• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

20171028_203210.jpg
Like it alot.
 
Inte en dag för tidigt :)

Det blir tyvärr ingen karbontavla. Det sitter en extremt smal ring runt subsekunden som har lossnat. På de flesta andra tavlorna är det lackat, men här är det en smal metallring och den satt löst upptäckte jag när jag skulle åka iväg. Får höra med Sjöö om de kan laga den eller om de har en utbytestavla.

Nu blir det den isblå istället.

Skärmavbild 2017-10-28 kl. 21.19.19.png
 
IMG_2455.jpg
Frågade i en annan tråd, men hör med er här med. Var och kollade på klockor idag och fastnade för denna. Eftersom köpet även innebär förkortning av länken så hann jag inte köpa klockan, utan det blev uppskjutet till på måndag. Vad anser ni om denna klocka?
Royal Steel från -98, aldrig servad.
 
IMG_2455.jpg
Frågade i en annan tråd, men hör med er här med. Var och kollade på klockor idag och fastnade för denna. Eftersom köpet även innebär förkortning av länken så hann jag inte köpa klockan, utan det blev uppskjutet till på måndag. Vad anser ni om denna klocka?
Royal Steel från -98, aldrig servad.

Det borde vara dags att serva klockan, och personligen skulle jag väga in det i priset och jämföra totalpriset med vad motsvarande kostar ny hos AD idag.

Men det kanske inte vad var du avsåg med din fråga? Jag har ingen erfarenhet av modellen (kör en Skydiver).
 
Det blir tyvärr ingen karbontavla. Det sitter en extremt smal ring runt subsekunden som har lossnat. På de flesta andra tavlorna är det lackat, men här är det en smal metallring och den satt löst upptäckte jag när jag skulle åka iväg. Får höra med Sjöö om de kan laga den eller om de har en utbytestavla.

Nu blir det den isblå istället.

Skärmavbild 2017-10-28 kl. 21.19.19.png
Aj då! Då får väntandet fortsätta :pompus:
Hoppas du lyckas lösa d!
 
Senast ändrad:
IMG_2455.jpg
Frågade i en annan tråd, men hör med er här med. Var och kollade på klockor idag och fastnade för denna. Eftersom köpet även innebär förkortning av länken så hann jag inte köpa klockan, utan det blev uppskjutet till på måndag. Vad anser ni om denna klocka?
Royal Steel från -98, aldrig servad.
Trevlig klocka med snygg urtavla! Bra att länken är med eftersom den är rätt dyr att köpa i efterhand. Förmodligen får du nog räkna med att en service kommer behövas rätt snart. Listpriset för service ink polering hos Nymans Ur 5500kr (kan bli dyrare beroende på vad sim behöver bytas...)
 
Trevlig klocka med snygg urtavla! Bra att länken är med eftersom den är rätt dyr att köpa i efterhand. Förmodligen får du nog räkna med att en service kommer behövas rätt snart. Listpriset för service ink polering hos Nymans Ur 5500kr (kan bli dyrare beroende på vad sim behöver bytas...)
Håller med, urtavlan är grym. Anser du att priset är legitimt mtp på servicen?
 
Håller med, urtavlan är grym. Anser du att priset är legitimt mtp på servicen?
Menar du priset på servicen så är det i de trakterna det brukar ligga. Går kanske att få det någon tusenlapp billigare utan polering eller hos en mindre urmakare om du letar runt lite......
Har ingen aning om vad priset på din klocka är, men de brukar väl ligga runt 7-10’ kr begagnade har jag för mig? Självklart spelar skick, servicehistorik, box o cert mm in på priset.
 
Menar du priset på servicen så är det i de trakterna det brukar ligga. Går kanske att få det någon tusenlapp billigare utan polering eller hos en mindre urmakare om du letar runt lite......
Har ingen aning om vad priset på din klocka är, men de brukar väl ligga runt 7-10’ kr begagnade har jag för mig? Självklart spelar skick, servicehistorik, box o cert mm in på priset.
Framgick nog inte, men den ligger på 7,5 k.
 
IMG_2455.jpg
Frågade i en annan tråd, men hör med er här med. Var och kollade på klockor idag och fastnade för denna. Eftersom köpet även innebär förkortning av länken så hann jag inte köpa klockan, utan det blev uppskjutet till på måndag. Vad anser ni om denna klocka?
Royal Steel från -98, aldrig servad.
Tycker du borde köpa den
Haha kan du gissa vilket ungdomsförbund han var hos?
 
@Schill
Haha kan du gissa vilket ungdomsförbund han var hos?

Usch, det vågar jag inte gissa. Väljer att säga ”tänkte nästan det” när du avslöjar partiet. :)
 
Blev ett litet såkallat spontanköp igår.. har gått tankarna om att införskaffa en chronolink i ca 5år men det har aldrig blivit någon affär, förens igår:)

Sjukt fint exemplar och en extremt trevlig säljare så blev äntligen affären gjord!
Detta är min tredje Sjöö Sandström, men första chronolink.... otroligt imponerad över byggkvaliten på denna klocka
26E0084E-2D68-4F54-A5B5-BC5EF56F2BB2.jpeg
413C686F-8777-43E2-9F30-3AA38115457D.jpeg
39DD5095-27C7-47DC-9A3C-DD51A76C54E7.jpeg
CF1F30E7-07F8-4911-8557-9195221ACFCF.jpeg
 
Blev ett litet såkallat spontanköp igår.. har gått tankarna om att införskaffa en chronolink i ca 5år men det har aldrig blivit någon affär, förens igår:)

Sjukt fint exemplar och en extremt trevlig säljare så blev äntligen affären gjord!
Detta är min tredje Sjöö Sandström, men första chronolink.... otroligt imponerad över byggkvaliten på denna klocka
26E0084E-2D68-4F54-A5B5-BC5EF56F2BB2.jpeg
413C686F-8777-43E2-9F30-3AA38115457D.jpeg
39DD5095-27C7-47DC-9A3C-DD51A76C54E7.jpeg
CF1F30E7-07F8-4911-8557-9195221ACFCF.jpeg
Haha precis när jag var som mest köpsugen dyker detta upp!
 
Blev ett litet såkallat spontanköp igår.. har gått tankarna om att införskaffa en chronolink i ca 5år men det har aldrig blivit någon affär, förens igår:)

Sjukt fint exemplar och en extremt trevlig säljare så blev äntligen affären gjord!
Detta är min tredje Sjöö Sandström, men första chronolink.... otroligt imponerad över byggkvaliten på denna klocka
26E0084E-2D68-4F54-A5B5-BC5EF56F2BB2.jpeg
413C686F-8777-43E2-9F30-3AA38115457D.jpeg
39DD5095-27C7-47DC-9A3C-DD51A76C54E7.jpeg
CF1F30E7-07F8-4911-8557-9195221ACFCF.jpeg

Bra köp :) Jag var lite sugen på extraboetten, men fick aldrig svar om pris från säljaren. Svart tavla kan man inte gå fel med.
 
Tillbaka
Topp