• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skaffa schysst väggklocka! Visa din!

chrbir

Omega
Denne nå,
DSC_0624.JPG

men det skal bli en større tysker i løpet av året.
Da er Mechanica M1 på plass - flere bilder her:
https://www.tidssonen.no/forum/threads/mechanica-m1
DSC_1052~2.JPG

DSC_1026.JPG

https://www.instagram.com/p/CQtIAhJD6ZK/?utm_medium=copy_link
 
Senast ändrad:

Patric J

Rolex
2-Faktor
Denna väggklocka fick jag i julklapp i slutet av 80-talet. Minns inte exakt år. Men den har hängt i mitt kök i över 30 år och följt med i minst 5 flyttar. Den drar sig ett par minuter för fort per år men funkar rentav klockrent!
Drivs av ett AA batteri och jag tror faktiskt jag kan räkna på mina fingrar hur många eller få gånger jag bytt batteri: ett batteri räcker flera år.

20210726_204645.jpg
 

Kwyjibo

Omega
2-Faktor
Snyggt!! en sådan har jag funderat på att skaffa mååånga gånger men aldrig kommit loss till än. Har den svepande sekunder och stop2go? (har för mig att det var det jag ville ha senast men att det inte fanns då)
Den har tyvärr inte svepande sekund och jag tror bara att stop2go finns i denna variant (ref MSM.25S10).

Första intryck är att stop2go är en trevlig detalj. Finishen på tavlan kunde kanske varit bättre men OK.

En speciell grej är att klockan bara kan ställas via Bluetooth och en app. Man kalibrerar visarna manuellt första gången och så ställer den tiden automatiskt. Sett en del negativa reviews att det är krångligt men här gick det väldigt enkelt. Däremot kan man ju fundera över framtidskompatibiliteten om ett antal år när det inte finns möjlighet att ställa klockan utan appen.
 
Topp