• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vet att min polare va på mig och frågade om den klockan när den redan va ute för 39. Men inte tagit någon kontakt förrän när den va ute för 34. Tydligen mailat och fått svar att han hade andra tjing om det skulle skita sig med killen före i kön.
Killen som köpte den hade tydligen swishat redan! Bra pris i vilket fall. Kan så här i efterhand önska att jag klippt den osett men så fort det är någon utanför forumet så vill jag gärna se prylarna jag köper innan pengar överförs. Bara bita i det sura äpplet.
 
Killen som köpte den hade tydligen swishat redan! Bra pris i vilket fall. Kan så här i efterhand önska att jag klippt den osett men så fort det är någon utanför forumet så vill jag gärna se prylarna jag köper innan pengar överförs. Bara bita i det sura äpplet.
Då skulle polaren lytt mitt råd i förrgår...
C2F1B161-7BC0-443F-8AD2-E6F77DC1B7D4.jpeg
 
Jag har ganska länge funderart på att byta ut min Royal Steel Classic mot en Royal Capital och har precis insett vad bråttom det blivit om man vill ha en ny.
Till min fråga, det är tillverkat 30 av guld varianten och 300 av stål varianten om jag har förstått det rätt. Men är det 300 totalt eller 300 av varje travelfärg, dvs 900 totalt?
 
Jag har ganska länge funderart på att byta ut min Royal Steel Classic mot en Royal Capital och har precis insett vad bråttom det blivit om man vill ha en ny.
Till min fråga, det är tillverkat 30 av guld varianten och 300 av stål varianten om jag har förstått det rätt. Men är det 300 totalt eller 300 av varje travelfärg, dvs 900 totalt?
Som jag har fattat det är det 300 tot i stål
 
Ja, men varför ska du köpa en ny? Isf tycker jag du ska vänta och se hur nya blir? Eller köpa en begagnad så du slipper värsta pristappet

Att jag köper nytt är för att jag vill vara den som river av plasten. Det är något speciellt med att vara den enda ägaren och användaren. Köper gärna nytt om det funkar ekonomiskt.

Angående RC II, vad säger ryktena? Pris? Datum? Urverk osv?
 
Att jag köper nytt är för att jag vill vara den som river av plasten. Det är något speciellt med att vara den enda ägaren och användaren. Köper gärna nytt om det funkar ekonomiskt.

Angående RC II, vad säger ryktena? Pris? Datum? Urverk osv?
det förstår jag, speciell känsla,
angående Sthlm mk ", allt är än så länge oklart
 
Det där är så underbart nördigt. Vet du vilken som är mest rare?

Ja, jag har väl snöat in lite på att samla tavlor :) Jag skulle tro att det är den rosa, men även den blå som ligger till vänster om den rosa har jag aldrig sett förutom mitt ex. När jag tänker efter så har jag aldrig sett en Chronolink med kolfiber heller, så det är väl de tre.
 
Jag har ganska länge funderart på att byta ut min Royal Steel Classic mot en Royal Capital och har precis insett vad bråttom det blivit om man vill ha en ny.
Till min fråga, det är tillverkat 30 av guld varianten och 300 av stål varianten om jag har förstått det rätt. Men är det 300 totalt eller 300 av varje travelfärg, dvs 900 totalt?
Tittade in till Stjärnurmakarna i Söderhallarna på lunchen idag, och de har åtminstone två Royal Capital till försäljning.....
 
Vad tycker ni om Worldtimern? Har aldrig fastnat för den på bild men fan vad snygg den var i verkligheten, riktig blickfångare! Är pilen och de andra färgade detaljerna gröna eller turkosa?
 
Den svarta är absolut min favorit, och kul att se den globetrotta lite :) Finns det förresten några tells om det är en 41mm eller 36mm?
Den där är en av de första hundra (och bara ett hundra tillverkade) med den tavlan så 41 mm. Så är väl det som är en tells. Den är förresten nr8 men den första WT någonsin levererad till kund (man måste vara klocknörd för att uppskata sånt. Men med cert stämplat direkt av Sjöö Sandström :) )
 
Tillbaka
Topp