41mm. Det ser du på index utanför datumet kl 3Är det 36an eller 41mmblir sugen på denna inför sommaren. Grymt på gummiband med!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
41mm. Det ser du på index utanför datumet kl 3Är det 36an eller 41mmblir sugen på denna inför sommaren. Grymt på gummiband med!
Är det 36an eller 41mmblir sugen på denna inför sommaren. Grymt på gummiband med!
What he said!41mm. Det ser du på index utanför datumet kl 3![]()
Hej,Lite synd att den är en kvarts. Men det känns ändå ok. Nån som har några bilder på en?
Om det är samma som till ORC, så har jag en oanvänd ORC liggandes (testad två gånger). PM:a om intressant.![]()
Skydiver här idag. En fråga till er som kanske vet. Om man vill ha länk till denna Skydiver är det då samma som tex UTC ORC eller någon annan SS som har 22mm lug width eller är det kanske unikt till respektive modell om ni förstår vad jag menar?
Grattis! Snygg dinkaRåkade vinna en Chronolink![]()
Kul tavla sökes. Gärna orange eller svart med iiiiis
Tack! Alltid gillat dessa. Tyckte 12 plus provis kändes överkomligt men den behöver service och vill som sagt köpa tavla.Grattis! Snygg dinka
Schysst prisTack! Alltid gillat dessa. Tyckte 12 plus provis kändes överkomligt men den behöver service och vill som sagt köpa tavla.
Så om ngn har extra tavlor - hit me![]()
Välkommen till tråden!Min första Sjöö om jag minns rätt
Blir en trevlig beater
![]()
Vad är det för årsmodell? Eller rättare sagt, vilket urverk? Jag har en 2013 med eta som tickar bra mycket högre än de nyare Sjöö jag haft med SelittaHar en Royal steel classic 41 upplever att den tickar väldigt högt nästan irriterande jämfört men andra klockor någon som känner igen det?
Köpte den i april så bör vara nyaVälkommen till tråden!
Den blå är riktigt bra!
Vad är det för årsmodell? Eller rättare sagt, vilket urverk? Jag har en 2013 med eta som tickar bra mycket högre än de nyare Sjöö jag haft med Selitta
Kontakta SS och hör med demKöpte den i april så bör vara nya
Ska göra det är tyst och jag sitter med mobilen eller datorn hör jag tickande, lite irriterandeKontakta SS och hör med dem
Var någon mer som frågade nyligen! Kör bara kör säger jag! Huvudsaken är att du trivs med denVad tror ni om kronografen i 35,5mm på en man? 42mm är oerhört stort på mina små handleder, plus att jag föredrar lite mindre klockor.
Får nog först och främst faktiskt dra förbi en AD och prova. Velar lite inför nästa klocka. Frågan är om det ska bli en Sjöö Sandström (antingen kronograf eller GMT), eller en Tudor BB58...Var någon mer som frågade nyligen! Kör bara kör säger jag! Huvudsaken är att du trivs med denDessutom lär den väl säkert bäras något större på länk.
Låter klokt stt åka och testa, fördelen med om du väljer en Sjöö Sandström är att du har en massa pengar kvar till en till klocka jämfört med BB58Får nog först och främst faktiskt dra förbi en AD och prova. Velar lite inför nästa klocka. Frågan är om det ska bli en Sjöö Sandström (antingen kronograf eller GMT), eller en Tudor BB58...
Bärs kronografen bättre på band jämfört med Worldtimer? Frågade om det tidigare och bilderna jag såg då visade att det bildades en stor glipa mellan band och boett. Eller är designen på alla Sjöö Sandström-klockor så?
Får dra förbi NK under påskhelgen och testa. Återkommer!Låter klokt stt åka och testa, fördelen med om du väljer en Sjöö Sandström är att du har en massa pengar kvar till en till klocka jämfört med BB58
Kan inte svara med säkerhet, men utifrån bilder så tycket jag att den verkar ärad mycket bättre och på andra band. Den verkar inte ha bandstiftet lika långt ut på bandhornen som t.ex. Worldtimern. Med det dagt så tycker jag att en Worldtimer med länk och gummi är mer än tillräckligt. Ev. kan du ju köra nåt nato också utan att det ser märkligt ut med glipan.
Du får uppsatera oss i tråden när du varit och testat Sjöö Sandström, speciellt 35,5mm kronografen som flera verkar gå och fundera på![]()
Tudorn håller ju andrahandsvärdet bra, vilket är skönt om man ångrar sig. Men det är ju två klockor som kompletterar varandra oerhört väl. SS wt/chrono + BB58 är en kanonkombo.Får nog först och främst faktiskt dra förbi en AD och prova. Velar lite inför nästa klocka. Frågan är om det ska bli en Sjöö Sandström (antingen kronograf eller GMT), eller en Tudor BB58...
Bärs kronografen bättre på band jämfört med Worldtimer? Frågade om det tidigare och bilderna jag såg då på Worldtimern visade att det bildades en stor glipa mellan band och boett. Eller är designen på alla Sjöö Sandström-klockor så?
Tack! WT brukar ju dyka upp titt som tätt säljforumet. Antar att 35,5mm-kronografen är lite mer sällsynt? Hittade inte så mycket vid en sökning. Kommer dock förmodligen bli beggat oavsett vad.Tudorn håller ju andrahandsvärdet bra, vilket är skönt om man ångrar sig. Men det är ju två klockor som kompletterar varandra oerhört väl. SS wt/chrono + BB58 är en kanonkombo.
Mitt råd är att vänta in en schysst sjöö beggad och köpa en bb58 också! Handlar ju "bara" om kanske 10-12k extra.
Wt på gummi är också en hit. Perfekt med en bb på länk
Lycka till med valet
Min Worldtimer 41 tickar också rätt högt faktiskt. Köpte den i december förra året!Har en Royal steel classic 41 upplever att den tickar väldigt högt nästan irriterande jämfört men andra klockor någon som känner igen det?
Välkommen till mysigaste tråden på ks!
Tack tack, skall bli ett nöje. Det kan bli farligt dyrt att börja läsa/följa denna tråden medVälkommen till mysigaste tråden på ks!
Snygg start
Snyggt fångat, och välkommen hit!