• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Var ju en stund sedan man kollade delar av sin SS-sjukdom..här kommer bild på 2 av Chronolinkerna och tavlor..sedan har man ju ett gäng för Tonneau, Chronograph och RS36/37😬
37E248D9-027A-42CD-8AF7-0BAA0339861B.jpeg
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Är fortfarande lite irriterad att jag missade den svarta Chronolnken på Blocket för ett tag sedan. Min drömbild för en Chronolink-låda är med två centrala platser för en Chronolink i stål samt en svart sida vid sida, och sedan tavlorna runt omkring.
Finns det ingen här i tråden som släpper sin svarta till dig för en sådan sak, det hade jag gjort! 😉
 

Nyx

Omega
Kära vänner!
Nu när det varit lite Chronolink-snack så undrar jag om det var en önskedröm eller om jag läste i tråden för någon tid sedan att man kunde sätta en Royal Steel 36-länk på en Chronolink? Minns jag inte fel fanns det någon abrovinsch hos Sjöö Sandström som de kunde hjälpa till att sätta på.

Är det någon av er kloka som vet? Jag har en länk till vår 36:a som bara ligger och skräpar och efter tolv år på läder vore det kul att variera sig.

C29B7B4D-14A8-471E-B776-970CBE0DCAF1.jpeg
 

nikkeVII

Panerai
Pledge Member
Kära vänner!
Nu när det varit lite Chronolink-snack så undrar jag om det var en önskedröm eller om jag läste i tråden för någon tid sedan att man kunde sätta en Royal Steel 36-länk på en Chronolink? Minns jag inte fel fanns det någon abrovinsch hos Sjöö Sandström som de kunde hjälpa till att sätta på.

Är det någon av er kloka som vet? Jag har en länk till vår 36:a som bara ligger och skräpar och efter tolv år på läder vore det kul att variera sig.

C29B7B4D-14A8-471E-B776-970CBE0DCAF1.jpeg
Nu är jag inte helt 100, men har svårt att se att det skulle passa tyvärr 🖤💛
 
  • Like
Reactions: Nyx

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Kära vänner!
Nu när det varit lite Chronolink-snack så undrar jag om det var en önskedröm eller om jag läste i tråden för någon tid sedan att man kunde sätta en Royal Steel 36-länk på en Chronolink? Minns jag inte fel fanns det någon abrovinsch hos Sjöö Sandström som de kunde hjälpa till att sätta på.

Är det någon av er kloka som vet? Jag har en länk till vår 36:a som bara ligger och skräpar och efter tolv år på läder vore det kul att variera sig.

C29B7B4D-14A8-471E-B776-970CBE0DCAF1.jpeg
Tyvärr lär det inte passa. Finns lite olika varianter av Chronolinker gällande ändlänk, men RSC36-länken passar inte…
 
  • Like
Reactions: Nyx

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Kära vänner!
Nu när det varit lite Chronolink-snack så undrar jag om det var en önskedröm eller om jag läste i tråden för någon tid sedan att man kunde sätta en Royal Steel 36-länk på en Chronolink? Minns jag inte fel fanns det någon abrovinsch hos Sjöö Sandström som de kunde hjälpa till att sätta på.

Är det någon av er kloka som vet? Jag har en länk till vår 36:a som bara ligger och skräpar och efter tolv år på läder vore det kul att variera sig.

C29B7B4D-14A8-471E-B776-970CBE0DCAF1.jpeg

Det går absolut :) Vet att @Molle har gjort det till en Chronolink.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
@Clark Kent Såldes de av Sjöö back in time?

Jag svarade ju bara på halva frågan insåg jag nu. Sanningen att säga så vet jag inte varför det har funnits så många tavlor och i vilka sammanhang de olika färgerna har sålts men jag utgår att samtliga har sålts av Sjöö Sandström själva. Bra fråga faktiskt som jag ska försöka grotta lite i om det inte är någon annan som vet. Märkligt att jag inte har tänkt på det innan :)

Två av tavlorna har i alla fall sålts tillsammans med specifika varianter av Chronolink. Swedish Night och Swedish Blonde hade varsin tavla i helfärg och inte med silvrig subsekund.

Sen tror jag att den blå som har har med vit subsekund var till Volvo Ocean Race. Ser silvrig ut ibland på bild, men fotat den nu bredvid blå med silver för jämförelse.

Skärmavbild 2023-01-12 kl. 19.33.36.png
Skärmavbild 2023-01-12 kl. 19.35.18.png

C8265FE0-EEB9-49CB-A4EA-281F2D0D0637.jpeg
 
Topp