Tack, jag tycker den påminner om AquanautenStilren och elegant!
Hög klass
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack, jag tycker den påminner om AquanautenStilren och elegant!
Hög klass
Like it alot.Saknar Stockholm!!
Inte en dag för tidigt
Frågade i en annan tråd, men hör med er här med. Var och kollade på klockor idag och fastnade för denna. Eftersom köpet även innebär förkortning av länken så hann jag inte köpa klockan, utan det blev uppskjutet till på måndag. Vad anser ni om denna klocka?
Royal Steel från -98, aldrig servad.
Aj då! Då får väntandet fortsättaDet blir tyvärr ingen karbontavla. Det sitter en extremt smal ring runt subsekunden som har lossnat. På de flesta andra tavlorna är det lackat, men här är det en smal metallring och den satt löst upptäckte jag när jag skulle åka iväg. Får höra med Sjöö om de kan laga den eller om de har en utbytestavla.
Nu blir det den isblå istället.
Tack! Den slags input jag ville ha.Det borde vara dags att serva klockan, och personligen skulle jag väga in det i priset och jämföra totalpriset med vad motsvarande kostar ny hos AD idag.
Men det kanske inte vad var du avsåg med din fråga? Jag har ingen erfarenhet av modellen (kör en Skydiver).
Trevlig klocka med snygg urtavla! Bra att länken är med eftersom den är rätt dyr att köpa i efterhand. Förmodligen får du nog räkna med att en service kommer behövas rätt snart. Listpriset för service ink polering hos Nymans Ur 5500kr (kan bli dyrare beroende på vad sim behöver bytas...)Frågade i en annan tråd, men hör med er här med. Var och kollade på klockor idag och fastnade för denna. Eftersom köpet även innebär förkortning av länken så hann jag inte köpa klockan, utan det blev uppskjutet till på måndag. Vad anser ni om denna klocka?
Håller med, urtavlan är grym. Anser du att priset är legitimt mtp på servicen?Trevlig klocka med snygg urtavla! Bra att länken är med eftersom den är rätt dyr att köpa i efterhand. Förmodligen får du nog räkna med att en service kommer behövas rätt snart. Listpriset för service ink polering hos Nymans Ur 5500kr (kan bli dyrare beroende på vad sim behöver bytas...)
Menar du priset på servicen så är det i de trakterna det brukar ligga. Går kanske att få det någon tusenlapp billigare utan polering eller hos en mindre urmakare om du letar runt lite......Håller med, urtavlan är grym. Anser du att priset är legitimt mtp på servicen?
Framgick nog inte, men den ligger på 7,5 k.Menar du priset på servicen så är det i de trakterna det brukar ligga. Går kanske att få det någon tusenlapp billigare utan polering eller hos en mindre urmakare om du letar runt lite......
Har ingen aning om vad priset på din klocka är, men de brukar väl ligga runt 7-10’ kr begagnade har jag för mig? Självklart spelar skick, servicehistorik, box o cert mm in på priset.
Box o cert?Framgick nog inte, men den ligger på 7,5 k.
Bra hållning...En viss utbildningsminister håller låda och en Worldtimer håller koll på tiden
Det är från Kaplans, så det tror jag inte. Tack för dina åsikter maestro!Går det att pruta något?
Jämför tex med den här.....
https://klocksnack.se/threads/sjöö-sandström-royal-steel-classic-ii-41mm.82032/
Snyggt! Det är en riktigt grym klocka!Med nyförvärvet från Erikson Ur.
Känns som helt rätt instrument i höstrusket
Tycker du borde köpa denFrågade i en annan tråd, men hör med er här med. Var och kollade på klockor idag och fastnade för denna. Eftersom köpet även innebär förkortning av länken så hann jag inte köpa klockan, utan det blev uppskjutet till på måndag. Vad anser ni om denna klocka?
Haha kan du gissa vilket ungdomsförbund han var hos?Bra hållning...
Grattis!Med nyförvärvet från Erikson Ur.
Känns som helt rätt instrument i höstrusket
Avviker från gemenskapen... finns absolut inget att kritisera på denna klocka, försökte verkligen gilla den men det var den som fick minst handledstid.Går det att pruta något?
Jämför tex med den här.....
https://klocksnack.se/threads/sjöö-sandström-royal-steel-classic-ii-41mm.82032/
Dina chronolink bilder får mig att få ett sånt jävla köpsug på en egenTillbaka från tavelbyte...
Haha precis när jag var som mest köpsugen dyker detta upp!Blev ett litet såkallat spontanköp igår.. har gått tankarna om att införskaffa en chronolink i ca 5år men det har aldrig blivit någon affär, förens igår
Sjukt fint exemplar och en extremt trevlig säljare så blev äntligen affären gjord!
Detta är min tredje Sjöö Sandström, men första chronolink.... otroligt imponerad över byggkvaliten på denna klocka
Nytt för dagen!!
Blev ett litet såkallat spontanköp igår.. har gått tankarna om att införskaffa en chronolink i ca 5år men det har aldrig blivit någon affär, förens igår
Sjukt fint exemplar och en extremt trevlig säljare så blev äntligen affären gjord!
Detta är min tredje Sjöö Sandström, men första chronolink.... otroligt imponerad över byggkvaliten på denna klocka