• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Är ensam i budkampen än så länge ;)
Hoppas ingen annan håller med mig om att den är mycket coolare än Skydivern :)
De är ju sällan till salu så jag vet inte vad de ska kosta men det kändes som att utgångspriset var rimligt, eller?
Diggar den! Dock så skulle jag föredra den icke pvd'ade. Hade gärna haft både skydivern + orc'en :)

Diggar den! Dock så skulle jag föredra den icke pvd'ade. Hade gärna haft både skydivern + orc'en :)
Det är ju perfekt för din del då den "vanliga" (även den innan VW) går att få för runt halva priset!
Själv tycker jag den vanliga är tråkig och inte lika cool som den svarta eftersom den just blir helsvart när displayen är släckt.

Det är ju perfekt för din del då den "vanliga" (även den innan VW) går att få för runt halva priset!
Själv tycker jag den vanliga är tråkig och inte lika cool som den svarta eftersom den just blir helsvart när displayen är släckt.
Perfekt!
Ahh, det är ju förvisso riktigt häftigt hade ingen aning om att den gjorde det! Dock så är jag en sucker för stål :)

Kom på en sak till. Någon som har något annat tips på passande band till Skydivern? Gillar i normalfallet gummi men originalet är för mesigt i känslan. Läder? Har en känsla att den kan vara rätt snygg med ett croco-grain läder. Vintage läder? Tacksam för tips!

Grym på vintageläder!

IMG_5193.JPG

Funkar på camo-kanvas också!

IMG_6653.JPG

:)

thumb_IMG_3207_1024.jpg
thumb_IMG_3208_1024.jpg
thumb_IMG_3210_1024.jpg

Var och provade den hos Stjärnurmakarna och har inte kunnat sluta tänka på den sedan dess. Har blivit att vad man än kollar på så faller man obönhörligen tillbaka på denna.... Måste slå till snart!

Insåg när jag tittar på bilderna att jag haft min i flera år! Det är inte många klockor som blivit riktiga keepers för mig. Denna är dock en av dem. :)

Insåg när jag tittar på bilderna att jag haft min i flera år! Det är inte många klockor som blivit riktiga keepers för mig. Denna är dock en av dem. :)
Det är lite den vibben denna förmedlar. Den känns så komplett på något sätt, man blir hypnotiserad av helheten. Sen gillar jag självfallet dess historia och det är lite roligt med ett svenskt klockmärke. Införskaffade du din när den först släpptes? Har du haft några besvär med din? Barnsjukdomar eller så?

thumb_IMG_3207_1024.jpg
thumb_IMG_3208_1024.jpg
thumb_IMG_3210_1024.jpg

Var och provade den hos Stjärnurmakarna och har inte kunnat sluta tänka på den sedan dess. Har blivit att vad man än kollar på så faller man obönhörligen tillbaka på denna.... Måste slå till snart!
Jag har dålig koll på hur prutmånen är på den men har du lite tålamod dyker det säkerligen upp en fin beg. här för runt 15-17k.
Hur är gummit på den? Är kvaliteten lika bra som klockan eller är det ganska stel och obekvämt?

Jag har dålig koll på hur prutmånen är på den men har du lite tålamod dyker det säkerligen upp en fin beg. här för runt 15-17k.
Hur är gummit på den? Är kvaliteten lika bra som klockan eller är det ganska stel och obekvämt?
Jag tyckte gummit satt bekvämt och att det kändes gediget. Har inte så mycket referenser förutom några billiga Casioklockor i detta avseendet. Skall hålla utkik efter beggad. Förvisso så vet jag inte om jag kan hålla mig så länge. Bor ju rätt nära Söderhallarna så får nog masa mig dit imorgon och börja inleda förhandling kanske! :)

Jag tyckte gummit satt bekvämt och att det kändes gediget. Har inte så mycket referenser förutom några billiga Casioklockor i detta avseendet. Skall hålla utkik efter beggad. Förvisso så vet jag inte om jag kan hålla mig så länge. Bor ju rätt nära Söderhallarna så får nog masa mig dit imorgon och börja inleda förhandling kanske! :)
Du kan ju alltid lägga ett PM till forumsponsorn Nymans Ur för kolla vad de kan erbjuda för pris. Släng även ut en annons köpes delen så kanske det finns någon som kan tänka sig att släppa sin.

Det är lite den vibben denna förmedlar. Den känns så komplett på något sätt, man blir hypnotiserad av helheten. Sen gillar jag självfallet dess historia och det är lite roligt med ett svenskt klockmärke. Införskaffade du din när den först släpptes? Har du haft några besvär med din? Barnsjukdomar eller så?

Skaffade min 2014, den har funkat helt utan problem. Nu har jag iofs inte burit den varje dag, men åtminstone ett par dagar i veckan. Men då har den suttit dygnet runt och inte tagits av ens vid dusch eller bad.

Skaffade min 2014, den har funkat helt utan problem. Nu har jag iofs inte burit den varje dag, men åtminstone ett par dagar i veckan. Men då har den suttit dygnet runt och inte tagits av ens vid dusch eller bad.
Låter ju strålande! Skönt att man kan få detta bekräftat när man som jag nu redan investerat sig 100% rent känslomässigt :)

Var in på Erikson ur idag och fixade länken på min Chronolink och tittade på Skydivern i svart, vilken tabbe, och dom är hur trevliga som helst. Dom har en med ett militärgrönt canvas och den var så j@€$a snygg.

Senast ändrad:
Var in på Erikson ur idag och fixade länken på min Chronolink och tittade på Skydivern i svart, vilken tabbe, och dom är hur trevliga som helst. Dom har en med ett militärgrönt canvas och den var så j@€$a snygg.
Var det Sjöös egna canvas ? Måste vara ganska nytt isf. Vill minnas att dom nämnde det på Nymans vid deras senaste gtg. Inga bilder ?

Har ett sådant jäkla ha-begär över Royal Steel 36 som komplement till min Tudor BB. Sjöö Sandström växer verkligen på mig för varje dag..
Synd man har en bit till närmsta AD.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp