Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mumma kardemumma, grym tavla! Deras bästa annual edition hittills tycker jagLänken kortad och den är alldeles underbar
Enig!Mumma kardemumma, grym tavla! Deras bästa annual edition hittills tycker jag
Haha det är personligt som allt annat men jag hade velat att länken smalnade av något. Nu kan ni börja kasta skit på mig
Jag tycker länken är najs jag
Iofs bara haft den en kort stund plus att jag har en 41 och kanske lite grövre handleder än er?
Köpte till gummit som verkar väldigt trevligt, ska bli kul att testa sen
Så är det ju, det brukar smalna av.Nej då, det har inte med handledens storlek att göra. Min WT är 41 men skillnaden på länken till WT 36 är att den går från 20mm till 18mm vid låset, precis som gummit gör, 20/18. Det ger ett elegantare intryck och blir smidigare att bära.
Så det är absolut inget fel på länken Men jag har lite svårt att se varför man håller kvar vid 20/20 när man har en annan länk som dessutom passar. Väldigt få tillverkare som inte har avsmalnande länk.
Den där Sumpan-modellen är riktigt bra!!!Före och efter mitt besök hos Ericson Urhandel! Riktigt nöjd
Den där Sumpan-modellen är riktigt bra!!!
Med tanke på att RS Chronon behöver in på service så kommer någon annan få knipa den! Men vem vet en beggad om något år kanske….Det finns 1 ex kvar
Med tanke på att RS Chronon behöver in på service så kommer någon annan få knipa den! Men vem vet en beggad om något år kanske….
Så att du fick lämna in Chronolinken på service. 8 veckor, är det hos SS? Eller är det kanske via Krons i V-ås??
Passar WT36 länken på en Chronolink med Chronolinkens ändlänkar?Nej då, det har inte med handledens storlek att göra. Min WT är 41 men skillnaden på länken till WT 36 är att den går från 20mm till 18mm vid låset, precis som gummit gör, 20/18. Det ger ett elegantare intryck och blir smidigare att bära.
Så det är absolut inget fel på länken Men jag har lite svårt att se varför man håller kvar vid 20/20 när man har en annan länk som dessutom passar. Väldigt få tillverkare som inte har avsmalnande länk.
Tack för tipset!!Jag lämnar alltid mina klockor till Robert på Tidlösa Ur utanför Uppsala. Han har jobbat på Sjöö Sandström tidigare och är certifierad också. Riktigt bra att ha att göra med.
Tack för tipset!!
SS själva brukar ju ha horribla väntetider för sin service tyvärr. Jag förstår inte varför man inte kan få boka en tid istället för att måsta lämna in klockan och sedan vara utan den i flera månader??
Låt gå för att man kanske får vänta ett antal månader på att lämna in den, men när män väl lämnar in den borde man ju kunna få tillbaka den efter en vecka eller så… Reservdelar (åtminsone de vanligaste) bord de väl ha hemma och själva servicen tar ju inte så många timmar. Sedan några dagar för att kolla gången i olika positioner. Klart på en vecka låter väl då inte omöjligt??
Visar det sig att det är något väldigt udda så de behöver beställa hem en ovanlig del eller om man har Royal Capital med ovanligt verk får man väl kanske acceptera att det tar längre tid. Men för ett standardverk som mitt 7750 eller Selita-verken borde ju lösningen ovan funka?? Eller??
Verkligen!Mumma kardemumma, grym tavla! Deras bästa annual edition hittills tycker jag
Passar WT36 länken på en Chronolink med Chronolinkens ändlänkar?
Noop, det enda jag har gjort är att jag har testat WT36 och WT41 i butik, och äger själv en RSC36 som bärs ofta. Har du provat WT36 ordentligt?Hejsan!
är det någon som sitter inne på en liten minirecension av WT36 (bilder)? gärna på gummi med vit tavla, är lite sugen att byta in min RSC41 mot tidigare nämd.
allt gott!
//J
Tack för input, för köra en vända till och testa, ,Noop, det enda jag har gjort är att jag har testat WT36 och WT41 i butik, och äger själv en RSC36 som bärs ofta. Har du provat WT36 ordentligt?
Min reflektion att dela med mig av är väl just att jag gillar lite mindre klockor, tycker RSC36 sitter helt perfekt på mig och proportionerna är kanon. I jämförelse med den så kändes WT36 märkbart mindre rent visuellt. Såklart för att tavlan blir mindre på den. Så även om jag upplever RSC41 som för stor för mig så tyckte jag att WT41 var perfekt. Att gå från RSC41 till WT36 blir således en stor skillnad, men behöver självklart inte vara fel bara för det.
Så min rekommendation är helt enkelt att se till att du har testat WT36 ordentligt, vilket du kanske redan har. Oavsett så är WT riktigt fina!
Hejsan!
är det någon som sitter inne på en liten minirecension av WT36 (bilder)? gärna på gummi med vit tavla, är lite sugen att byta in min RSC41 mot tidigare nämd.
allt gott!
//J
Jag håller med @Putteman, har haft RSC36/41 och WT36/41. När det gäller RSC föredrar jag 36:an, men med WT föredrar jag istället 41:an. Handlar väl främt om att urtavlan upplevs mindre på WT jämfört med RSC. Så åk och testa och se vilken storlek du föredrarNoop, det enda jag har gjort är att jag har testat WT36 och WT41 i butik, och äger själv en RSC36 som bärs ofta. Har du provat WT36 ordentligt?
Min reflektion att dela med mig av är väl just att jag gillar lite mindre klockor, tycker RSC36 sitter helt perfekt på mig och proportionerna är kanon. I jämförelse med den så kändes WT36 märkbart mindre rent visuellt. Såklart för att tavlan blir mindre på den. Så även om jag upplever RSC41 som för stor för mig så tyckte jag att WT41 var perfekt. Att gå från RSC41 till WT36 blir således en stor skillnad, men behöver självklart inte vara fel bara för det.
Så min rekommendation är helt enkelt att se till att du har testat WT36 ordentligt, vilket du kanske redan har. Oavsett så är WT riktigt fina!
Låter som det flesta förespråkar WT41, så får bli en vända till. stort tack för input, // JJag håller med @Putteman, har haft RSC36/41 och WT36/41. När det gäller RSC föredrar jag 36:an, men med WT föredrar jag istället 41:an. Handlar väl främt om att urtavlan upplevs mindre på WT jämfört med RSC. Så åk och testa och se vilken storlek du föredrar
(Har 18,5cm handleder som referens)
Har tidigare ägt en vit WT36 och har nu en vit WT41. Se tidigare inlägg kring skillnaden nedan:Låter som det flesta förespråkar WT41, så får bli en vända till. stort tack för input, // J
Upplevde samma som @Limeee skriver, dvs att 36:an kändes för liten och även lite ”långsmal” på min handled (~18,5cm). 41:an upplever jag som något mer ”rundare” i sitt uttryck, vilket jag tycker ger bättre proportioner på min handled. Får kanske prova en RSC36 och jämföra vid tillfälle…
Det lär det med all sannolikhet göra, dock släpps de i slutet av året (nov-dec). Så det är ett tag ditNågon som börjat spåna i om SS kommer med en annual edition även i år 2023.
Ibland går förälskelse över snabbtJag klickar inte med min 2022 så här kommer en heads-up på den, har inte ens kortat gummit ännu
Dra ett PM vid intresse.
Den var med på bowling och olearys igår, jag kikade på den och den är ju fortfarande skitfin men den känns inte jag bara.Ibland går förälskelse över snabbt