• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

CAB4F411-9A62-4262-947C-67B7D9F26321.jpeg
Trevligt med en Swedish Blonde-tavla :) Är den köpt som den med det ljusa lädret inkluderat eller har du köpt till den separat?

Den är ju snygg, är den kvar i produktion.

Köpt så som på bilden beg. Ej i produktion, kommer ut med jämna mellanrum på beg marknaden, köpte denna för ett par veckor sedan
 
Bästa Sjöö Sandströmare,
Vi välkomnar 12 stycken av er till vårt kommande Sjöö Sandström event. Ni PMar oss och vi drar/lottar ut de lyckliga vinnarna 14 november. Vi kommer även PMa respektive vinnare, så skriv upp era kontaktuppgifter + fullständigt namn. Lycka till!
Sjöö Sandström AW 16 november.png
 
Vi välkomnar en av Sveriges absolut största stjärnor inom matlagning, Mats Vollmer som ny ambassadör för Sjöö Sandström. Mats driver den tvåstjärniga guide Michelin-restaurangen Vollmers i Malmö. Bara fem restauranger har haft den äran i Sverige över tid. Mats är en mycket spännande person som med sin matlagning och hantverk får kunder från hela världen att besöka just hans restaurang i Malmö.

638D0B16-EC30-47B6-ABB3-5CAEFF9685E4.jpeg

CC4F7D55-7229-4362-AF6A-1F3BADE55D5D.jpeg


Mats Vollmer bär Sjöö Sandström Royal Steel Classic 36mm med champagnetavla. :)
 
Vi välkomnar en av Sveriges absolut största stjärnor inom matlagning, Mats Vollmer som ny ambassadör för Sjöö Sandström. Mats driver den tvåstjärniga guide Michelin-restaurangen Vollmers i Malmö. Bara fem restauranger har haft den äran i Sverige över tid. Mats är en mycket spännande person som med sin matlagning och hantverk får kunder från hela världen att besöka just hans restaurang i Malmö.

638D0B16-EC30-47B6-ABB3-5CAEFF9685E4.jpeg

CC4F7D55-7229-4362-AF6A-1F3BADE55D5D.jpeg


Mats Vollmer bär Sjöö Sandström Royal Steel Classic 36mm med champagnetavla. :)
och jag som trodde vi nödar var era ambassadörer, lol ;)
 
Bästa Sjöö Sandströmare,
Vi välkomnar 12 stycken av er till vårt kommande Sjöö Sandström event. Ni PMar oss och vi drar/lottar ut de lyckliga vinnarna 14 november. Vi kommer även PMa respektive vinnare, så skriv upp era kontaktuppgifter + fullständigt namn. Lycka till!
Sjöö Sandström AW 16 november.png
Hah!
Jag som just gick och grubblade på vilket datum jag skulle föreslå på en :sjoosandstrom:-GTG, så löser Richard och gänget det åt oss!! Snacka om grym forumsponsor!!:D
Nu är det bara att hoppas att vi alla lyckas knipa en plats! För ni har väl anmält er?? :nailbiting:
 
Bästa Sjöö Sandströmare,
Vi välkomnar 12 stycken av er till vårt kommande Sjöö Sandström event. Ni PMar oss och vi drar/lottar ut de lyckliga vinnarna 14 november. Vi kommer även PMa respektive vinnare, så skriv upp era kontaktuppgifter + fullständigt namn. Lycka till!
Sjöö Sandström AW 16 november.png
Som ni skämmer bort oss med dessa trevliga event:), så typiskt att jag är i Stockholm den dagen men inte har tid att stanna kvar på kvällen. Suck.:(
 
Bästa Sjöö Sandströmare,
Vi välkomnar 12 stycken av er till vårt kommande Sjöö Sandström event. Ni PMar oss och vi drar/lottar ut de lyckliga vinnarna 14 november. Vi kommer även PMa respektive vinnare, så skriv upp era kontaktuppgifter + fullständigt namn. Lycka till!
Sjöö Sandström AW 16 november.png
Jag kan inte den här gången men rekommenderar verkligen er som inte vart med tidigare att ta chansen. Många roliga klockor, trevligt folk och sist men inte minst goda snittar. Det har vart riktigt bra uppstyrt av Erikson Urhandel och Sjöö Sandström tidigare gånger.
 
Blottar min totala okunnighet genom att fråga -när fanns denna utomordentligt vackra tavla till försäljning? Blir ju nästan platinakänsla med den färgen... Får min svarta att kännas som novembermörker. Mycket stiligt - grattis!

Man tackar...det är nog min nya favorit. Jag tror tyvärr inte om det finns något register alls när de specifika tavlorna har varit i produktion.
 
Man tackar...det är nog min nya favorit. Jag tror tyvärr inte om det finns något register alls när de specifika tavlorna har varit i produktion.
Tack för blixtsnabb replik! -Aha, ”har varit ...” uppfattar jag som att du äger en enhörning som är svårfångad. Inget som man bara köper från SS. Gör det bara än mer roligt att få sett en. Jag har sett marin, svart, vit, silver, gul, orange och rosa men aldrig ljusblå. Tack igen för snabb replik.
 
Tack för blixtsnabb replik! -Aha, ”har varit ...” uppfattar jag som att du äger en enhörning som är svårfångad. Inget som man bara köper från SS. Gör det bara än mer roligt att få sett en. Jag har sett marin, svart, vit, silver, gul, orange och rosa men aldrig ljusblå. Tack igen för snabb replik.

Det här är de som jag har plus gul som satt i klockan vid fototillfället.

https://klocksnack.se/threads/sjöö-sandströmtråd.48302/page-87#post-2056793
 
Vi välkomnar en av Sveriges absolut största stjärnor inom matlagning, Mats Vollmer som ny ambassadör för Sjöö Sandström. Mats driver den tvåstjärniga guide Michelin-restaurangen Vollmers i Malmö. Bara fem restauranger har haft den äran i Sverige över tid. Mats är en mycket spännande person som med sin matlagning och hantverk får kunder från hela världen att besöka just hans restaurang i Malmö.

638D0B16-EC30-47B6-ABB3-5CAEFF9685E4.jpeg

CC4F7D55-7229-4362-AF6A-1F3BADE55D5D.jpeg


Mats Vollmer bär Sjöö Sandström Royal Steel Classic 36mm med champagnetavla. :)

Intressant att han bär en 36:a på längre länk, tycker jag. En mix av elegans och nonchalans. Inte så vanligt att se.
 
Mailade Sjöö Sandström igår angående faktiska modifieringar på urverket till EXT PRO:n och fick detta svar:
”Modifieringen av urverket ingår i ETA´s version TOP, ett urverk som är Chronometer bestyckat (dock har urverket inget COSC certificat). Urverket har också en svart PVD behandlad rotor med skeletterad logotype.”

Låter ju himla trevligt trots allt att det är ett av ETA:s högst rankade urverk.
2BD65AF1-FDC9-4093-8317-AE6191FD8701.jpeg
 
Senast ändrad:
En sida man ser allt för sällan! För er som tvekar på varför Sthlm är en sån prisvärd klocka.
CA01138B-6971-4D05-90F8-79FED7637A60.jpeg

Verket är underbart, ja underbart är rätt ord.
Viklåset är grymt, ett av dom bästa jag någonsin haft, det har tom microjustering och bandet är riktigt skönt.
Tavlan och boetten är så svensk i formspråket att den i sin enkelhet är perfekt.
Jag ger den 5 brödrostar av 5 möjliga.
 
Mailade Sjöö Sandström igår angående faktiska modifieringar på urverket till EXT PRO:n och fick detta svar:
”Modifieringen av urverket ingår i ETA´s version TOP, ett urverk som är Chronometer bestyckat (dock har urverket inget COSC certificat). Urverket har också en svart PVD behandlad rotor med skeletterad logotype.”

Låter ju himla trevligt trots allt att det är ett av ETA:s högst rankade urverk.
2BD65AF1-FDC9-4093-8317-AE6191FD8701.jpeg
Den där är så läcker!
 
Bästa Sjöö Sandströmare,
Vi välkomnar 12 stycken av er till vårt kommande Sjöö Sandström event. Ni PMar oss och vi drar/lottar ut de lyckliga vinnarna 14 november. Vi kommer även PMa respektive vinnare, så skriv upp era kontaktuppgifter + fullständigt namn. Lycka till!
Sjöö Sandström AW 16 november.png
Hur ser det ut bland er övriga här i tråden? Har ni liksom jag anmält er och håller tummarna? Vore kul att få träffa er andra här på KS som också gillar svenska klockor....
 
Tillbaka
Topp