• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Denna söndag har jag gått igenom kanske 100 sidor av denna tråd. Fantastiskt mycket kul här. Får bli en SS någon gång. Kanske till sommaren innan jag gör lumpen, annars efter. Tror det kan vara passande med en Svensk klocka då ;). Väntar dock fortfarande på att se hur nya Landsort blir. Någon som vet ungefär när den väntas komma? Annars är det väl WT 36MM, Skydiver, UTC Extreme och Chronolink (fint exemplar) som är av intresse.
 

Fritten

Breitling
Han haft på mig min worldtimer dygnet runt i nästan 2 år. Tröttnade på den och köpte en ny klocka. Sedan dess har den bara legat i en låda och har inte ägnat en tanke på den. Men i helgen experimenterade jag lite med natoband och klockan fick nytt liv igen. Tycker dock natot är för glansigt så ska fixa ett mörkare.
20200208_170042.jpg
 

Daniel1978

Panerai
2-Faktor
Han haft på mig min worldtimer dygnet runt i nästan 2 år. Tröttnade på den och köpte en ny klocka. Sedan dess har den bara legat i en låda och har inte ägnat en tanke på den. Men i helgen experimenterade jag lite med natoband och klockan fick nytt liv igen. Tycker dock natot är för glansigt så ska fixa ett mörkare.
20200208_170042.jpg
Har du provat både länk och gummi?
 

CeDDan

Omega
2-Faktor
Hej på er!
Är intresserad av en RC 42 i vit. Vart kan jag finns bäst info om inte här inne! Kanske rent av någon som sitter på en som vill dela med sig.

Mvh Peter
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Det ingår i sjukdomen... jag har helt plötsligt 2 st igen...
men det känns helt rätt, och rånrisken är ju minimal med denna på armen också
Haha precis! :D

Eller hur, sjukt att man ens ska behöva tänka så men tyvärr är det ju den verkligheten vi lever i. En av alla saker jag också gillar med ORCen är dess utseende, säreget, men framförallt coolt! :):cigar:
 

Elias.A

Cartier
Vad tycker ni som har worldtimer 36mm om den? Tänker speciellt angående storleken, Är lite sugen på en worldtimer men har svårt att bestämma mig för 36mm eller 41mm.
 
Topp