• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det var lite kallt, men bastun var varm.

Bilden tagen väster om Öja/Landsort :)
Fyren är inte helt olik Hållö Fyr... Någon kanske såg Ebbot i söndags? Då var de där (och här på Smögen).
image.jpg
 
Hjääälp !
Nu ger jag snart upp. Söker ngn vänlig som vet var jag kan hitta en halv länkbit till Chronolink. Serie# 94x. Litet skruvhål med gänga i motsatt ände jfrt spåret på skruven.
Jag tänker inte gå upp i vikt eller försöka träna handlederna för att fylla ut det, ett halvt nummer, för stora armbandet.
Tack till dig som orkade läsa detta !
 
Hjääälp !
Nu ger jag snart upp. Söker ngn vänlig som vet var jag kan hitta en halv länkbit till Chronolink. Serie# 94x. Litet skruvhål med gänga i motsatt ände jfrt spåret på skruven.
Jag tänker inte gå upp i vikt eller försöka träna handlederna för att fylla ut det, ett halvt nummer, för stora armbandet.
Tack till dig som orkade läsa detta !
Testat att kontakta Sjöö Sandström?
 
Vad innebär egentligen serienumret i certet och på klockan? Är det individuella serienummer och ett lågt no-nr innebär en tidig produktion?
 
Men blir lite nyfiken vad reservationspriset var för Sjöö-prylarna på Kaplans idag. (Jag bjöd inte själv).

1600sek plus avgifter känns ju rimligt för tre begagnade band, men det räckte inte. Den gula tavlan förstår jag däremot att det inte räckte med 600sek, den borde gå för minst 2´. Länken borde ha varit precis i närheten av vad reservationspriset var. Kostar ju 5´flång ny, så runt 2´för en begagnad i ett icke perfekt skick är rimligt.

Skärmavbild 2017-10-24 kl. 14.25.20.png
 
https://www.blocket.se/goteborg/Sjoo___Sandstom_Royal_capital_76073787.htm?ca=11&w=3

Alltså 34´är ju ett riktigt bra pris. OBS...jag har inget med säljaren att göra, men roligare om den hamnar på forumet.

I mitt tycke den bästa modellen från SS just med den tavlan. Skulle de komma ut med ett tunt gummiband till den också skulle den vara helt perfekt.

Ja, om man hade haft pengarna hade det inte varit så mycket att fundera på...det är ju snudd på 10´mindre än vad de brukar gå för. Jag undrar förresten i vilken ordning modellerna sålde slut....svart eller grå först.

Är de helt slutsålda? Kommer de åter i produktion?
 
I mitt tycke den bästa modellen från SS just med den tavlan. Skulle de komma ut med ett tunt gummiband till den också skulle den vara helt perfekt. Är de helt slutsålda? Kommer de åter i produktion?

Det har ju pratats om gummiband ett tag. Tror att anledningen att det inte har kommit än är helt enkelt att man gör bedömningen att det blir för dyrt som separat tillbehör. Frågan är om det kanske kommer inkluderat med både läder och gummi med de nya Royal Capital som är på gång.

Slutsåld, eventuellt att någon handlare kan sitta på ett ex...men jag tror knappt det heller.
 
Men blir lite nyfiken vad reservationspriset var för Sjöö-prylarna på Kaplans idag. (Jag bjöd inte själv).

1600sek plus avgifter känns ju rimligt för tre begagnade band, men det räckte inte. Den gula tavlan förstår jag däremot att det inte räckte med 600sek, den borde gå för minst 2´. Länken borde ha varit precis i närheten av vad reservationspriset var. Kostar ju 5´flång ny, så runt 2´för en begagnad i ett icke perfekt skick är rimligt.

Skärmavbild 2017-10-24 kl. 14.25.20.png
Tror inte auktionen var slut när du skrev det där......
 
I mitt tycke den bästa modellen från SS just med den tavlan. Skulle de komma ut med ett tunt gummiband till den också skulle den vara helt perfekt.



Är de helt slutsålda? Kommer de åter i produktion?

Magnussons Ur i Göteborg hade en rätt nyligen men man hade bara 250 valjoux verk så det blev bara 250 klockor sammanlagt inkl. alla versioner
 
Tror inte auktionen var slut när du skrev det där......

Jo då...den var avslutad. Om man tittar på skärmbilden så står det att man kan buda, men om man klickade sig vidare så var alla auktioner avslutade.

EDIT: Skumt....nu står det att de är sålda, för samma pris som det tidigare stod att det inte var tillräckligt. Jaja, då blev den gula tavlan ett superfynd :)
 
Magnussons Ur i Göteborg hade en rätt nyligen men man hade bara 250 valjoux verk så det blev bara 250 klockor sammanlagt inkl. alla versioner

Det har ju pratats om gummiband ett tag. Tror att anledningen att det inte har kommit än är helt enkelt att man gör bedömningen att det blir för dyrt som separat tillbehör. Frågan är om det kanske kommer inkluderat med både läder och gummi med de nya Royal Capital som är på gång.

Slutsåld, eventuellt att någon handlare kan sitta på ett ex...men jag tror knappt det heller.

Men nya är på ingång eller? Fast annat verk..?
 
Tillbaka
Topp