• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Firar födelsedag och att det idag är 12 år sedan jag skaffade min första Sjöö Sandström. (Nåja, jag ropade in henne nån månad tidigare men hon fick naturligtvis ligga kvar i boxen till dagen 😇)
AEF52AA0-6F70-44DD-A29C-B2D14DEEC5FE.jpeg
Grattis!

• Love
Reactions: Nyx
I’m back med en Chronolink efter ungefär ett år utan en. Och det blev inte vilken Chronolink som helst, utan jag fick köpa tillbaka min gamla, vilket känns extra kul❤️
Stort tack till dig @kungmikael 👑
293C370D-F3F2-4FEA-A335-53D6187E170E.jpeg
Mitt nöje, den fick inte den handledstid som den definitivt förtjänar, så jag får börja njuta av den på dina bilder nu igen 😊 Tack för lånet, kanske jag borde säga 😉

Vet inte om detta postats tidigare (följer ju ändå frekvent) men iaf dök upp i mitt linked in flöde.

//Aron

Står inför ett val.
Behålla min Skydiver som jag hämtade ut tidigare detta året, eller införskaffa mig en Royal Steel Chronograph från 2018🤔
4D8551FF-9FD2-474C-B773-1BE3BECFF45A.jpeg 534948A6-14C1-4A04-A746-655BB816631A.jpeg
Väldigt olika klockor, och bara du kan fatta beslutet. En lite dressigare och en lite mer rugged.

Men for what its worth så lägger jag min röst på att behålla skydivern!
Snyggare klocka, roligare (bl.a) militär koppling.

mekaniskt finlir i worldtimern, grab n go batteri i skydivern. Perfekt!

Givet att man kan tolerera 44mm förstås.
Jag hade lätt haft en själv om den varit 4mm mindre.

Fråga igen nästa år så har jag förmodligen svängt i min analys för 7e gången 🤣

Står inför ett val.
Behålla min Skydiver som jag hämtade ut tidigare detta året, eller införskaffa mig en Royal Steel Chronograph från 2018🤔
Vill ha en klocka som komplement till min Worldtimer.
4D8551FF-9FD2-474C-B773-1BE3BECFF45A.jpeg 534948A6-14C1-4A04-A746-655BB816631A.jpeg
Beror ju helt på vad du mer har i samlingen, är lite natt och dag i jämförelse. Om jag måste välja en så håller jag med föregående, Skydivern ✈️

Väldigt olika klockor, och bara du kan fatta beslutet. En lite dressigare och en lite mer rugged.

Men for what its worth så lägger jag min röst på att behålla skydivern!
Snyggare klocka, roligare (bl.a) militär koppling.

mekaniskt finlir i worldtimern, grab n go batteri i skydivern. Perfekt!

Givet att man kan tolerera 44mm förstås.
Jag hade lätt haft en själv om den varit 4mm mindre.

Fråga igen nästa år så har jag förmodligen svängt i min analys för 7e gången 🤣
Jag svänger också fram och tillbara =) Just detaljen att den alltid är igång ( Batteri ) är en av anledningen till köp från början.
Beror ju helt på vad du mer har i samlingen, är lite natt och dag i jämförelse. Om jag måste välja en så håller jag med föregående, Skydivern ✈️
Just nu så kör jag enbart dessa två, har även en FENIX 7 vid träning.
Jag känner att jag saknar en lite mer "dressad" klocka, därav Royal Steel Chrono

Jag svänger också fram och tillbara =) Just detaljen att den alltid är igång ( Batteri ) är en av anledningen till köp från början.

Jag känner att jag saknar en lite mer "dressad" klocka, därav Royal Steel Chrono
Personligen tycker jag att Worldtimern funkar bra som en dressad klocka också, men förstår ändå som sagt vad du är ute efter. Svårt val då det är två fina men väldigt annorlunda klockor😃

Bästa med Skydiver är väl att man får posta bilder på både Flygar-fredag och Sjöö Sandström-söndag ☺️
PXL_20220722_141216147.jpg
Så den får min röst! (och jag håller med om att Worldtimer ofta tillräckligt bra som dress, men jag förstår dilemmat)

Tillbaka
Topp