning, bjuder på en bild på denna nedan i nuvarande skick.

Har inte riktigt bestämt mig hur stringent samlingen ska bli men känner starkt för att lägga till åtminstone en Landsort.

Jag har både inspirerats av och lärt mig mycket från denna tråd så jag hoppas kunna bidra för egen del framgent.

Väl mött!

DA160CC4-71CA-46AF-8E05-51D61EC3D0D4.jpeg
Fantstiskt kul, vilken fin samling du har :)
 

FranzJaeger

Omega
Pledge Member
2-Faktor
Fantstiskt kul, vilken fin samling du har :)
Tack! Extra roligt när det kommer ”direkt från källan” såklart - det kommer adderas flera.

När ni ändå kikar in passar jag på att lyfta ett förslag som jag sett förut i tråden:
vad tror ni om att haka på trenden med ett modernt dykarur i mer ”vintage-storlek” (39-40mm)? Tänker närmast på framgångarna med Tudor BB58/Blue etc.

Något att fundera på till den efterlängtade nya Landsorten :)
 
Senast ändrad:

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jaha! Ser riktigt bra ut :) Vad har du för handledsomfång ? Tänker att det kan vara intressant med en referenspunkt.
Den är grym, kan verkligen rekommendera modellen!! Är en riktig keeper för mig.
Mina handleder mäter knappa 18,5cm. Tror den passar för de flesta handlederna, men om du har allt för stora (typ 21+) så kanske den kan se lite väl liten ut. Men annars så passar den de allra flesta, den känns förvånansvärt smidig trots att den är rätt hög
DD74BB2D-DF15-490E-A4FD-E548C6560DAF.jpeg
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Den är grym, kan verkligen rekommendera modellen!! Är en riktig keeper för mig.
Mina handleder mäter knappa 18,5cm. Tror den passar för de flesta handlederna, men om du har allt för stora (typ 21+) så kanske den kan se lite väl liten ut. Men annars så passar den de allra flesta, den känns förvånansvärt smidig trots att den är rätt hög
DD74BB2D-DF15-490E-A4FD-E548C6560DAF.jpeg
Är snarare åt andra hållet med ett handledsomfång på 17,5.
Har i dagsläget endast 36mm ur och har trivts bra med ex Worldtimern i 36mm.
Tyckte 41an av Worldtimer var för stor.
Men vem vet en Chronolink kanske skulle sitta som ett smäck :)
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Är snarare åt andra hållet med ett handledsomfång på 17,5.
Har i dagsläget endast 36mm ur och har trivts bra med ex Worldtimern i 36mm.
Tyckte 41an av Worldtimer var för stor.
Men vem vet en Chronolink kanske skulle sitta som ett smäck :)
Har haft både WT41 och RSC41 och de upplevs bra mycket större på handleden tycker jag. Dock känns den större än WT36. Med 17,5 tror jag en Chronolink skulle sitta riktigt bra på dig😁
 

jas79

Breitling
Hej!

Mitt första inlägg här på KS. Jag har under hösten fått upp ögonen för Sjöö Sandströms klockor, främst Worldtimern. Nu på Black Friday-rean slog jag till på en orange Worldtimer 41mm på gummi. Valde mellan denna och en vit. Därefter har jag under december plöjt igenom HELA denna tråden, och är imponerad av vilken kunskap och intresse det finns här. Nu har jag hunnit bära klockan en del, och tycker att den känns riktigt trevlig på armen.

Jag får återkomma i presentationstråden med lite mer om mig själv och övriga klockor.

DSC_2708 (2).JPG
 

FranzJaeger

Omega
Pledge Member
2-Faktor
Hej!

Mitt första inlägg här på KS. Jag har under hösten fått upp ögonen för Sjöö Sandströms klockor, främst Worldtimern. Nu på Black Friday-rean slog jag till på en orange Worldtimer 41mm på gummi. Valde mellan denna och en vit. Därefter har jag under december plöjt igenom HELA denna tråden, och är imponerad av vilken kunskap och intresse det finns här. Nu har jag hunnit bära klockan en del, och tycker att den känns riktigt trevlig på armen.

Jag får återkomma i presentationstråden med lite mer om mig själv och övriga klockor.

DSC_2708 (2).JPG
Välkommen! Jag är också debutant!
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Hej!

Mitt första inlägg här på KS. Jag har under hösten fått upp ögonen för Sjöö Sandströms klockor, främst Worldtimern. Nu på Black Friday-rean slog jag till på en orange Worldtimer 41mm på gummi. Valde mellan denna och en vit. Därefter har jag under december plöjt igenom HELA denna tråden, och är imponerad av vilken kunskap och intresse det finns här. Nu har jag hunnit bära klockan en del, och tycker att den känns riktigt trevlig på armen.

Jag får återkomma i presentationstråden med lite mer om mig själv och övriga klockor.

DSC_2708 (2).JPG
Varmt välkommen och grattis till din fina klocka. Riktigt bra val!!! Det där kan vara en av de bästa sommarklockorna, har själv haft en som jag var toknöjd med😎
F755A28F-F32D-4508-A248-5C33579D98B5.jpeg
 
Topp