• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ja jag såg det! Tyder på för högt pris? Eller för dåligt intresse..

Jag tycker att Kaplans generellt har på tok för höga utrop på Sjöö Sandström. Har ingen statistik på det, men det är inte första gången Sjöö-klockor blir återropade.

Lite märkligt med tanke på hur man sätter utrop på en del attraktiva vintagemodeller trots genuin kunskap om värdet. Visserligen har säljarna ett ord med i laget, men det är ju ingen skillnad på auktionsmekanismerna mellan en Rolex GMT och en RS Chrono. Jag vill känna att jag kan göra ett potentialt fynd, inte att jag ligger på eller till och med över marknadspris vid första utrop. Argumentet med låga utrop för att locka in budgivare är generellt vill jag nog påstå och gäller inte bara dyr vintage.
 

Derix

Patek
2-Faktor
Här kommer en bild på den samlade stördheten just nu..

28139319-46D0-4E40-AD3A-0C549693A9F4.jpeg
Imponerande samling. Två frågor :)

Byter du tavlorna själv?
Jobbar du på SS..? 😄
 

David71

Rolex
2-Faktor
Båda 35-orna blev återropade förresten. Däremot brukar det sällan bli så mycket billigare om klockorna hamnar i butiken än vad det hade blivit om man köpt för utrop.

Ja jag såg det! Tyder på för högt pris? Eller för dåligt intresse..
Tror just att små quartz som riktar sig till kvinnor är mer svårsålda.

Båda är snygga men ett utrop på en 10 år gammal quartz på 9.500, dvs 11.450 efter avgifter låter väl högt, nuvarande modell (dock ej samma tavla) listar 16.600 och det borde gå att pruta några tusen på en sådan modell.

Däremot var/är jag sugen på den svarta med diamantbezel, där var väl priset vettigare tycker jag :)
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Tror just att små quartz som riktar sig till kvinnor är mer svårsålda.

Båda är snygga men ett utrop på en 10 år gammal quartz på 9.500, dvs 11.450 efter avgifter låter väl högt, nuvarande modell (dock ej samma tavla) listar 16.600 och det borde gå att pruta några tusen på en sådan modell.

Däremot var/är jag sugen på den svarta med diamantbezel, där var väl priset vettigare tycker jag :)
Precis så jag tänkte. Var sugen på båda men priset fick mig att avstå.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tror just att små quartz som riktar sig till kvinnor är mer svårsålda.

Båda är snygga men ett utrop på en 10 år gammal quartz på 9.500, dvs 11.450 efter avgifter låter väl högt, nuvarande modell (dock ej samma tavla) listar 16.600 och det borde gå att pruta några tusen på en sådan modell.

Däremot var/är jag sugen på den svarta med diamantbezel, där var väl priset vettigare tycker jag :)

Jag tycker att det är samma tendens när de har Chronolinkar, ORC eller andra herrklockor på auktion. Sällan man känner att utropspriset är mer en touch bättre än rimligt listpris på KS/Tradera eller till och med Blocket.
 

Chefen

Omega
Kan någon svara på vad det är för urverk SS bygger på i en Royal Steel Automatic? Jag tror att det är ETA, men skulle vilja få det bekräftat
 

jas79

Breitling
Jag köpte min första Sjöö Sandström för någon månad sen, en orange Worldtimer 41 på gummi. Jag har förstått av forumet att det är beroendeframkallande att snöa in på dessa klockor. Nu trillade denna klocka in från en auktionsfirma för någon vecka sedan. En Royal Steel Quattro på länk, med kopparfärgad urtavla.

Jag har inte lyckats få länken lagom lång. Antingen blir den för kort eller för lång. Jag skulle nog behöva en halvlänk för att få till det. Någon som vet om det finns till denna 26mm länk? Kanske rent av någon som har en till övers?

Klockan är rätt så tung med länken, så jag funderar på att skaffa något armband till den istället, men har inte lyckats bestämma mig för vad. Ni andra som har klockor med koppartavla, vad för armband har ni matchat med? Utbudet är ju lite begränsat i 26mm. Jag har hittat bilder på klockor med bruna och svarta original läderband. Kom gärna med tips och idéer!

Det har inte skrivits så mycket om Quattron här i tråden. Vilka är ni som har en? Jag har inte sett så många olika färger här heller. Svart, vit och kolfiber vet jag att jag sett, men ingen koppar. Någon som har en i någon annan fräck färg?

DSC_2716 (2).JPG
 

Hawk100

Rolex
Jag köpte min första Sjöö Sandström för någon månad sen, en orange Worldtimer 41 på gummi. Jag har förstått av forumet att det är beroendeframkallande att snöa in på dessa klockor. Nu trillade denna klocka in från en auktionsfirma för någon vecka sedan. En Royal Steel Quattro på länk, med kopparfärgad urtavla.

Jag har inte lyckats få länken lagom lång. Antingen blir den för kort eller för lång. Jag skulle nog behöva en halvlänk för att få till det. Någon som vet om det finns till denna 26mm länk? Kanske rent av någon som har en till övers?

Klockan är rätt så tung med länken, så jag funderar på att skaffa något armband till den istället, men har inte lyckats bestämma mig för vad. Ni andra som har klockor med koppartavla, vad för armband har ni matchat med? Utbudet är ju lite begränsat i 26mm. Jag har hittat bilder på klockor med bruna och svarta original läderband. Kom gärna med tips och idéer!

Det har inte skrivits så mycket om Quattron här i tråden. Vilka är ni som har en? Jag har inte sett så många olika färger här heller. Svart, vit och kolfiber vet jag att jag sett, men ingen koppar. Någon som har en i någon annan fräck färg?

DSC_2716 (2).JPG
Coolt! Tror inte jag sett någon annan Quattro här i tråden. Det är ju en lite udda klocka som jag tycker är ”fulsnygg” på något märkligt sätt.
Jag gillar egentligen fyrkantiga klockor, men när det blir ett liggande TV-format är det något som får ögat att studsa till! På gott och ont. Dock gör den breda länken att proportionerna ändå blir helt rätt.
Märkligt som sagt!
Jag har själv budat på en Quattro några gånger men aldrig lyckats nypa en, så jag säger grattis! Hög tid att den finns representerad i tråden!!! 👍
 
Topp