• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

I am back!
F0D79BCB-A4FA-4858-95EF-B973ADB21D42.jpeg
5E209601-9610-44D9-BE25-59B3DA1E7DE2.jpeg

Är det en quartz damen har? Har själv funderat flera gånger på att ”tvinga på” tjejen en Sjöö Sandström, men då måste det vara quartz. Annars lär den hamna i nån byrålåda så fort den stannar😅

Yes! Samma här, hon är läkare och får inte ha klocka till vardags och har ett par Seikos sen tidigare som bara blivit liggande då hon inte orkar dra upp och ställa tiden på helger och semestrar :)

Yes! Samma här, hon är läkare och får inte ha klocka till vardags och har ett par Seikos sen tidigare som bara blivit liggande då hon inte orkar dra upp och ställa tiden på helger och semestrar :)
Där ser man, är det vit eller mop tavla? Jag kanske får ta en sväng förbi nån AD i sommar och försöka lura på henne en klocka helt enkelt😁
Edit: Den kanske bara finns i vanlig vit i Quartz?

Där ser man, är det vit eller mop tavla? Jag kanske får ta en sväng förbi nån AD i sommar och försöka lura på henne en klocka helt enkelt😁
Edit: Den kanske bara finns i vanlig vit i Quartz?

Jag lurade f ö med henne till AD med förevändningen att jag ville kolla på en Worldtimer och när vi var där fick jag henne att "för skojs skull" testa en RSC! Hade egentligen inte tänkt köpa en WT då, men föll pladask när jag såg den så blev ett dyrt besök...

Edit: Just det vore väl iofs inte ett problem för dig m t p att du redan provat de flesta klockor? ;)

Jag lurade f ö med henne till AD med förevändningen att jag ville kolla på en Worldtimer och när vi var där fick jag henne att "för skojs skull" testa en RSC! Hade egentligen inte tänkt köpa en WT då, men föll pladask när jag såg den så blev ett dyrt besök...

Edit: Just det vore väl iofs inte ett problem för dig m t p att du redan provat de flesta klockor? ;)
Smart där, får nog försöka lura med henne på något sånt. Det hade varit trovärdigt då hon vet att jag byter klockor hela tiden🤣 I början noterade hon när något nytt var runt handleden, men nu orkar hon nog inte ens bry sig längre. Förutom Ploprof då, då blev det ramaskri här hemma (speciellt när jag bar den över skjortan) 👹

För övrigt är din blåa WT grym, är riktigt avis på den! Galet fin färg!

Tjenare grabbar.

Någon som vet vad värdet är på dessa Sjöö Sandström?

Royal Capital Guld 18k (nyskick med alla papper och box)
Royal capital
019627_new.jpg

Lady Royal Steel (nyskick med alla papper)
Royal steel lady
010211-1.png

Tacksam för svar på vad ni tycker eller tror.

De andra modellerna verkar lättre att hitta annonser för så man kan få en uppfattning om priset, men dessa två kommer inte ut till försäljning så ofta så jag undrar vad man egentligen kan förvänta sig?

Tjenare grabbar.

Någon som vet vad värdet är på dessa Sjöö Sandström?

Royal Capital Guld 18k (nyskick med alla papper och box)
Royal capital
019627_new.jpg

Lady Royal Steel (nyskick med alla papper)
Royal steel lady
010211-1.png

Tacksam för svar på vad ni tycker eller tror.

De andra modellerna verkar lättre att hitta annonser för så man kan få en uppfattning om priset, men dessa två kommer inte ut till försäljning så ofta så jag undrar vad man egentligen kan förvänta sig?

Vågar påstå att gen 1 av RC i rosé är den mest attraktiva av samtiga. Vad det gör med värdet vågar jag dessvärre inte sia om. Svårt att hitta gamla försäljningar av den modellen också. @HaVet71 är väl den sista på forumet som har sålt en, men gen 2.

Och apropå Royal Capital, varför har ni inte med lanseringen av den på tidslinjen @Sjöö Sandström ? Det stannar efter Landsort men samarbetet med Vaucher borde vara tillräckligt för att kvalificera sig dit.

Skärmavbild 2021-07-02 kl. 11.34.36.png

T
@good.fidelity
Här har ni en beggad G2 på Krons för 109k

Tackar!

Då ligger de iallafall inte över 100.000:- vid privat handel.

Är det någon som har pejling på hur många som är producerade, finns det någon specialmodell som endast blev producerad i liten upplaga?

Tillbaka
Topp