• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Vilken läckerbit! Hade kornet på den klockan också men du hann före :) Gratulerar!
Har verkligen fått dille på UTC Skydiver, spelar ingen roll vilken annan klocka jag än kollar på/provar så faller jag tillbaka och romantiserar om just Skydivern. Vet inte om jag har blivit galen.
Den är grym. Hade en på lån förra veckan och blev helt såld. :)
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Boom!
IMG_0033.JPG
Snyggt! Riktigt nöjd med min, behövs alltid en quartz som tål lite stryk. Ska bara prova att bytta gummit mot något canvas i grönt. (eller nato, det såg inte helt fel ut på din)
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Men visst lånade du den vanliga? Hur upplever du skillnaden med en svarta? Visst bär den mindre.
ja jag lånade den vanliga. Rent praktiskt så kanske den vanliga är bättre då den är lättare att läsa av, men nu har vi ju inte klockor för att se vad tiden är utan för att de är coola. Och jävlar i min låda vad cool black night är! :D
Skulle nog säga att jag upplever den svarta som något mindre ja.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Snyggt! Riktigt nöjd med min, behövs alltid en quartz som tål lite stryk. Ska bara prova att bytta gummit mot något canvas i grönt. (eller nato, det såg inte helt fel ut på din)
Tänkte precis klicka hem ett svart och ett grönt nato med PVD-detaljer. Kan nog bli grymt. Hade gärna sett att @Singular hade sina expedition i 22mm. Hade nog sett stenhårt ut på skydivern. Fast MN-strapet sitter riktigt bra det med :)
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Tänkte precis klicka hem ett svart och ett grönt nato med PVD-detaljer. Kan nog bli grymt. Hade gärna sett att @Singular hade sina expedition i 22mm. Hade nog sett stenhårt ut på skydivern. Fast MN-strapet sitter riktigt bra det med :)
Funderar på den här http://www.singularstraps.se/product/pvd-nato-grön eller kanske beställa ett grönt canvas av AW-straps, de är riktigt bra men tar tyvärr ett tag att få hem eftersom han gör de själv.
 

Djingis Khan

Breitling
Hej allihopa!

Någon som har koll på priset för en royal steel classic länk? Har en på läder men suget för länk börjar komma mer och mer...
 

JohanHLM

Rolex
Är lite sugen på en svart klocka och visst vore det optimala något i keramik men det brukar kosta därefter. Fundera på en ORC Extreme black eller en Skydiver black. Prismässigt ligger den väll ganska lika men frågan är vilken som är coolast? Denna svarta ORC är ju ovanlig och därmed kanske ett roligare köp?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Är lite sugen på en svart klocka och visst vore det optimala något i keramik men det brukar kosta därefter. Fundera på en ORC Extreme black eller en Skydiver black. Prismässigt ligger den väll ganska lika men frågan är vilken som är coolast? Denna svarta ORC är ju ovanlig och därmed kanske ett roligare köp?

Är det quartz som du är inne på? ORC tillverkas ju inte längre, så där måste du ju jaga lite mot att kunna köpa Skydivern över disk.
Jag är också hyfsat säker på att PVD-behandlingen på ORC:n är betydligt skörare än på Skydivern så det kanske också väger in om du hade tänkt ha den som beater. Personligen är jag inte superförtjust i när det svarta blir för avskavt, men den uppfattningen delar jag ju inte med alla.
 

JohanHLM

Rolex
Är det quartz som du är inne på? ORC tillverkas ju inte längre, så där måste du ju jaga lite mot att kunna köpa Skydivern över disk.
Jag är också hyfsat säker på att PVD-behandlingen på ORC:n är betydligt skörare än på Skydivern så det kanske också väger in om du hade tänkt ha den som beater. Personligen är jag inte superförtjust i när det svarta blir för avskavt, men den uppfattningen delar jag ju inte med alla.
Nja, vad det är för typ av urverk spelar egentligen ingen roll utan tänkte mest att det kunna vara kul att ha något helsvart.
Precis som du säger är säkerligen PVD behandlingen känsligare men även om jag skulle använda den som beater skulle den nog tyvärr klara det :)
Just att den svarta ORC:en är ovanligare gör att den i mina ögon ligger steget före.
 

Veratio

Cartier
Hej på er,

Ny i tråden, nyinförskaffat en Skydiver (vanlig) efter att ha velat och testat ett par gånger på stan. Tyckte den svarta försvann lite när man hade den på armen!

Iaf, gillar inte länken alls (köpte utan länk) och gummibandet lämnar en del att önska, för mig. Så, det är Nato som gäller.

Köpte ett momentum bond i 22 mm från Royal Straps och ett grått 22 mm premium från Singular.

Singulars Nato var drygt 30 cm långt inkl spänne och Royal Straps var ca 27 cm. Royal straps band har jag svårt att vika tillbaka, flärpen som blir över är lite för kort. På Singulars band är det betydligt bättre. Gillar texturen på Royal straps band aningen bättre, lite grövre.

Nu till saken. Jag skulle alltså vilja ha en leverantör som har band som är 30 cm, max 32 cm. De får inte vara för tunna. Tidigare har jag alltid beställt från Gnomon, alltid jäkligt nöjd, men deras band blir drygt 30 cm först när man handlar 24 mm, annars är de kortare.

Behöver lite tips. Vill gärna ha flera färger, inte bara grönt och grått. Ett Bond förstås.

Blev aningen rörigt inlägg, men kanske någon förstår och orkar svara! Till sist, bild på handen med Singulars band på:

IMG-20170210-WA0006.jpg
 

Veratio

Cartier
Kom på en sak till. Någon som har något annat tips på passande band till Skydivern? Gillar i normalfallet gummi men originalet är för mesigt i känslan. Läder? Har en känsla att den kan vara rätt snygg med ett croco-grain läder. Vintage läder? Tacksam för tips!
 

Veratio

Cartier
Testade lite med band jag hade hemma. Vitt gummi med vaniljdoft:

IMG-20170210-WA0041.jpeg
IMG-20170210-WA0037.jpeg


Sedan tog jag ett Hirsch band, präglat, som är 24 mm, som jag har pressat ihop på en tidigare Chopard GTXL med 23 mm luggar, pressade den lite till för att få plats på Skydivern:

IMG-20170210-WA0045.jpeg
IMG-20170210-WA0043.jpeg



Tyckte alla alternativ var bättre än originalgummit, men är fortfarande tacksam för ytterligare input!


Niclas L
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Testade lite med band jag hade hemma. Vitt gummi med vaniljdoft:

IMG-20170210-WA0041.jpeg
IMG-20170210-WA0037.jpeg


Sedan tog jag ett Hirsch band, präglat, som är 24 mm, som jag har pressat ihop på en tidigare Chopard GTXL med 23 mm luggar, pressade den lite till för att få plats på Skydivern:

IMG-20170210-WA0045.jpeg
IMG-20170210-WA0043.jpeg



Tyckte alla alternativ var bättre än originalgummit, men är fortfarande tacksam för ytterligare input!


Niclas L

Grönt canvas!
 

JohanHLM

Rolex
Testade lite med band jag hade hemma. Vitt gummi med vaniljdoft:

IMG-20170210-WA0041.jpeg
IMG-20170210-WA0037.jpeg


Sedan tog jag ett Hirsch band, präglat, som är 24 mm, som jag har pressat ihop på en tidigare Chopard GTXL med 23 mm luggar, pressade den lite till för att få plats på Skydivern:

IMG-20170210-WA0045.jpeg
IMG-20170210-WA0043.jpeg



Tyckte alla alternativ var bättre än originalgummit, men är fortfarande tacksam för ytterligare input!


Niclas L

Nej, nej, nej...
Det enda rätta på en klocka som är till för flygvapnet är ett bund :)
 

djanbin

Omega
Nja, vad det är för typ av urverk spelar egentligen ingen roll utan tänkte mest att det kunna vara kul att ha något helsvart.
Precis som du säger är säkerligen PVD behandlingen känsligare men även om jag skulle använda den som beater skulle den nog tyvärr klara det :)
Just att den svarta ORC:en är ovanligare gör att den i mina ögon ligger steget före.
Här är en, bara att ge sig in i budkampen :)

https://www.pantbanken.se/auktioner...20&offset=0&kontor=&sortering=&listposition=0
 

JohanHLM

Rolex
Topp