• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Trevlig #SjööSandströmSöndag

20210905_095518.jpg

Det var tre år sedan jag inhandlade en ny klocka senast. Tre år av tillfredsställelse och nöjdhet över vad min klocksamling har att erbjuda.

Men, när sambon började fundera på en ny klocka och specifikt en Royal steel blev även jag betuttad i modellen. Betuttad i en klocka på ett sätt jag inte varit på flera år.

Därför gjorde vi slag i sak och köpte varsin.
20210904_172843.jpg

En Rsc 32 till henne samt en Rsc 36 till mig.

Det var tre år sedan jag inhandlade en ny klocka senast. Tre år av tillfredsställelse och nöjdhet över vad min klocksamling har att erbjuda.

Men, när sambon började fundera på en ny klocka och specifikt en Royal steel blev även jag betuttad i modellen. Betuttad i en klocka på ett sätt jag inte varit på flera år.

20210904_172843.jpg

nu kan ni glänsa tillsammans 👍

20210904_172843.jpg

Dubbelgrattis!

Varit sugen på en RSC länge nu så jag var och provade lite i butik och kan inte riktigt bestämma vilken storlek jag gillar bäst.
ED687E30-A430-4CB9-B292-4150DBAAA310.jpeg
76706C55-8D16-4B90-8896-8B714107ED8B.jpeg
Jag inhandlade min Rsc 36 igår så kan inte direkt uttala mig om klockan än. För mig personligen var 41an aldrig något alternativ då jag upplever att taveldesignen tillsammans med storleken blir väldigt mycket sportigare i sin design än 36:an.

Båda tycker jag sitter bra på dig och klockorna i sig är fina båda två, men som sagt upplever att de är två helt olika klockor.

Själv tycker jag tavlan på 36an är mycket snyggare.. men 36 är liite för liten. ..den tavlan på 38-39 mm hade vart perfekt.
gillar inte indexen 3 6 9 på 41:an
Tänker att det är en vanesak med 36 mm, kör mest speedmastern för tillfället, så det är klart att 41 mm känns mest bekant. Håller med att 38-39 hade varit toppen. På worldtimer tyckte jag nog att 41 mm var mer min grej, då kändes 36 mm väldigt liten. Men lutar nog mer åt 36 mm, tycker den länken är så mycket bättre på klockan. Den på 41 mm känns som att den hör hemma på Skydivern.

Tänker att det är en vanesak med 36 mm, kör mest speedmastern för tillfället, så det är klart att 41 mm känns mest bekant. Håller med att 38-39 hade varit toppen. På worldtimer tyckte jag nog att 41 mm var mer min grej, då kändes 36 mm väldigt liten. Men lutar nog mer åt 36 mm, tycker den länken är så mycket bättre på klockan. Den på 41 mm känns som att den hör hemma på Skydivern.
Är själv lite sugen att ändå testa en 36:a med blå lr svart tavla 😌

Varför är worldtimer 41 så svår att sälja på andrahandsmarknaden? Är det en icke populär modell?
Egentligen en lättsåld modell. Anledningen till varför din legat ett tag är nog för att den:
1. Har en hel del hairlines på bezel
2. Har ett så kort gummi, lär vara för kort för de allra flesta.
Synd för annars hade jag säkert nappat på den😉

Rätta mig om jag har fel men är inte den du har ute ganska härjad och gummi för en handled på 16,5 cm? Men priset är bra, så det säger jag inget om.
Egentligen en lättsåld modell. Anledningen till varför din legat ett tag är nog för att den:
1. Har en hel del hairlines på bezel
2. Har ett så kort gummi, lär vara för kort för de allra flesta.
Synd för annars hade jag säkert nappat på den😉
Då får jag väl bumpa återigen. Nu under 10kkr. :(

20210904_172843.jpg

Fantastiskt! Grattis till er båda två och hör av er om det skulle vara något :)

Tillbaka
Topp