• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kanske mötas upp och gå tillsammans? Jag tänkte vara där kl 14 på måndag. Annars frågar jag naturligtvis. Kan tom visa JL dina bilder

Tack - det hade varit kanonkul men jag sitter i möten i princip hela måndag... Visa gärna bilderna. Det jag egentligen skulle vilja ha är ju ett band som är ca 25-30mm kortare på den delen till höger i bilden ovan, dvs den delen där "öglorna" sitter...

Tack - det hade varit kanonkul men jag sitter i möten i princip hela måndag... Visa gärna bilderna. Det jag egentligen skulle vilja ha är ju ett band som är ca 25-30mm kortare på den delen till höger i bilden ovan, dvs den delen där "öglorna" sitter...

Pröva vända allt, brukar fungera i dessa fall!

Hej.
Hur lång är respektive armbandsdel?
Jag har ett nästan nytt svart alligatorband från SS som är lite i kortaste laget för mig. Kanske går att göra ett byte?

DD8110E9-4D23-4E58-AA5F-389D2584D827.jpeg
DD8110E9-4D23-4E58-AA5F-389D2584D827.jpeg
Snart restaurang.

Senast ändrad:
Ställde om min Skydiver till vintertid idag. Hur lätt snurrar ni på eran krona som också kör Skydiver? Kom-ihåg när jag köpte klockan ny att den gick riktigt trögt men snurrar nu lättare än vanligt och undrar om det ska vara så? o_O
A2D64BAC-4537-407B-ACC0-CA1310648146.jpeg

Ställde om min Skydiver till vintertid idag. Hur lätt snurrar ni på eran krona som också kör Skydiver? Kom-ihåg när jag köpte klockan ny att den gick riktigt trögt men snurrar nu lättare än vanligt och undrar om det ska vara så? o_O
A2D64BAC-4537-407B-ACC0-CA1310648146.jpeg

Nu är det lite svårt att kvantifiera, men min upplevelse är att kronan snurrar "relativt lätt". Det känns inte trögt men man får ändå "ta i lite".

Utmaningen för mig ligger i att snurra kronan tillräckligt långt och i rätt hastighet, så att klockan växlar funktion. Inte varje gång jag har "rätta knycket".

Kronan får gärna bli lite lättare att rotera, det skulle jag inte ha något emot.

Köpte min ny hos Erikson Ur för en dryg vecka sedan. Så den kommer väl att rotera lättare med tiden, utifrån vad du skriver.
IMAG4739.jpg

Nu är det lite svårt att kvantifiera, men min upplevelse är att kronan snurrar "relativt lätt". Det känns inte trögt men man får ändå "ta i lite".

Utmaningen för mig ligger i att snurra kronan tillräckligt långt och i rätt hastighet, så att klockan växlar funktion. Inte varje gång jag har "rätta knycket".

Kronan får gärna bli lite lättare att rotera, det skulle jag inte ha något emot.

Köpte min ny hos Erikson Ur för en dryg vecka sedan. Så den kommer väl att rotera lättare med tiden, utifrån vad du skriver.
IMAG4739.jpg

Förstår precis vad du menar. Det där med att skruva/snurra kronan tillräckligt långt och snabbt är något man lär sig. När jag köpte min ny så hade jag svårt att byta funktion på den men känns nu efter snart 1års ägande betydligt lättare.

Senast ändrad:
:hungover::hungry:
IMG_2333.JPG

Idag var olyckan framme rejält, ramlade med både min älskade Worldtimer o ny rock! Worldtimern fick sig en törn :( kan man polera detta eller är det bezelbyte på gång tror ni?:hungover:

:hungover::hungry:
IMG_2333.JPG

Idag var olyckan framme rejält, ramlade med både min älskade Worldtimer o ny rock! Worldtimern fick sig en törn :( kan man polera detta eller är det bezelbyte på gång tror ni?:hungover:
Aj aj aj!!!
Kan vara värt att låta McGyver göra ett försök. Om inte han grejar att polera till det så kan kanske Sjöö Sandström byta ut bezeln. Har dock ingen koll på om den är löstagbar. Den är ju i alla fall inte ”vridbar”...

Nej men jag skulle springa till bussen för att komma till ett möte när jag snubblar på väg ner för en backe, klockan skrapade verkligen i

Verkligen tråkigt :( Men hur gick det med dig? Det andra är bara saker, och inget som inte går att ersätta. Jag skulle låta Sjöö göra en större översyn av klockan och öppna upp och kontrollera verket också. Det skulle vara surt om de fixar det kosmetiska och sen om någon månad märker du att den går dåligt.

Verkligen tråkigt :( Men hur gick det med dig? Det andra är bara saker, och inget som inte går att ersätta. Jag skulle låta Sjöö göra en större översyn av klockan och öppna upp och kontrollera verket också. Det skulle vara surt om de fixar det kosmetiska och sen om någon månad märker du att den går dåligt.
Inget annat än lite blåmärken och skrubbsår! Lyssnade lite på urverket och det tickar på som det ska! Inte hört några lösa delar heller haha! Vi får se imorgon bara!

Tillbaka
Topp