Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det tog inte lång tidI am back!
![]()
![]()
Snyggt!I am back!
![]()
![]()
Verkligen, tänk vad urtavla och armband kan ändra ett utseende av en klockaSå lika men ack så olika.
![]()
Jag är imponerad av era samlingar. Men jag tycker du har en gul eller ljusblå för mycket. Passar inte med de andraVi vet frustrationen..både jag och @Clark Kent har fått jobba hårt för att få tag i våra urtavlor..går det för lätt så är det inte så skoj heller. Lycka till i sökandet..tyvärr är ju även jag ute efter mer tavlor![]()
Är det en quartz damen har? Har själv funderat flera gånger på att ”tvinga på” tjejen en Sjöö Sandström, men då måste det vara quartz. Annars lär den hamna i nån byrålåda så fort den stannarDubbelti solen
![]()
Är det en quartz damen har? Har själv funderat flera gånger på att ”tvinga på” tjejen en Sjöö Sandström, men då måste det vara quartz. Annars lär den hamna i nån byrålåda så fort den stannar![]()
Där ser man, är det vit eller mop tavla? Jag kanske får ta en sväng förbi nån AD i sommar och försöka lura på henne en klocka helt enkeltYes! Samma här, hon är läkare och får inte ha klocka till vardags och har ett par Seikos sen tidigare som bara blivit liggande då hon inte orkar dra upp och ställa tiden på helger och semestrar![]()
MoP! Riktigt finDär ser man, är det vit eller mop tavla? Jag kanske får ta en sväng förbi nån AD i sommar och försöka lura på henne en klocka helt enkelt
Edit: Den kanske bara finns i vanlig vit i Quartz?
Då är det ju läge för denna annarsYes! Samma här, hon är läkare och får inte ha klocka till vardags och har ett par Seikos sen tidigare som bara blivit liggande då hon inte orkar dra upp och ställa tiden på helger och semestrar![]()
Där ser man, är det vit eller mop tavla? Jag kanske får ta en sväng förbi nån AD i sommar och försöka lura på henne en klocka helt enkelt
Edit: Den kanske bara finns i vanlig vit i Quartz?
Smart där, får nog försöka lura med henne på något sånt. Det hade varit trovärdigt då hon vet att jag byter klockor hela tidenJag lurade f ö med henne till AD med förevändningen att jag ville kolla på en Worldtimer och när vi var där fick jag henne att "för skojs skull" testa en RSC! Hade egentligen inte tänkt köpa en WT då, men föll pladask när jag såg den så blev ett dyrt besök...
Edit: Just det vore väl iofs inte ett problem för dig m t p att du redan provat de flesta klockor?![]()
Tjenare grabbar.
Någon som vet vad värdet är på dessa Sjöö Sandström?
Royal Capital Guld 18k (nyskick med alla papper och box)
Royal capital
![]()
Lady Royal Steel (nyskick med alla papper)
Royal steel lady
![]()
Tacksam för svar på vad ni tycker eller tror.
De andra modellerna verkar lättre att hitta annonser för så man kan få en uppfattning om priset, men dessa två kommer inte ut till försäljning så ofta så jag undrar vad man egentligen kan förvänta sig?
Vågar påstå att gen 1 av RC i rosé är den mest attraktiva av samtiga. Vad det gör med värdet vågar jag dessvärre inte sia om. Svårt att hitta gamla försäljningar av den modellen också. @HaVet71 är väl den sista på forumet som har sålt en, men gen 2.
Vad är skillnaden på gen1 och gen2?
@good.fidelity![]()
Köp Sjöö Sandström Royal Capital AU-1740-2 Blue RGI / Blue alligator klocka - 019689_PO
Upptäck Royal Capital AU-1740-2 Blue RGI / Blue alligator idag, klockan som är gjord för dig. Tillverkad av de finaste materialen med skrupulös uppmärksamhet.krons.se
Här har ni en beggad G2 på Krons för 109k
gen2 och dess 2 versioner gjordes i 30ex per version.. tror de va samma med gen1T
Tackar!
Då ligger de iallafall inte över 100.000:- vid privat handel.
Är det någon som har pejling på hur många som är producerade, finns det någon specialmodell som endast blev producerad i liten upplaga?
Det är den som du och jag ägt@good.fidelity![]()
Köp Sjöö Sandström Royal Capital AU-1740-2 Blue RGI / Blue alligator klocka - 019689_PO
Upptäck Royal Capital AU-1740-2 Blue RGI / Blue alligator idag, klockan som är gjord för dig. Tillverkad av de finaste materialen med skrupulös uppmärksamhet.krons.se
Här har ni en beggad G2 på Krons för 109k
hhahaha jag har misstänkt det.. vill minnas vi hade nummer 12 av 30.. men va inte säkerDet är den som du och jag ägt![]()
Nu ska RSC få lite handledstid i eftermiddag
![]()
Exakt, gen 1 släpptes också i 30 exemplar. Minns inte om det var nummer 1, eller kanske möjligtvis 2, men Hans Majestät Konungen fick en väldigt tidigt numrerad RC som gåva från företaget.gen2 och dess 2 versioner gjordes i 30ex per version.. tror de va samma med gen1
Så det blev tillverkat 30 exemplar i varje färg eller? Typ 30st med blå urtavla, 30st med vit? 30st i guld osv?gen2 och dess 2 versioner gjordes i 30ex per version.. tror de va samma med gen1
Ja, så vitt jag inte minns fel. Det var som sagt några år sedan. Stålmodellerna tillverkades sedan i 250 exemplar i vardera tavelfärg.Så det blev tillverkat 30 exemplar i varje färg eller? Typ 30st med blå urtavla, 30st med vit? 30st i guld osv?