Stalrob
Silver
Jag har insider info!!!Vad har vi här då!!
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har insider info!!!Vad har vi här då!!
![]()
Grattis till detÄntligen kan man ansöka om medlemskap i denna tråd![]()
Alltså den orangea i sommarljuset![]()
Summertime.....
Så kan du bara plocka länken från sin rs om du har det. Den passar.Mitt inlägg blev raderat det skulle till köp & sälj istället så jag ställer frågan till er som har en Worldtimer istället, är ni nöjda med klockan? Jag vill ha 41mm på länk vad är era tankar, för och nackdelar, gärna vs RS 41 som jag har idag?
Ja visst är det! Återinför den som smartwatch @Sjöö SandströmDen är så bra! Välkommen till klubben.
Känns smått surrealistiskt att de slutade tillverka den.
Jag har en RS41 och hade en WT41, både länk & gummi, men valde att göra mig av med WT då jag upplevde att de slogs om samma armtid. WT är en bra mix av sport och dress men för mig som har både en mer dress (RS) och en ren sport (UTC EXT) så blev den ett mellanting som jag aldrig riktigt blev vän med. Den fick till slut vandra vidare till förmån för en dykare som kompletterade min samling bättre.Mitt inlägg blev raderat det skulle till köp & sälj istället så jag ställer frågan till er som har en Worldtimer istället, är ni nöjda med klockan? Jag vill ha 41mm på länk vad är era tankar, för och nackdelar, gärna vs RS 41 som jag har idag?
Lite så jag tänker också. Har själv haft en rolex gmt och en Tudor chronograf innan min rs och känner nog att jag saknar lite sportigare känsla än min RS men tycker nog också de är lite för lika för att se behovet av båda.Jag har en RS41 och hade en WT41, både länk & gummi, men valde att göra mig av med WT då jag upplevde att de slogs om samma armtid. WT är en bra mix av sport och dress men för mig som har både en mer dress (RS) och en ren sport (UTC EXT) så blev den ett mellanting som jag aldrig riktigt blev vän med. Den fick till slut vandra vidare till förmån för en dykare som kompletterade min samling bättre.
Har inget ont att säga om WT dock, den passade bara inte mig
Stämmer. Byttes för några år sedan. Mer lume i index var precis som du noterat en förändringHar en fråga till. Har ss bytt urtavla på worldtimern. Ser vissa bilder på nätet där det inte ser ut som lume i indexen utan på en prick ovanför och på vissa ser det it som lume ut indexen.
Stämmer. Byttes för några år sedan. Mer lume i index var precis som du noterat en förändring![]()
Annat urverk? De tidiga hade Soprod som senare byttes till Selitta. Byte gjordes på garantin och jag är inte säker att detta även gällde tidigare WTnTack! Var det några andra förändringar du känner till?
Tror bara det var tavlan, och att man introducerade gummit. Om jag minns rätt!Tack! Var det några andra förändringar du känner till?
Även visarna ändrades, blev lite fetare/"sportigare"Tror bara det var tavlan, och att man introducerade gummit. Om jag minns rätt!
Och precis som @rambo_amadeus skriver har man bytt verk, men det gjordes först när det blev problem med gamla![]()
Den snyggare urtavlan, utan lume-klet överallt, är den första generationens WT som var numrerad och som bara tillverkades i ett begränsat antal (har för mig att det var 100 men tar inte gift på det). Även urverket var annorlunda än de två som använts i ”andra generationens” WT. Minns inte vilket märke det var, men någon annan kanske minns. Jag hade tidigare ett ex av första generationen och den gick helt sjukt rätt och klarade lätt ett kvartal utan att behöva ställas om.Har en fråga till. Har ss bytt urtavla på worldtimern. Ser vissa bilder på nätet där det inte ser ut som lume i indexen utan på en prick ovanför och på vissa ser det ut som lume i indexen.
Hade ingen aning att den var numrerad till 100. Trodde den slutade säljas efter ~1 år då den sålde "dåligt" och en uppdatering gjordes. Den fanns väl även i endast 41mm? Du har rätt gällande urverket, det var ETA 2893-2 i dem. Swatch ströp sedan tillgången och man gick först över till Soprod och sedan Selitta.Den snyggare urtavlan, utan lume-klet överallt, är den första generationens WT som var numrerad och som bara tillverkades i ett begränsat antal (har för mig att det var 100 men tar inte gift på det). Även urverket var annorlunda än de två som använts i ”andra generationens” WT. Minns inte vilket märke det var, men någon annan kanske minns. Jag hade tidigare ett ex av första generationen och den gick helt sjukt rätt och klarade lätt ett kvartal utan att behöva ställas om.
Saknar den....!!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jo det var redan från start uttalat att den skulle göras i en begränsad numrerad upplaga.....Hade ingen aning att den var numrerad till 100. Trodde den slutade säljas efter ~1 år då den sålde "dåligt" och en uppdatering gjordes. Den fanns väl även i endast 41mm? Du har rätt gällande urverket, det var ETA 2893-2 i dem. Swatch ströp sedan tillgången och man gick först över till Soprod och sedan Selitta.
Riktigt läcker med den blå tavlanFortfarande WT, har faktiskt inte vilat tillräckligt för att stanna sen jag skaffade den - bra betyg!
![]()
Väldigt allround, funkar lika bra till t-shirt på sommaren som till kavaj på kontoretRiktigt läcker med den blå tavlan