• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

ClownenJac

Panerai
Inget mer strandhäng på lång tid så tillbaka på länk inför att jag ska tillbaka till jobb nästa vecka

20210727_203730.jpg
 

Professor S

Panerai
2-Faktor
Nu är den hemma! 🥰 Tack @Limeee för en trevlig och smidig affär!
04BBF68C-A78F-46CE-9B5C-CE717C8EB3F6.jpeg


Måste dock ringa @Sjöö Sandström imorgon och se om de har lite länkbitar liggandes, jag får inte igen låset runt mina jättehandleder 😅
Länkarna till UTC URC (vilken är i produktion) ska passa så ingen fara på taket! Grattis till en kanonklocka :cigar:
 

Dogstar

Breitling
Bara jag som tycker "Leet" - versionen av worldtimern går lite under radarn? Visst, man vill inte ha 1337 på dialen men tycker det är en riktigt cool klocka med det helsvarta utseendet annars och kan absolut bli mitt nästa köp. Ska besöka någon återförsäljare för att se hur den står sig kontra bilderna :)
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Bara jag som tycker "Leet" - versionen av worldtimern går lite under radarn? Visst, man vill inte ha 1337 på dialen men tycker det är en riktigt cool klocka med det helsvarta utseendet annars och kan absolut bli mitt nästa köp. Ska besöka någon återförsäljare för att se hur den står sig kontra bilderna :)
Njae, tycker den fått rätt så mycket uppmärksamhet.

Tips är att vänta ut den här på köp och sälj, brukar komma för runt 10
 

Pumba

Cartier
2-Faktor
Landsort är otroligt fet. Upplevs den stor på handleden?
Den är ganska hög och jag upplevde den rätt stor, av den anledningen, jämfört med andra lite smidigare dykare jag haft på armen under den månad jag lånade en Landsort.
tex. Oris Aquis som jag har nu är 43mm men smidigare i utformningen och känns mindre på armen .
 

Sebastard

Vacheron
Den är ganska hög och jag upplevde den rätt stor, av den anledningen, jämfört med andra lite smidigare dykare jag haft på armen under den månad jag lånade en Landsort.
tex. Oris Aquis som jag har nu är 43mm men smidigare i utformningen och känns mindre på armen .
Jag kan hålla med där. Haft min Landsort snart ett år och på mig (ca. 20cm) sitter den bekvämt på trots sin tyngd och lugglösa uppbyggnad vilket gör att den halkar omkring endel och behöver en rätt bastant handled för att ligga kvar bra. Men i och med att den avsaknar luggar är den inte omöjlig att bära på en mindre handled. Vill man vara fin får man lida pin och tro mig, man vänjer sig ;)
 

Pumba

Cartier
2-Faktor
Jag kan hålla med där. Haft min Landsort snart ett år och på mig (ca. 20cm) sitter den bekvämt på trots sin tyngd och lugglösa uppbyggnad vilket gör att den halkar omkring endel och behöver en rätt bastant handled för att ligga kvar bra. Men i och med att den avsaknar luggar är den inte omöjlig att bära på en mindre handled. Vill man vara fin får man lida pin och tro mig, man vänjer sig ;)
Jag hade den på gummi och har 18cm handleder och är ganska grov i armarna i övrigt så jag vill också poängtera att jag inte tyckte den var ”för stor” eller orimligt grov — jag har en UTC Extreme och de är ganska lika i storleken vill jag påstå. Däremot är det en rejäl pjäs som jag tror man ska prova och fundera kring om man inte är van med större klockor.
 

UTCetter

Cartier
Jag hade den på gummi och har 18cm handleder och är ganska grov i armarna i övrigt så jag vill också poängtera att jag inte tyckte den var ”för stor” eller orimligt grov — jag har en UTC Extreme och de är ganska lika i storleken vill jag påstå. Däremot är det en rejäl pjäs som jag tror man ska prova och fundera kring om man inte är van med större klockor.
Finns ju Rolex explorer 36mm numera, den borde de flesta orka bära🙉
UTC Extreme med gummi är ju annars rätt gulligt🤪
 
Topp