• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lapar kvällssol.

D423E81F-BEE5-4F66-9D92-E39AB9D45277.jpeg

Grymt snygg....Okej jag frågar!
Varför hittar jag inte den variationen på
https://sjoosandstrom.se/collection/royal-steel-chronograph/#011843
Ser den bara med rödguld sifferindex mot svart bakgrund, eller silvriga stavindex mot svart bakgrund.
Är det någon äldre tavla eller?
Förbaskat bra fråga hörru. Det måste jag dyka ner lite i för att kunna uttala mig om.

Kanske @Sjöö Sandström kan bringa lite klarhet?

Man blir ju onekligen sugen, tycker den där varianten är grymt fin😍 Dock var det ett rätt saftigt pris? Eller är det vad de går för?
Ingen aning, första tanken var lite väl högt, men svårt å veta då det aldrig säljs några.

Vet en som sålde en svart gmt nyligen för 30 eller om det var 32. ( Dock utan länk men extraband kom jag på)

Så dom ligger ändå däromkring tror jag. Kanske @Sebastard vet, han avslutade väl jakten på sin rätt nyligt?

Senast ändrad:
Ingen aning, första tanken var lite väl högt, men svårt å veta då det aldrig säljs några.

Vet en som sålde en svart gmt nyligen för 30 eller om det var 32. ( Dock utan länk men extraband kom jag på)

Så dom ligger ändå däromkring tror jag. Kanske @Sebastard vet, han avslutade väl jakten på sin rätt nyligt?
Tänk att jag missade en svart som gick för 12,5’ på auktion för några år sedan…. Surt!
(Fast i ärlighetens namn tycker jag Landsorten är på tok för hög flr min smak….)

Ang priset på min är det lite krokigt. Bytte till mig min mot en Tudor BB kronograf. Inga pengar mellan och ren bytesaffär. Fick dock köpa länken till då den bara var på gummi. Håll i er…7900kr kostade den.

#sjoosandstromsondag
Test nummer tre med 5.30-metoden. Datum växlar helt ok, tack till @Djuup som tipsade om instruktion nedan. Ska testa själv några fler gånger.
20210905_093443.jpg

QUOTE från @Djuup; När jag hämtade klockan fick jag en snabb genomgång för hur man på bästa sätt ska ställa klockans tid och datum för att inte skada verket
Fick då följande instruktion:
1. Ställ klockan till 05:30 (oavsett faktiskt tid på dygnet)
2. Mata fram manuellt datumet till 1 dag före faktiskt datum.
3. Vrid sedan fram klockan till rätt datum och tid.

Tillbaka
Topp