• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

1968DCE5-2A14-41EB-8391-35C2C5B4AB81.jpeg

Jag har råkat spontanköpa mig en UTC Skydiver X nr 20/100 från release vilket borde vara från sent 2015 utifrån denna lilla artikel https://www.batliv.se/2015/10/27/article9765/?sfw=pass1625322952
Får dock inte klockan förens till veckan så har inte all dokumentation tillhands 🙂.
Edit: Fick bild på certet igår och klockan är från 2015-12-02.
D7888BE1-DD12-45CD-8068-1ADA6834249E.jpeg

Saken är den att klockan aldrig blivit använd och är såldes i nyskick samt fullset.
Klockan funkar/går som den ska men frågan är om klockan behöver någon slags service efter alla år den legat?

Tack på förhand 🙂.
F2BAA564-B9A5-425D-903B-69237D5218CA.jpeg
F023D899-E7FA-4D26-A3FA-C810F26C18CC.jpeg

Senast ändrad:
Posta den även här:

Så har du en like från mig i vart fall 😍

Absolut, det känns som att det blir 2 parallella ämnen här. Att med offentliga medel köpa ”finare” klockor till soldater är ju tveksamt. (Undantag då för flygvapnet där jag förstår att det ställs krav, med rätta).
Att däremot använda egna klockor är i sig inget konstigt.
Det ursprungliga syftet var att påtala att våga använda sina klockor.

Absolut, det känns som att det blir 2 parallella ämnen här. Att med offentliga medel köpa ”finare” klockor till soldater är ju tveksamt. (Undantag då för flygvapnet där jag förstår att det ställs krav, med rätta).
Att däremot använda egna klockor är i sig inget konstigt.
Det ursprungliga syftet var att påtala att våga använda sina klockor.
Jajjemän, där håller jag med helt och hållet :)
Använde själv min Guinand kronograf i lumpen en del, funkade finfint!

Kära SS-vänner..för dem som söker en fullset nyservad Chronolink så kommer jag snart lägga ut den på köp och sälj…och lugna puckar jag har 2 så kommer allt behålla min..att vara utan Chronolink gör jag inte innan det är slut med mat på bordet för familjen 😬

Väldigt trevligt prissättning.
Vilken av chronolinkarna säljer han? Noterar att det är 2 olika, alternativt bytt visarna? Lysmassa på senare bilder.

@Ironlung kanske något för dig?

Oj vad det går. Lade ut annonsen på en Chronolink och Royal Steel Chronograph Dam.

4 svar på några minuter. Är detta normalt på blocket?

Antar att det är som vanligt att man får 20-30 svar på en annons innan någon vill köpa. Men det var ändå ovanligt stort pådrag så snabbt menar jag.

Annonserar inte ut saker så ofta i Sverige, så jag det kanske är såhär det går till här?

EDIT:
Ni är galet skarpsynta. Jag lade till extra bild bara för att visa det o-originala armbandet.
Det är alltså min annons. Jag får inte annonsera här för att jag inte har nog många poster ännu. Därför ligger annonsen på blocket. Annars hade jag lagt ut den här.
Jag skall på semester i Stockholm i Juli, så jag lade ut annonsen och om någon vill köpa den så kan jag ta den med.

Det är den med vit urtavla och tunna visare, samt krockodil(?) skinns armband som är till salu. Men jag kan alltså byta ut till det andra armbandet, som även det har original spännen som är märkta "chronolink".

//GF

Väldigt trevligt prissättning.
Vilken av chronolinkarna säljer han? Noterar att det är 2 olika, alternativt bytt visarna? Lysmassa på senare bilder.

@Ironlung kanske något för dig?

Stalrob, ser att du svarade på annonsen på blocket också.

Jag satte priset lågt i utgångspunkt.

Blir det massor av folk som skall ha den så kanske jag besvärar mig och tar en budrunda, men annars är jag nöd med priset i annonsen. Köpare från Klocksnack kommer gå före i kön om de har positivt omdöme här i tråden där man kan recensera köpare och säljare.

Föredrar en köpare som vet vad han vill ha och sätter pris på detta ur.

//GF

EDIT: Säljer alltså den med helt vit urtavla och tunna visare. Har haft två av dessa, och efter många och långa överväganden försökt avgöra vem av dessa två jag tycker mest om. Så en av dem får gå.

Tillbaka
Topp