• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

TibbeTabb

Panerai
2-Faktor
Varmt välkommen och grattis till din fina klocka. Riktigt bra val!!! Det där kan vara en av de bästa sommarklockorna, har själv haft en som jag var toknöjd med😎
F755A28F-F32D-4508-A248-5C33579D98B5.jpeg
Just den klockan syns i en samlingsbild med två andra Sjöö strax ovanför detta inlägg. 😉
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tar en bild men min Sjöö trippel oxå.
Dykare, dress och kronograf.
Känns ganska komplett

05012021-CRW_5133__01.jpg

Just den klockan syns i en samlingsbild med två andra Sjöö strax ovanför detta inlägg. 😉
Ah just det, såg det igår! Kul att den är kvar i din samling (som är grymt bra!!!). Är riktigt avis på Landsorten😍 En Chronolink och sen har du den ultimata Sjöö Sandström-samlingen😜
 

TibbeTabb

Panerai
2-Faktor
Ah just det, såg det igår! Kul att den är kvar i din samling (som är grymt bra!!!). Är riktigt avis på Landsorten😍 En Chronolink och sen har du den ultimata Sjöö Sandström-samlingen😜
Du har all rätt att vara avis på Landsort. Grym klocka! 😎
Jo 2020 gav en fin samling av svenska kvslitetsur 😀
Tack då vet jag vad jag ska snegla på när jag får mer Sjöö sug. 😀
 

Steget98

Breitling
Har som tidigare nämnt följt tråden på avstånd, här kommer bilden på samligen. S1:an nummer 550, är till salu, landar på Tradera inom kort såvida ingen här är sugen. Skicka PM så kommer det bilder och mer info.

Annual 2019 (oanvänd) kan eventuellt gå iväg till någon som letar, dock önskar jag landa in en RC stål först. 😎

RSC stannar definitivt där den är...


136994798_826945504824856_5912073725657631233_n.jpg
 

Pumba

Cartier
2-Faktor
En fråga till er inbitna SS-are:
Jag är inne på att köpa en länk till Royal Steel samt Worldtimer och tycker mig skönja att det ser ut att vara samma länk till båda modeller, har jag rätt i min spaning?

Det verkar också vara 20mm länk till både 36mm och 41mm vilket i min värld borde innebära samma länk till alla fyra konfigurationer (RS 36/41 - WT 36/41). Nån som har koll?
 
Senast ändrad:

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
En fråga till er inbitna SS-are:
Jag är inne på att köpa en länk till Royal Steel samt Worldtimer och tycker mig skönja att det ser ut att vara samma länk till båda modeller, har jag rätt i min spaning?

Det verkar också vara 20mm länk till både 36mm och 40mm vilket i min värld borde innebära samma länk till alla fyra konfigurationer (RS 36/40 - WT 36/40). Nån som har koll?
Samma länk för RSC och WT. Däremot är länken till 36mm annorlunda jämfört med den till 41mm. Till 36mm är det en länk som smalnar av och har SS-logo på spännet, medan till 41mm är det en rak länk med dolt spänne utan logo (graverad logo kl 6 vid åndlönk istället). Så båda passar din klocka, är en smaksak.
36FAFDCB-E6C6-4C6A-9AD7-0701F26D9FCA.jpeg
C4BA0824-AFF4-4832-821B-7D27443BD00E.jpeg
 

Pumba

Cartier
2-Faktor
Samma länk för RSC och WT. Däremot är länken till 36mm annorlunda jämfört med den till 41mm. Till 36mm är det en länk som smalnar av och har SS-logo på spännet, medan till 41mm är det en rak länk med dolt spänne utan logo (graverad logo kl 6 vid åndlönk istället). Så båda passar din klocka, är en smaksak.
36FAFDCB-E6C6-4C6A-9AD7-0701F26D9FCA.jpeg
C4BA0824-AFF4-4832-821B-7D27443BD00E.jpeg
Tack för snabbt och tydligt svar.
Har du provat både 36 och 41mm-länkarna och hur är i så fall din känsla på handleden?
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tack för snabbt och tydligt svar.
Har du provat både 36 och 41mm-länkarna och hur är i så fall din känsla på handleden?
Har testat båda och jag föredrar 41mm. Men vet att många andra här i tråden föredrar 36mm.

Beror lite på vad man är ute efter, 36mm-länken upplevs mindre och lite mer slimmad när den smalnar av. Däremot gillar jag mer spännet på 41mm då du kan öppna/stänga enklare. Med 36mm sitter logon på ena delen, vilket innebär att den delen alltid måste stängas sist. Ingen jobbig grej egentligen men min röst är 41mm.
Visst är det en WT41 du har? Isåfall hade jag absolut gått för 41mm-länken som ”ska” höra till.
 

Pumba

Cartier
2-Faktor
Har testat båda och jag föredrar 41mm. Men vet att många andra här i tråden föredrar 36mm.

Beror lite på vad man är ute efter, 36mm-länken upplevs mindre och lite mer slimmad när den smalnar av. Däremot gillar jag mer spännet på 41mm då du kan öppna/stänga enklare. Med 36mm sitter logon på ena delen, vilket innebär att den delen alltid måste stängas sist. Ingen jobbig grej egentligen men min röst är 41mm.
Visst är det en WT41 du har? Isåfall hade jag absolut gått för 41mm-länken som ”ska” höra till.
Det låter som 41mm är rätt för mig. Jag ska ha den till både RS/WT och har både ganska kraftiga händer/handleder samt underarmar efter ett liv som brottare och manuell terapeut så det är nog bäst att ha den grövre modellen för mig 👊🏻

Om någon sitter och trycker på en 41mm-länk för mycket får ni gärna skrika till 🙂
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Tack för snabbt och tydligt svar.
Har du provat både 36 och 41mm-länkarna och hur är i så fall din känsla på handleden?

Har testat båda och jag föredrar 41mm. Men vet att många andra här i tråden föredrar 36mm.

Beror lite på vad man är ute efter, 36mm-länken upplevs mindre och lite mer slimmad när den smalnar av. Däremot gillar jag mer spännet på 41mm då du kan öppna/stänga enklare. Med 36mm sitter logon på ena delen, vilket innebär att den delen alltid måste stängas sist. Ingen jobbig grej egentligen men min röst är 41mm.
Visst är det en WT41 du har? Isåfall hade jag absolut gått för 41mm-länken som ”ska” höra till.
Håll i hästarna nu. Det verkar som att @KSöderström tolkar det som att en länk till 36 passar på 41? Olika ändlänkar va?
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Halloj!
Blev helt plötsligt akut sugen på en Sjöö chrono. Nu har jag kinapinnar till handleder (14cm) så jag misstänker att 35,5mm kommer vara för stor för mig?...
Hur upplevs de, någon som har koll?
Som referens fick Datejust 36mm gå för att den var för stor på mig.
Å ena sidan är det i princip samma storlek å andra sidan är det en annan typ av klocka och de kan upplevas olika stora beroende på lug-mått osv..
Så vad tror ni? Kommer även chronon vara för stor (som alla andra jävla klockor...)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Halloj!
Blev helt plötsligt akut sugen på en Sjöö chrono. Nu har jag kinapinnar till handleder (14cm) så jag misstänker att 35,5mm kommer vara för stor för mig?...
Hur upplevs de, någon som har koll?
Som referens fick Datejust 36mm gå för att den var för stor på mig.
Å ena sidan är det i princip samma storlek å andra sidan är det en annan typ av klocka och de kan upplevas olika stora beroende på lug-mått osv..
Så vad tror ni? Kommer även chronon vara för stor (som alla andra jävla klockor...)

Det säljs två 35,5mm på Kaplans på lördag. Quartz iofs, så vet inte om det går bort av den anledningen. Den svarta med diamantringen är ju svårt cool och den rosa är fin den med.

Screenshot_20210106_231833_com.android.chrome.jpg
Screenshot_20210106_231858_com.android.chrome.jpg
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Det säljs två 35,5mm på Kaplans på lördag. Quartz iofs, så vet inte om det går bort av den anledningen. Den svarta med diamantringen är ju svårt cool och den rosa är fin den med.

Screenshot_20210106_231833_com.android.chrome.jpg
Screenshot_20210106_231858_com.android.chrome.jpg
Ja det var där jag fick idén ifrån 😁 visst har jag sett modellen förr men alltid avfärdat den som för stor. Men nu börjar jag fundera..

Ligger inte Kaplans lite högt på den rosa? Eller?
Jag menar tittar man nypriset så ligger det på 16,600kr (eller är rosa tavla dyrare?) Med slagavgift landar det på 11400. Och kanske man t.o.m. kan få ned lite på priset i butik eller hur ser det ut på denna modell i butikerna?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ja det var där jag fick idén ifrån 😁 visst har jag sett modellen förr men alltid avfärdat den som för stor. Men nu börjar jag fundera..

Ligger inte Kaplans lite högt på den rosa? Eller?
Jag menar tittar man nypriset så ligger det på 16,600kr (eller är rosa tavla dyrare?) Med slagavgift landar det på 11400. Och kanske man t.o.m. kan få ned lite på priset i butik eller hur ser det ut på denna modell i butikerna?

Svårt att värdera iom att jag inte tror att du kan köpa någon av tavlorna från Sjöö. Sen har jag dessvärre noll koll på modellen och vad som är rimligt.
 
Topp