• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kan ju inte köra en Sjöö Sandström Söndag utan Landsort 😉
D64526BF-1875-4A04-BE69-BFC63A53AFA4.jpeg
 
Hade lite svårt att sätta pris på den, tycker också det är sjukt mycket klocka för pengarna, pruta gick inte i butik jag gjorde mitt bästa 😂

Men hos mig är det fritt fram att testa prut 😄
Ska ju som sagt dyka upp någon sugen först, kan nog ta lite tid.
Ny på detta forum och kan inte skriva direkt till folk än, men snygg klocka

Hur är vikten på handleden?
 
Ny på detta forum och kan inte skriva direkt till folk än, men snygg klocka

Hur är vikten på handleden?
Välkommen! Om du klickar på en användares namn får du upp en ruta. Klicka på "starta konversation" så ska du nog kunna skriva direkt.

Har testat den ett par gånger och den har närvaro, men inte orimligt tung på något sätt.
 
Så äntligen har jag skaffat en riktigt fräsch WT41. Kombinera orange och gummi är egentligen utanför min komfortzon, så ska bli kul att testa.

Går generellt med mindre klockor, men tycker jag får till passformen riktigt bra på min klena o bleka lekamen. Bra form på boetten och gummit gör det möjligt. Kan nog bli bra det här. 👍🏽

Ändrat lite fram o tillbaka på microjusteringen. Känns nästan som om man vill ha gummit lite tightare än länk eller? Blir det bökigt när man blir varm om handleden? Mitt första gummi så har ingen koll. 🤷🏻‍♂️

Enda nackdelen är hittills att jag tyckte det var onödigt pilligt att ställa in klockan. Svårt när kronan sitter så långt in och verket var märkbart trögare än på min RSC36.

Någon som känner till nån begagnad länk förresten som ligger och skräpar någonstans? ⏰ Kunde vara kul o testa.
 

Bilagor

  • IMG_0335.jpeg
    IMG_0335.jpeg
    571.2 KB · Visningar: 11
  • IMG_0336.jpeg
    IMG_0336.jpeg
    487.3 KB · Visningar: 12
Har varit sugen på olika S&S-modeller länge, samt diverse andra klockor, men lyckats skjuta upp första (i min värld) dyra klockköpet i ett försök att undvika att fastna i klockfällan mer än nödvändigt samt att undvika konsumtion generellt. Nu börjar det däremot bli svårt att undvika och jag känner att jag verkligen börjar villhöva en WT med vit tavla på länk och svart gummi till.
Frågar här för att få rätt sorts svar. Vad säger ni om den klockan som en första ”riktig” klocka? Vill uppenbarligen mest ha medhåll, men finns några betänkligheter så upplys gärna en novis. Skulle någon vara sugen på att avyttra en så är jag idel öra. Tänkt att jag måste gå förbi och jämföra 36 vs 41 i butik i dagarna.
 
Har varit sugen på olika S&S-modeller länge, samt diverse andra klockor, men lyckats skjuta upp första (i min värld) dyra klockköpet i ett försök att undvika att fastna i klockfällan mer än nödvändigt samt att undvika konsumtion generellt. Nu börjar det däremot bli svårt att undvika och jag känner att jag verkligen börjar villhöva en WT med vit tavla på länk och svart gummi till.
Frågar här för att få rätt sorts svar. Vad säger ni om den klockan som en första ”riktig” klocka? Vill uppenbarligen mest ha medhåll, men finns några betänkligheter så upplys gärna en novis. Skulle någon vara sugen på att avyttra en så är jag idel öra. Tänkt att jag måste gå förbi och jämföra 36 vs 41 i butik i dagarna.
Kul att du ska göra ditt föra dyra klockköp och spanat på Sjöö Sandström! Worldtimer är en otroligt lyckad modell och den vita urtavlan med de gröna detaljerna är riktigt snygg! Tror du kommer bli kanonnöjd! Se till att testa ut vilken storlek du föredrar, så är det ju sedan bara att börja jakten efter en begagnad (alternativt köpa en ny)! Jag har ca 18,5cm runt handleden och föredrar WT41😊

Här är två bilder på de vita WT36 jag ägt (en på länk och den andra på gummi), får ursäkta för lite halvkassa bilder😁
8504D7B8-FDF2-4DA3-AF10-5D08FC5E76F5.jpeg
7592D387-3281-49A1-953D-84530B498460.jpeg
 
Har varit sugen på olika S&S-modeller länge, samt diverse andra klockor, men lyckats skjuta upp första (i min värld) dyra klockköpet i ett försök att undvika att fastna i klockfällan mer än nödvändigt samt att undvika konsumtion generellt. Nu börjar det däremot bli svårt att undvika och jag känner att jag verkligen börjar villhöva en WT med vit tavla på länk och svart gummi till.
Frågar här för att få rätt sorts svar. Vad säger ni om den klockan som en första ”riktig” klocka? Vill uppenbarligen mest ha medhåll, men finns några betänkligheter så upplys gärna en novis. Skulle någon vara sugen på att avyttra en så är jag idel öra. Tänkt att jag måste gå förbi och jämföra 36 vs 41 i butik i dagarna.
WT är ett bra val. Den är sportig och stilig på samma gång. Går att klä upp och ner. Trivs i alla miljöer. Jag har ägt en och trivdes väldigt bra med den, så bra att den konkurrerade ut mina andra klockor i samlingen så den fick tillslut gå för att den var för bra :)
 
Kul att du ska göra ditt föra dyra klockköp och spanat på Sjöö Sandström! Worldtimer är en otroligt lyckad modell och den vita urtavlan med de gröna detaljerna är riktigt snygg! Tror du kommer bli kanonnöjd! Se till att testa ut vilken storlek du föredrar, så är det ju sedan bara att börja jakten efter en begagnad (alternativt köpa en ny)! Jag har ca 18,5cm runt handleden och föredrar WT41😊

Här är två bilder på de vita WT36 jag ägt (en på länk och den andra på gummi), får ursäkta för lite halvkassa bilder😁
8504D7B8-FDF2-4DA3-AF10-5D08FC5E76F5.jpeg
7592D387-3281-49A1-953D-84530B498460.jpeg
Tack! Ja. Fler bilder minskar ju som bekant inte köpsuget direkt. Riktigt fin på både gummi och länk! Kul med något svenskt/Stockholmsbaserat också.
Sedan handlar det väl om att lyckas få tag i en i rätt utförande begagnad också. Men det är förhoppningsvis endast en tidsfråga.
Ja, jag tror att jag ligger runt 17.5-18 runt handled. Men 36 låter spontant litet, måste prova helt enkelt.

@Pumba
Tack! Ja, den ser ut att kunna passa till det mesta vilket absolut tilltalar. Om den känns för bra så får jag väl följa i dina fotspår och avyttra den framöver för att börja samla på flera mindre bra :)
 
Senast ändrad:
Tack! Ja. Fler bilder minskar ju som bekant inte köpsuget direkt. Riktigt fin på både gummi och länk! Kul med något svenskt/Stockholmsbaserat också.
Sedan handlar det väl om att lyckas få tag i en i rätt utförande begagnad också. Men det är förhoppningsvis endast en tidsfråga.
Ja, jag tror att jag ligger runt 17.5-18 runt handled. Men 36 låter litet spontant litet, måste prova helt enkelt.

@Pumba
Tack! Ja, den ser ut att kunna passa till det mesta vilket absolut tilltalar. Om den känns för bra så får jag väl följa i dina fotspår och avyttra den framöver för att börja samla på flera mindre bra :)
Jag har för övrigt en ganska stor handled omkring 18.5-19cm som trivs bra med Skydiver/UTC Extreme och där passade WT41 bra. Den upplevdes snäppet mindre än min RSC41
 
Senast ändrad:
Jag har för övrigt en ganska stor handled/hand som trivs bra med Skydiver/UTC Extreme och där passade WT41 bra. Den upplevdes snäppet mindre än min RSC41
Tack. Jag har testat Skydiver och tycker att den är lite för stor för mig, men hoppas WT41 känns bra. Roligare med mer klocka tänker jag.
 
Tillbaka
Topp