• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

image.jpg

Jag håller med trådstartaren till fullo. Det enda negativa jag ser med uret är just den negativa displayen som är allt för svag. Där borde SS ha blickat mot Casio och tittat på hur dom har löst det, för Casio har riktigt bra och skarpa negativa displayer. Vet inte om det går att åtgärda efterhand och fixa till så att det blir starkare på senare ur eller om Skydivern redan är tagen ur produktion.

Jag håller med trådstartaren till fullo. Det enda negativa jag ser med uret är just den negativa displayen som är allt för svag. Där borde SS ha blickat mot Casio och tittat på hur dom har löst det, för Casio har riktigt bra och skarpa negativa displayer. Vet inte om det går att åtgärda efterhand och fixa till så att det blir starkare på senare ur eller om Skydivern redan är tagen ur produktion.

Skydivern är fortfarande i produktion. Den är mycket populär och en given del i vårt bassortiment. Tack för inputen också gällande displayen. Värdefulla synpunkter! :)

Funderar på ett läderarmband till nyförvärvet. Vad skulle ni rekommendera för stil? Funderar på brunt alligator eller är det lite för "mainstream"? Eller är det svart som gäller om man ska bära det till svarta skor etc?

Funderar på ett läderarmband till nyförvärvet. Vad skulle ni rekommendera för stil? Funderar på brunt alligator eller är det lite för "mainstream"? Eller är det svart som gäller om man ska bära det till svarta skor etc?
Kolla på ett svart hirsch duke, det blir nog riktigt bra. Fast jag gillar duke brunt riktigt mycke. Bjusar på en bild på den bruna
image.jpeg

Kolla även in Heritage serien från Hirsch om du vill ha ett vadderat band.

Synd att de inte släppte den med PVD-länk till bara. Annars en jäkligt vass klocka som man dessutom kommer bli relativt ensam om att ha.
Jag tycker den är juste på läder. Och jag kör med fördel mörkbrunt så originalarmbandet får vila i lådan. Men förstår vad du menar. Ett tredjeparts DLC armband kan dock köpas av tredje part om det är ett måste. Personligen tror jag denna klocka kommer gå fort hos drWatch.

Jag tycker den är juste på läder. Och jag kör med fördel mörkbrunt så originalarmbandet får vila i lådan. Men förstår vad du menar. Ett tredjeparts DLC armband kan dock köpas av tredje part om det är ett måste. Personligen tror jag denna klocka kommer gå fort hos drWatch.

Ja, det var ett bra pris och det är ju verkligen ingen dussinklocka, så den som slår till bör känna sig mer än nöjd. Jag har inte haft min vanliga på läder än men är väldigt förtjust i länken. Pratade med S&S för ett tag sedan och fick bekräftat att det gick att använda viklåset och läderband från Royal Capital till Chronolinken, men det var alldeles för dyrt för att som i mitt fall bara använda som komplement till länken. Har för mig att endast viklåset gick på en bit över 5 eller om det var 6 tusen, och sen ska man ju ha bandet utöver det.

Ja, det var ett bra pris och det är ju verkligen ingen dussinklocka, så den som slår till bör känna sig mer än nöjd. Jag har inte haft min vanliga på läder än men är väldigt förtjust i länken. Pratade med S&S för ett tag sedan och fick bekräftat att det gick att använda viklåset och läderband från Royal Capital till Chronolinken, men det var alldeles för dyrt för att som i mitt fall bara använda som komplement till länken. Har för mig att endast viklåset gick på en bit över 5 eller om det var 6 tusen, och sen ska man ju ha bandet utöver det.

Bästa viklåset jag testat dock, microjusteringen är helt kunglig!

Alltid en svår avvägning hur mycket man ska lägga på att "pimpa" en klocka versus att köpa annan. Jag kör originalspänne på tredjepartsarmband.

Så där ja......
Kände att det var dags för ett nytt ur i samlingen. Självklart blev det en Sjöö Sandström till. :)
Grattis till en riktigt fin och sällsynt SS Tonneau. Älskar dessa tavlor. Var fick du tag på den och för hur mycket?
Kan du bifoga en bild på baksidan också?
Har lagt in en bild på min tidigare men här kommer ett till, på brunt originalband.
DSC_0256.jpg

Tillbaka
Topp