• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sugen på att köpa ny tavla. Någon som har koll på vad de ligger på? Tänker på den vita med rosé guld index 😊
20220711_133352.jpg
Runt tusenlappen för själva tavlan är min erfarenhet. Möjligt att det är någon krona dyrare med guldindex än de med silverindex som jag frågat om. Sedan tillkommer en slant för arbete med tavelbytet. Räkna med ca 2000-3000kr för tavla inklusive byte hos S/S.

Nån som har en aning om vad Sjöö Sandström har för tolerans på gångavikelse för UTC orc?
Beror rätt mycket på hur den används och vilket läge den vilar eller om tidtagning används. Jag har haft 3månaders period med noll😮 Sen är den långsam ibland och nu under våren både plus och minus när tidtagning använts.
Summerat, en vecka till tre så litar jag på den inom minuten!
Vitte tusan hur man ska bedöma, ingen automat är exakt, lär dig din klocka🙂

Beror rätt mycket på hur den används och vilket läge den vilar eller om tidtagning används. Jag har haft 3månaders period med noll😮 Sen är den långsam ibland och nu under våren både plus och minus när tidtagning använts.
Summerat, en vecka till tre så litar jag på den inom minuten!
Vitte tusan hur man ska bedöma, ingen automat är exakt, lär dig din klocka🙂
Digital!😉

Lutar mer och mer åt att nästa klocka blir en Sjöö Sandström royal steel classic. Var inne och klämde och kände lite på en i helgen, närmare bestämt en 36 mm MOP. Tycker verkligen tavlan är helt fantastiskt fin, dock en bit ifrån den diskreta "dressklocka" jag egentligen kikar efter. Ni som faktiskt har en Sjöö med denna urtavla upplever ni den någon gång som "lite för mycket" eller tycker ni den passar oavsett tillställning.

Till sist undrar jag också om Sjöös egna läderband passar på 36 mm klockorna, står att de ska vara 20 mm lug too lug men det går inte att lägga till i deras konfiguration.
5E17F4C7-6E91-409A-903A-5997CB683405.jpeg

Lutar mer och mer åt att nästa klocka blir en Sjöö Sandström royal steel classic. Var inne och klämde och kände lite på en i helgen, närmare bestämt en 36 mm MOP. Tycker verkligen tavlan är helt fantastiskt fin, dock en bit ifrån den diskreta "dressklocka" jag egentligen kikar efter. Ni som faktiskt har en Sjöö med denna urtavla upplever ni den någon gång som "lite för mycket" eller tycker ni den passar oavsett tillställning.

Till sist undrar jag också om Sjöös egna läderband passar på 36 mm klockorna, står att de ska vara 20 mm lug too lug men det går inte att lägga till i deras konfiguration.
jag tycker faktiskt att just MOP varianten är den absolut bästa, det händer hela tiden nåt i tavlan.

i direkt solljus så upplevs den som helvit.

Mop är svincool. 20 mm band passar utmärkt.

Har nu tyvärr kommit till punkten att jag skall sälja min Tonneau.,finns nu på köp och sälj.

Visar bilden här (även om någon här skulle vilja köpa tavlor separat).
C42AAA78-5745-4248-B3B4-AA40F8E43294.jpeg
C910D7B2-CC96-473E-987E-2F7B5B17A39F.jpeg

Bilagor

• 96E99D3E-16AE-44A1-B447-46848538894B.jpeg
    96E99D3E-16AE-44A1-B447-46848538894B.jpeg
    227.6 KB · Visningar: 4
Fasen, torskade precis. Någon här som knep den?
Hur som helst så är jag jäkligt sugen på Chronolink igen, så om någon kan tänkas sälja så får ni gärna höra av er😃
Haha,
Nån har en orange rsc och en annan chronolink och ingen vill släppa taget. Vi får nog inse att båda måste leta på annat håll, eller ska vi starta klockpoolen?🥰

Är lite sugen på en SS UTC som kommer med lite olika tavlor.
Vad kostar det att utföra själva bytet av tavla? Någon här som har kunskap?

Tillbaka
Topp