• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyx

Omega
Vet inte om den orangea tavlan började produceras i samband med New York-lanseringen 2006.

Snyggt band förresten ;)


Skärmavbild 2023-01-12 kl. 19.50.42.png


CCBBB5D7-6B7A-4955-A2C7-BDBDDBDA888F.jpeg
Alltså på riktigt så läcker! Vilken lycka att ha en sån. 😍
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Prova!

Har alltid haft min på läder och tycker den gör sig utmärkt så. Om man som du har lite läckra tavlor att byta till så kommer det bli grymt snyggt. Tycker läder framhäver själva klockan lite mer.

Jag får skaffa ett svart läderband så att jag kan ha till tavlan som är i nu. Tycker inte att något av banden jag har passar riktigt bra.

Är förresten lite osäker på information om det ljusa bandet i mitten som jag har skrivit om i tråden ett par gånger, att det är gjort av älg. Jag får nog ta tillbaka det tills jag hittar var jag läste det först. Vet med säkerhet att det är från Tärnsjö i alla fall, men älg eller inte låter jag vara osagt för nu.

11E9422B-38D9-406C-86F6-CCB02A342992.jpeg
 

Nyx

Omega
Jag får skaffa ett svart läderband så att jag kan ha till tavlan som är i nu. Tycker inte att något av banden jag har passar riktigt bra.

Är förresten lite osäker på information om det ljusa bandet i mitten som jag har skrivit om i tråden ett par gånger, att det är gjort av älg. Jag får nog ta tillbaka det tills jag hittar var jag läste det först. Vet med säkerhet att det är från Tärnsjö i alla fall, men älg eller inte låter jag vara osagt för nu.

11E9422B-38D9-406C-86F6-CCB02A342992.jpeg
En brun med vit tavla kommer vara så snygg! Den ljusa likaså tror jag. Har själv alltid haft svart så tycker det är lite trist, men passar ju till allt. Med en rosa tavla tror jag det vore magiskt!
(Vet någon någon som har en över så behöver jag en sån..)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
En brun med vit tavla kommer vara så snygg! Den ljusa likaså tror jag. Har själv alltid haft svart så tycker det är lite trist, men passar ju till allt. Med en rosa tavla tror jag det vore magiskt!
(Vet någon någon som har en över så behöver jag en sån..)

Det finns ju en rosa med diamanter på forumet, men minns inte vem som äger den. (Inte den på bilden dock. Snodd från från Kaplans).

Men jag gillar verkligen min rosa tavla. Bra cocktail-klocka på sommaren om man slänger på ett vitt gummiband och dessutom matchar med en solbränd arm 🍸
EDIT: Lumen ser rosa ut men den är vit :)

IMG_20170120_095409.jpg
0 (kopia 2).jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Helst av allt så förtjänar den ju ett riktigt skin men har ej hittat något, Anonimos kodiak läder skulle sitta fint

Jag har haft mina funderingar på att göra ett custom läder till Chronolinken med curved end som jag tror skulle bli riktigt snyggt. Har inte riktigt kommit till skott ännu, men planerna finns kvar och ABP ger en i princip obegränsade valmöjligheter.

Bara ett snabbt exempel. Mörkgrön alligator med handsydd söm och ett grått kalvskinn på insidan :)


Skärmavbild 2023-01-12 kl. 22.50.00.png
 
Senast ändrad:

FranzJaeger

Omega
Pledge Member
2-Faktor
Jag kan också bekräfta att det går, man behöver dock byta ändlänkar till några som passar Chronolink som i sin tur verkar komma i några olika versioner. Jag tog kontakt med @ERIKSON URHANDEL som hjälpte till i samband med annat ärende. Går säkert att gå direkt via SS också.

Har inga bilder då jag fumlade med montaget men kan återkomma längre fram!
 

FredriCX

Breitling
Kollar lite på en s k worldtimer, blå. Fattar ju att det är skillnad på blått i olika ljus mm, men väldigt stor skillnad på den blå (datoranimerade?) urtavlan på hemsidan och blå i verkligt ljus? Blev förvånad när jag såg den IRL (snodd bild från tråden, men den stämmer bättre med hur jag uppfattade urtavlan).
 

Bilagor

  • Screenshot_20230111_191302_Chrome.jpg
    Screenshot_20230111_191302_Chrome.jpg
    126 KB · Visningar: 7
  • Screenshot_20230113_192148_Chrome.jpg
    Screenshot_20230113_192148_Chrome.jpg
    206.7 KB · Visningar: 6
Senast ändrad:

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Det finns ju en rosa med diamanter på forumet, men minns inte vem som äger den. (Inte den på bilden dock. Snodd från från Kaplans).

Men jag gillar verkligen min rosa tavla. Bra cocktail-klocka på sommaren om man slänger på ett vitt gummiband och dessutom matchar med en solbränd arm 🍸
EDIT: Lumen ser rosa ut men den är vit :)

IMG_20170120_095409.jpg
0 (kopia 2).jpg
34FD181D-2167-485F-92E1-EDD57D16459E.jpeg
Kör min ”DI-edition” på svart band just nu
 
Topp