Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack för att du tog reda på det. Bra att vetaFredagsklocka och fundering 41 36 länkar.
![]()
![]()
Jag gillar 41 länken, rak och lätt att hantera. Men faktiskt har nån tänkt till med avsmalnande 36 länk! Med den raka är det som en fin bred länk runt handleden, men verkar nästan smalna av mot en liten plutt 36 klocka.
I vilket fall med tanke på frågor i onsdags. Ändlänkarna passar fint och utbytbara mellan 36 och 41![]()
Tack NRE. Kolla EDIT jag gjort ovan. Med 36 klocka måste man vara väldigt noga att sprintarna är på plats.Tack för att du tog reda på det. Bra att veta![]()
Stort grattis till en underbar dinkaSå kom den tillslut.![]()
![]()
![]()
Men angenäma!Funderar på att byta tavla till ”Utte”..svåra val![]()
Kan allt ta en samlad bildMen angenäma!
Kan vi inte få en bild på hela din samling av tavlor till Sjöö??
Det där ser ju kanon ut. Tack för svar på min frågaFredagsklocka och fundering 41 36 länkar.
![]()
![]()
Jag gillar 41 länken, rak och lätt att hantera. Men faktiskt har nån tänkt till med avsmalnande 36 länk! Med den raka är det som en fin bred länk runt handleden, men verkar nästan smalna av mot en liten plutt 36 klocka.
I vilket fall med tanke på frågor i onsdags. Ändlänkarna passar fint och utbytbara mellan 36 och 41
EDIT!!!
Det är glapp i bilden ovan! Sprinten var inte fullt i! Fick dock in den. När jag provade 36 länken var det samma lika. Borde väl mäta mer exakt men ändlänkar verkar lika, var bara väldigt noga att sprintarna fäst helt och hållet i 36 klockor!!!
Den vita ser riktigt snygg ut. En röst på den!Funderar på att byta tavla till ”Utte”..svåra val![]()
Man blir sugen på att ge sig in i tavel-träsket när man ser fantasterna i denna tråd! Knep faktiskt två tavlor till min Chronolink redan innan jag köpte själva klockan inspirerad av er...Funderar på att byta tavla till ”Utte”..svåra val![]()
Senast jag frågade en AD för någon månad sedan låg ny tavla runt 2000kr och bytet runt 1000krMan blir sugen på att ge sig in i tavel-träsket när man ser fantasterna i denna tråd! Knep faktiskt två tavlor till min Chronolink redan innan jag köpte själva klockan inspirerad av er...
Vet att detta varit uppe förut och att folk har lite olika kontakter men vad är dagsfärsk prisbild på att få urtavla bytt hos SS om man ej behöver serva etc. samtidigt?
Det kanske finns någon skön KS-rabatt @Sjöö Sandström![]()
Här kommer en bild på den samlade stördheten just nu..Men angenäma!
Kan vi inte få en bild på hela din samling av tavlor till Sjöö??
Här kommer en bild på den samlade stördheten just nu..
![]()
För sällan för att egentligen försvara all tavlor man har..allrahelst till klocka jag inte harImponerande!hur ofta byter du mellan de olika tavlorna?
Underbart!!Här kommer en bild på den samlade stördheten just nu..
![]()
För sällan för att egentligen försvara all tavlor man har..allrahelst till klocka jag inte har![]()
Shit, var helt med på att du hade tavlor men... inte fler än SS själva!Här kommer en bild på den samlade stördheten just nu..
![]()
Jo detta forum är ett ”farligt tillhåll”..man kan lätt snöa in på någotHaha härligt att du har tavlor till klocka du inte har!jag tror att vi alla här inne har ett visst samlarbeteende, vissa värre än andra
![]()
Finns allt ett gäng som jag inte harShit, var helt med på att du hade tavlor men... inte fler än SS själva!
Senast jag frågade en AD för någon månad sedan låg ny tavla runt 2000kr och bytet runt 1000kr
Riktigt imponerande! Byter du själv eller via kontakter eller via SS? Anar man en SS-bricka under råvaran? Proffsigt oavsett!Här kommer en bild på den samlade stördheten just nu..
![]()
Det svarta gummit passar på rsc 41 och 36. Men var väl tänkt till Worldtimer från början, faktiskt hyfsat snygg kombo bruna 36. Ok gummi för grön 41 men det lyser upp med länken.Det där ser ju kanon ut. Tack för svar på min fråga
Har blivit erbjuden en beggad länk från RS Chrono. Vet nån om det är samma länk till RS Chrono som WT/Classic? Ser ut att vara samma på bild och samtliga är 20mm breda
Fantastiskt! Många olika variationer blir detHär kommer en bild på den samlade stördheten just nu..
![]()
Riktig klassiker![]()
![]()
Är det någon taper på Sjöö Sandströms länkar?Samma länk för RSC och WT. Däremot är länken till 36mm annorlunda jämfört med den till 41mm. Till 36mm är det en länk som smalnar av och har SS-logo på spännet, medan till 41mm är det en rak länk med dolt spänne utan logo (graverad logo kl 6 vid åndlönk istället). Så båda passar din klocka, är en smaksak.![]()
![]()
Rsc 36 och wt 36 smalnar av från 20 till 18.Är det någon taper på Sjöö Sandströms länkar?tycker alltid det är svårt att se på bild när det handlar om ett par mm..
Till 36.Är det någon taper på Sjöö Sandströms länkar?tycker alltid det är svårt att se på bild när det handlar om ett par mm..