Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sååå avis på dennaSöndag = Sjöö Sandström
Idag Landsort på länk.
![]()
Riktigt fin sommarklocka med den urtavlan!Njuter av svenska värmen på Gotland.
![]()
Hej. Jag undrar om det går bra att bada i en Royal Steel Worldtimer?
Posta den även här:
Tvivelaktigt att sjukvårdare får Sjöö Sandström-klockor, är väl hans egen?Noterar att fler befattningar borde tilldelas klockor
![]()
Det är en egen!Tvivelaktigt att sjukvårdare får Sjöö Sandström-klockor, är väl hans egen?
Så vitt jag vet är det bara Stridspiloterna som "får" tjänsteklockor i form av UTC Skydiver.
Någon som vet?
Tänkte det! Men ja det vore coolt med tilldelade tjänsteklockor, däremot är väl en mekanisk klocka i militären lite att överdriva år 2021Det är en egen!![]()
Äsch, de tål att användas.Tänkte det! Men ja det vore coolt med tilldelade tjänsteklockor, däremot är väl en mekanisk klocka i militären lite att överdriva år 2021![]()
Absolut, men 20 tusen kronor + är väl inte särskilt ekonomiskt smart när billigare klockor gör jobbet?Äsch, de tål att användas.
Jajjemän, där håller jag med helt och hålletAbsolut, det känns som att det blir 2 parallella ämnen här. Att med offentliga medel köpa ”finare” klockor till soldater är ju tveksamt. (Undantag då för flygvapnet där jag förstår att det ställs krav, med rätta).
Att däremot använda egna klockor är i sig inget konstigt.
Det ursprungliga syftet var att påtala att våga använda sina klockor.
Jag är väl rätt så sen på den här bollen nu...men det där ser riktigt bra ut, bra matchning.
Väldigt trevligt prissättning.
Vilken av chronolinkarna säljer han? Noterar att det är 2 olika, alternativt bytt visarna? Lysmassa på senare bilder.
@Ironlung kanske något för dig?
Tack för heads up! Fel visare för min smak dock (om jag tolkat @good.fidelity rätt, dvs att det är den med tunna visare som säljs).Väldigt trevligt prissättning.
Vilken av chronolinkarna säljer han? Noterar att det är 2 olika, alternativt bytt visarna? Lysmassa på senare bilder.
@Ironlung kanske något för dig?