• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Idag kör vi UTC Extreme
B1845127-0304-4C88-9944-D226EC488A49.jpeg
 

FredrikO

Omega
Gör ett skamlöst försök här… (ligger även en annons i Köpes)

Någon som råkar ha en svart Worldtimer 36 på länk ”till övers”? Villhovet börjar bli för stort för att låta bli nu.
 

Johan86

Panerai
2-Faktor
Mnajaha, då var man igång med ytterligare ett projekt.
Dagens uppdrag var att testa en bekants kronograf.
IMG_20210915_111555.jpg

IMG_20210915_111516.jpg

Vad säger juryn? Tycker den gott hade kunnat vara lite mindre
På bild två tycker jag det ser kanon ut! Och det är på det avståndet alla ser klockan från. De flesta bilder som hamnar här ger ett märkligt perspektiv eftersom de är tagna onaturligt nära med kort brännvidd.
 

Stalrob

Cartier
Nu är det ju bara att slå till, nyservad och på länk😉
Intressant! Såg den tidigare men den låg då lite för högt i pris imo, men det där ser bättre ut.

-Står 42,5mm, men på https://sjoosandstrom.se/collection/royal-steel-chronograph/#011843 står det 42mm.
Har säljaren skrivit fel, har @Sjöö Sandström skrivit fel på hemsidan, eller har boetten genomgått förändringar under årens gång? (noterar att den är uttagen 2006)

-Vad kostar Tavelbyte+visarbyte till svart och rödguldsindex?

Eller ännu bättre, den med svart å silver. @Sebastard om du blir less på din, skicka en röksignal.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Intressant! Såg den tidigare men den låg då lite för högt i pris imo, men det där ser bättre ut.

-Står 42,5mm, men på https://sjoosandstrom.se/collection/royal-steel-chronograph/#011843 står det 42mm.
Har säljaren skrivit fel, har @Sjöö Sandström skrivit fel på hemsidan, eller har boetten genomgått förändringar under årens gång? (noterar att den är uttagen 2006)

-Vad kostar Tavelbyte+visarbyte till svart och rödguldsindex?

Eller ännu bättre, den med svart å silver. @Sebastard om du blir less på din, skicka en röksignal.
Min fundering är om den verkligen är servad? Vad jag kan se så är den endast provtrycket det datumet säljaren säger att den är servad. Kanske var endast en täthetsservice och då är det nog dags för en riktig service.
 

Johan86

Panerai
2-Faktor
Är jag blind? Vart är repan?🙄
Mellan minutmarkering 8 och 9. Kanske bara låter det vara. Har ingen aning hur det hänt mer än att det var nångång idag. Annars tycker jag det är närmast möjligt att repa safirglas om man inte verkligen drar in det i nåt hårt och vasst som en tegelvägg. Är egentligen bara en skitsak men man blir alltid lite ledsen med relativt nya saker.
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Mellan minutmarkering 8 och 9. Kanske bara låter det vara. Har ingen aning hur det hänt mer än att det var nångång idag. Annars tycker jag det är närmast möjligt att repa safirglas om man inte verkligen drar in det i nåt hårt och vasst som en tegelvägg. Är egentligen bara en skitsak men man blir alltid lite ledsen med relativt nya saker.
Aa okej, den var verkligen minimal som tur är! Men lika tråkigt för det, speciellt på en ny klocka…☹️ Det lär tyvärr kosta någon tusenlapp att byta glas, så jag hade levt med det om jag var du.
 

Stalrob

Cartier
Link not found – 404
:bag:

Eller är det bara för mig den sidan är död just nu?
Hur navigerade du till den adressen?

waybackmachines senaste Snapshot, nov 2016:

Sedan åtminstone juni 2017 har det varit 404.

Försöker hitta ett fint sätt att säga det på, men "död just nu" kan mycket väl ha pågått i snart 5 år. ❤️

unnamed.jpg
 
Topp