• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Putteman

Cartier
Jag har fått erbjudande om att köpa en WT41 på gummi. Skitfin klocka tycker jag, men har aldrig haft deras gummi.

Är det ett bekvämt och bra gummiband?

Är det värdelöst att handla utan länken till?

Går det att få tag i länk om man vill och vad kan det kosta?

Är klockan osäljbar utan länk ifall man tröttnar?
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Jag har fått erbjudande om att köpa en WT41 på gummi. Skitfin klocka tycker jag, men har aldrig haft deras gummi.

Är det ett bekvämt och bra gummiband?

Är det värdelöst att handla utan länken till?

Går det att få tag i länk om man vill och vad kan det kosta?

Är klockan osäljbar utan länk ifall man tröttnar?
Det är det bästa gummit jag nånsin provat

Jag har haft tre worldtimers varav två hade både länk och gummi. Jag bar dem på gummi 95 % av tiden och då är jag ändå en länkkille.

Det går att köpa löst, men orimligt dyrt. Typ 6k. Billigare att köpa en rs41 på länk, sno länken och sälja med ett läder för ett par tusen mindre.

Nej! Jag kan köpa den inför sommaren om den är blå eller orange ;)
 

ankaret

Cartier
2-Faktor
Om man har en första generations royal steel (som väl är 37mm?) passar då nuvarande gummiband som säljs av Sjöö Sandström och anges passa 36mm? Bredden är densamma, men tänker tex på huruvida lugholesen har en annan position eller dylikt.

Någon som vet?
Fick du någon rätsida på detta?
Är också sugen på gummiband till min 37:a.
 

Putteman

Cartier
Det är det bästa gummit jag nånsin provat

Jag har haft tre worldtimers varav två hade både länk och gummi. Jag bar dem på gummi 95 % av tiden och då är jag ändå en länkkille.

Det går att köpa löst, men orimligt dyrt. Typ 6k. Billigare att köpa en rs41 på länk, sno länken och sälja med ett läder för ett par tusen mindre.

Nej! Jag kan köpa den inför sommaren om den är blå eller orange ;)
Kul!

Precis vad jag hoppades på att höra.:)
En nackdel kan dock vara att jag har typ 16,5 handled, så ett kapat gummi till mig blir ju inte så användbart för en eventuell nästkommande ägare. Men det kanske går att köpa bara gummit antar jag.

Detta ex är just orange, vilket jag tycker blir coolt på gummi. Vad är ett rimligt pris på en sådan med kapat gummi utan länk om man vill avyttra? Jag är i en sits där jag inte har råd att förlora en massa pengar på klockor, kämpar för att gå runt i hobbyn utan att loosa en massa. :rolleyes:
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Kul!

Precis vad jag hoppades på att höra.:)
En nackdel kan dock vara att jag har typ 16,5 handled, så ett kapat gummi till mig blir ju inte så användbart för en eventuell nästkommande ägare. Men det kanske går att köpa bara gummit antar jag.

Detta ex är just orange, vilket jag tycker blir coolt på gummi. Vad är ett rimligt pris på en sådan med kapat gummi utan länk om man vill avyttra? Jag är i en sits där jag inte har råd att förlora en massa pengar på klockor, kämpar för att gå runt i hobbyn utan att loosa en massa. :rolleyes:
Haha, jag är ju kanske något partisk som SS fanboy men ändå.

Bara gummit löst utan spänne kostar runt tusingen så det är ingen stor sak.

Orange på gummi är hexagon

Jag skulle säga att du kan börja på ca 12 med den längden på gummi, beror förstås på skick och så. Men Sjöö pendlar lite upp och ner i pris skulle jag säga. Men du kommer knappast förlora någon större summa på den.

Jag tänkte skaffa mig en orange på gummi till sommaren så har du den kvar då och stjärnorna står rätt kan jag köpa den av dig.
 

Putteman

Cartier
Haha, jag är ju kanske något partisk som SS fanboy men ändå.

Bara gummit löst utan spänne kostar runt tusingen så det är ingen stor sak.

Orange på gummi är hexagon

Jag skulle säga att du kan börja på ca 12 med den längden på gummi, beror förstås på skick och så. Men Sjöö pendlar lite upp och ner i pris skulle jag säga. Men du kommer knappast förlora någon större summa på den.

Jag tänkte skaffa mig en orange på gummi till sommaren så har du den kvar då och stjärnorna står rätt kan jag köpa den av dig.
Haha, perfekt! Tack. Just den kombon jag också gillar. Fanboy vet jag inte om jag är, men har nästan alltid min RSC36 runt armen. Sålde precis en fin Oris Aquis då den nästan bara blir liggande till förmån för RSC. Så med en WT41 som ersättare till Orisen så kanske jag snart är helt fast! :cool: Är dock något osäker om jag skulle trivas med längden, gillar kortare klockor starkt. WT41 är ju faktiskt 50mm vilket är något långt för min smak generellt. Har inte möjlighet att prova denna nu i förväg, men vill minnas att jag tyckte den satt ok. Kommentarer kring dess längd och passform? WT36 är inget alternativ då jag tycker WT41 har bättre proportioner.

Bra att ha en köpare innan jag själv har handlat klockan ju. ;)
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Haha, perfekt! Tack. Just den kombon jag också gillar. Fanboy vet jag inte om jag är, men har nästan alltid min RSC36 runt armen. Sålde precis en fin Oris Aquis då den nästan bara blir liggande till förmån för RSC. Så med en WT41 som ersättare till Orisen så kanske jag snart är helt fast! :cool: Är dock något osäker om jag skulle trivas med längden, gillar kortare klockor starkt. WT41 är ju faktiskt 50mm vilket är något långt för min smak generellt. Har inte möjlighet att prova denna nu i förväg, men vill minnas att jag tyckte den satt ok. Kommentarer kring dess längd och passform? WT36 är inget alternativ då jag tycker WT41 har bättre proportioner.

Bra att ha en köpare innan jag själv har handlat klockan ju. ;)
Alltså, en dubbel ss med rsc och wt är grym. Komplettera med en landsort och du kan göra exit ;)

Det där med längd är ju såklart individuellt. För mig är 41-43 diameter och l2l på 48-50 PERFEKT. Men för andra är det fel. Det kan ju bara du avgöra. Jag tycker formen på bandhorn i kombination med tunn boett gör att den ligger fint. Gummit håller ju klockan på rätt ställe också.

Nu lägger vi in en arkivbild för att liva upp
20210608_172236.jpg
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Haha, perfekt! Tack. Just den kombon jag också gillar. Fanboy vet jag inte om jag är, men har nästan alltid min RSC36 runt armen. Sålde precis en fin Oris Aquis då den nästan bara blir liggande till förmån för RSC. Så med en WT41 som ersättare till Orisen så kanske jag snart är helt fast! :cool: Är dock något osäker om jag skulle trivas med längden, gillar kortare klockor starkt. WT41 är ju faktiskt 50mm vilket är något långt för min smak generellt. Har inte möjlighet att prova denna nu i förväg, men vill minnas att jag tyckte den satt ok. Kommentarer kring dess längd och passform? WT36 är inget alternativ då jag tycker WT41 har bättre proportioner.

Bra att ha en köpare innan jag själv har handlat klockan ju. ;)
WT41 bärs mindre på gummit än på länken. Tycker hela klockan upplevs mycket större på länken, så tror du kommer vara nöjd med bara gummit.

Grym kombo med en RSC36 på länk och en WT41 på gummi👌 Och den orangea Worldtimern är ju fantastisk! Här är en arkivbild på två orangeingar, en RSC36 och en WT41 🍊
C7D63787-ECE4-4F06-87E6-417AEFE88C29.jpeg
 

anno1884

Panerai
Alltså svart Chronolink är så krispig..nästan så man blir sugen på en ti
Ja det finns verkligen många varianter man vill ha :angel: Har du eller någon annan koll på hur chronolinken marknadsfördes när de begav sig? Fick man välja vilken tavla man ville eller var det den butiken hade på lager som gällde? Är respektive kulör olika årgång osv? Tänkte om det finns någon statistik på det.
 

nikkeVII

Panerai
Pledge Member
Att ingen har slagit till på bronsaren som ligger ute?! Efter att ha testat det mesta från Sjöö Sandström så är det här nog min absoluta favorit (om än delat med Chronolink)🥉
DED2AB61-907D-43C4-B9F7-6FE7F0675F12.jpeg
Tänkte på en sak nu när man haft marinen 500 år ett tag, är bronSSan lika liten i storlek?

Jag tycker den känns extremt liten om jag jämför med landsort tungsten och gmt

🖤💛
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tänkte på en sak nu när man haft marinen 500 år ett tag, är bronSSan lika liten i storlek?

Jag tycker den känns extremt liten om jag jämför med landsort tungsten och gmt

🖤💛
Ja det är exakt samma size på Bronsaren och Marinen😊 Allt är ju relativt, är ju en rejäl puck ändå, men såklart liten jämfört med de äldre Landsort. Själv tycker jag att den nya mindre designen är riktigt trevlig👌
 

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Ja det finns verkligen många varianter man vill ha :angel: Har du eller någon annan koll på hur chronolinken marknadsfördes när de begav sig? Fick man välja vilken tavla man ville eller var det den butiken hade på lager som gällde? Är respektive kulör olika årgång osv? Tänkte om det finns någon statistik på det.
Här får jag tyvärr passa på detta..kanske någon annan som kan skapa mer klarhet
 

Putteman

Cartier
Definierar man en WT som nån sorts toolwatch (kanske pga ringen) eller mer som en dressklocka (kanske pga GMT ”resefunktionen”)? ☀️

Personligen tycker jag nog lite både och, men vet inte riktigt. Bara kommit på att den är skitsnygg. 😎

Livets stora frågor. ⏰
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Definierar man en WT som nån sorts toolwatch (kanske pga ringen) eller mer som en dressklocka (kanske pga GMT ”resefunktionen”)? ☀️

Personligen tycker jag nog lite både och, men vet inte riktigt. Bara kommit på att den är skitsnygg. 😎

Livets stora frågor. ⏰
Skulle främst säga en toolwatch, men med en slimmad profil🤩
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tackar!
Jag velade länge mellan grön eller blå, båda är lika snygga, men så sa frun (som är född på Landsort) att hav, vatten är ju blått...så det vart en blå.
Vilken kul story att hon är född på Landsort, då kunde du verkligen rättfärdiga ett klockköp som en kärleksgest till din fru🤪
Om jag skille ha valt mellan blå och grön så hade gjort som dig och gått för den blåa! Riktigt fin blåfärg och passar ju extra bra med vågtavlan 🌊
 
Topp