• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Inser att det verkligen är dags att byta mobil. Blir kassa bilder hela tiden med dålig skärpa.

IMG_20171026_125306.jpg

Vilka färger saknas för att få en hundraprocentig Chronolinksallad? :)
 
Den svarta är absolut min favorit, och kul att se den globetrotta lite :) Finns det förresten några tells om det är en 41mm eller 36mm?
Den där är en av de första hundra (och bara ett hundra tillverkade) med den tavlan så 41 mm. Så är väl det som är en tells. Den är förresten nr8 men den första WT någonsin levererad till kund (man måste vara klocknörd för att uppskata sånt. Men med cert stämplat direkt av Sjöö Sandström :) )
Jag har föresten serie nr 8 på alla minna Sjöö Sandström (även om det råkar vara bara två stycken) Kanske lite larvigt men roligt ändå.
 
Kul!

Är röd och grön någon special edition? Jag har bett Felix om grön tavla i flera år. Han vägrar :D

Den gröna ryktas det om att de enbart har delats ut till kungahuset, men huruvida det stämmer vet jag faktiskt inte :) Jag ska tillägga att jag aldrig har sett en själv, men har hört det från några olika håll. Den röda är bara ovanlig i största allmänhet, och vad jag har fått höra finns i ca 10-20 ex.
 
Har för övrigt även jag tjatat på Felix men via Leo som ombud att hjälpa till att fullända min tavelkollektion, men hittills utan framgång.
Jag skulle gissa att jag troligtvis har flest tavlor av alla privatpersoner så jag tycker att de borde gilla tanken att det blir full-set :)

Det vore väl kul för båda parter! Vore extra kul om du i framtiden köpte en klocka för varje tavla. Tänk dig den klocklådan ;)
 
Det vore väl kul för båda parter! Vore extra kul om du i framtiden köpte en klocka för varje tavla. Tänk dig den klocklådan ;)

Ja, det vore inte helt fel :) Men jag får nog nöja mig med mitt enda ex. Den är ändå lite speciell då det är en av inte alltför många som har cosc-verket, men som Inte är en Swedish Night eller Swedish Blonde. Tror att det bara finns kanske 20-30st.
 
Sthlm är kvar på Ringvägen, den skulle bli klar idag om inte JL behövde den i snurran över helgen, suck... hemma på holmen nästa vecka så det dröjer en ytterligare en vecka innan hon är åter i rotation
 
Tillbaka
Topp