Ren gissning eller har du fått någon hint?
Oklart vad jag hoppas på, lite tvek på tvåton men alltid beredd att omvärdera min åsikt![]()
Magkänslan

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ren gissning eller har du fått någon hint?
Oklart vad jag hoppas på, lite tvek på tvåton men alltid beredd att omvärdera min åsikt![]()
Ny annual edition på G enligt @Sjöö Sandström instagramspännande!!
Kan väl inte vara sämre själv, så Slänger väl in min prediction också med tillhörande deduktion.
Bra gissning där, det låter inte alls omöjligt! Och en blå urtavla med guldiga index hade suttit fintKan väl inte vara sämre själv, så Slänger väl in min prediction också med tillhörande deduktion.
Underlag från AWn:
-Christoffer säger "vi kanske jobbar med värderingar iår" (1)
-Felix säger "vi förstärker svenskheten" (2)
-Stora investeringar har redan gjorts i royal Steel 36.(3)
-eriksons ur-snubben säger skämtsamt något om en blå och gul tavla, varpå det blir lite väl tyst imo, så tror han inte var helt off (kanske övertänker) (4)
-de säger att 36-modellen funkar bra påp både kvinna och man (5)
Så min prediction:
Jag tror att de kommer använda sig av rs36-modellen(5) i vanligt utförande dvs stål, svenskt är inte speciellt pråligt(1) även iår medans tillägget är hett, så om man önskar kan man smälla på diamantkransen efteråt (3)
Tavlan kommer vara blå, med gulguldsindex (1,2,4)
Enkelt, svenskt, men förstärkt och subtilt med guldet.
Jag Tycker 25anniversary var riktigt ball, imo bästa releasen.Hoppas de fortsätter tänka lite mer utanför boxen som med senaste Annual och gör något som inte bara är en ny färg på urtavlan.
Personligen hoppas jag på något i tvåton eller brons![]()
Äger ingen själv, bara testat en bekants några gånger och... Extremt snygg klocka, men ska inte himla med att jag tycker den skulle varit åtminstone 2mm mindre, räcker med att räta upp den väldigt sluttande rehauten lite.Fråga till er som har en Ivory med rosé index, testade en idag inför köp då jag inte sett en ”live” innan och vette tusan vad jag ska säga, kändes inte riktigt hundra med tavla/subdails och datum skiva jämfört med de bilder som finns, mycket nyansskillnader…… hur uppfattar ni era?
- bild på min arm och från S&S hemsida![]()
Tackar,Äger ingen själv, bara testat en bekants några gånger och... Extremt snygg klocka, men ska inte himla med att jag tycker den skulle varit åtminstone 2mm mindre, räcker med att räta upp den väldigt sluttande rehauten lite.
Vad gäller nyansskillnaden mellan tavla och datum var det inget jag personligen störde mig på. Tycker ivory-tavlan blir mycket snyggare än kritvit tavla, men ja, datumhjulet skulle väl va snyggare om det var en 100% matchning.
Den finns i svart och rosé, borde bli mindre nyansskillnad där.
Annars har ju @Sebastard fortfarande bästa varianten imo. Som inte längre tillverkas...
Men vad hände med datumpositionen där? Är det vinkeln på fotot? Eller ser det ut så när det blir dubbelsiffrigt pga bl.a cirkulärt datumfönster?
Till slut så kom den hem, tack @Sjöö Sandström för en riktigt fin tröja! Nu återstår bara att köpa en WT41 så jag kan vara lite mer aktiv på Sjöö Sandström Söndagarna
![]()
![]()
Köp en!Till slut så kom den hem, tack @Sjöö Sandström för en riktigt fin tröja! Nu återstår bara att köpa en WT41 så jag kan vara lite mer aktiv på Sjöö Sandström Söndagarna
![]()
![]()
Ja om nån ska sälja en WT41 på länk så, men alla verkar ju bara ha gummiKöp en!
Gummit är ju jävligt bra dockJa om nån ska sälja en WT41 på länk så, men alla verkar ju bara ha gummi![]()
Härligt, äntligenTill slut så kom den hem, tack @Sjöö Sandström för en riktigt fin tröja! Nu återstår bara att köpa en WT41 så jag kan vara lite mer aktiv på Sjöö Sandström Söndagarna
![]()
![]()
Blir ju lite sugen, men nog var den allt lite dyr med tanke på att det varken fanns cert eller box? Gula tavlan är ju riktigt frän!Jag har ingen koppling till säljaren och tar inte ställning till priset. Man får göra sin egen hemläxa, men kul gultavlad Chronolink på Blocket.
Blir ju lite sugen, men nog var den allt lite dyr med tanke på att det varken fanns cert eller box? Gula tavlan är ju riktigt frän!
Det har du väl lite rätt i, personligen tycker jag dock att det alltid är trevligt med fullset. Sedan behöver man ju inte direkt vara rädd för förfalskade Chronolinks, så certifikatet i sig är väl inte så viktigtSkulle nog säga att box och cert inte bidrar med något större mervärde på en begagnad Chronolink. Lite oklart med service dock. Nyservad men kvitto från 2015? Men skulle den vara servad med kvitto både från 2015 och 2021 är det ju en stor bonus.