• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Varit sugen på en RSC länge nu så jag var och provade lite i butik och kan inte riktigt bestämma vilken storlek jag gillar bäst.
ED687E30-A430-4CB9-B292-4150DBAAA310.jpeg
76706C55-8D16-4B90-8896-8B714107ED8B.jpeg
Vad har du för size på vristen? 17-17,5cm ?

Kanske inte en dum idé för oss kontorister, har ofta ena benet över knäet när jag jobbar. Så slipper klockan åka i skrivbordet 40 gånger per dag...

Återrapportering kring 36 vs 41. Efter frågat min fru och två vänner vad som såg bäst ut vann 41 med 3-0. Båda vännerna är ganska inbitna klockanvändare. Trenden med mindre klockor är nog inte så stark utanför forumen.
Intressant! Jag är av helt motsatt uppfattning.
Trenden går ner både på forum och utanför.

Snackade även med en urmakare för någon vecka sedan som verifierade att det är helt klart högre efterfrågan på nättare ur kontra större nu än för bara något år sedan, och han gör inköp därefter.

Tycker även detta reflekteras nästan spirituellt av alla reissues across the board, allt från kläder till klockor.

Sedan är det ju snyggare och mer classy att ha en klocka på armen och inte armen dold under en klocka, som en vis man en gång sade.

Jag är väldigt partisk dock, har haft större klockor och känner att jag har gjort bort den fasen i livet, jsg är färdig där. så kanske bara ser confirmationbias.

Snackade även med en urmakare för någon vecka sedan som verifierade att det är helt klart högre efterfrågan på nättare ur kontra större nu än för bara något år sedan, och han gör inköp därefter.

Tycker även detta reflekteras nästan spirituellt av alla reissues across the board, allt från kläder till klockor.

Sedan är det ju snyggare och mer classy att ha en klocka på armen och inte armen dold under en klocka, som en vis man en gång sade.

Jag är väldigt partisk dock, har haft större klockor och känner att jag har gjort bort den fasen i livet, jsg är färdig där. så kanske bara ser confirmationbias.
Uppenbarligen så går det mot mindre, men jag tror vi entusiaster är så att säga ganska långt före på kurvan.

Återrapportering kring 36 vs 41. Efter frågat min fru och två vänner vad som såg bäst ut vann 41 med 3-0. Båda vännerna är ganska inbitna klockanvändare. Trenden med mindre klockor är nog inte så stark utanför forumen.
du har ju redan en sportare i form av speedmastern, tänker att 36an som är mer elegant skulle fungera som ett bra komplement 🤔

När kartan ritas om så är det fel på Breitling, Panerai och verkligheten?
När jag passerar 39mm mot mindre, så är det nåt ii 1900-talshjärnan som tar emot. Och nån gång ibland känns det riktigt skönt att köra workout med UTC Explorer på länk😎

Ser bra ut! Tycker man kör på det man gillar!
Jo visst är det så!

Bara för att förtydliga så i boken rider don quijote för att bekämpa ondska och visa prov på sin manlighet för att vinna en kvinnas hjärta.

Problemet är att han är loco, och inbillar sig att väderkvarnar är jättar som bör bekämpas i en del av boken.

I detta fall var det en komisk anspelning på att stora klockor är mina inbillade men ack så onskefulla jättar ;)

@Sjöö Sandström är sköna dulcinea och @UTCetter får vara min trogne vapendragare sancho pancho, som håller mig kvar på jorden från ryggen på en åsna(?)

Rätt länge sedan jag läste den så kanske något fel i återberättelsen, men i stora drag tror jag den är adekvat.

Jo visst är det så!

Bara för att förtydliga så i boken rider don quijote för att bekämpa ondska och visa prov på sin manlighet för att vinna en kvinnas hjärta.

Problemet är att han är loco, och inbillar sig att väderkvarnar är jättar som bör bekämpas i en del av boken.

I detta fall var det en komisk anspelning på att stora klockor är mina inbillade men ack så onskefulla jättar ;)

@Sjöö Sandström är sköna dulcinea och @UTCetter får vara min trogne vapendragare sancho pancho, som håller mig kvar på jorden från ryggen på en åsna(?)

Rätt länge sedan jag läste den så kanske något fel i återberättelsen, men i stora drag tror jag den är adekvat.
Sancho panza ;)

Tillbaka
Topp