Det var ju det jag gjorde, litade inte på vad det skreks om här å ringde postnord
Lita aldrig på kundservice vad som sägs muntligt heller
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det var ju det jag gjorde, litade inte på vad det skreks om här å ringde postnord
Mig kan du alltid lita på!Det var ju det jag gjorde, litade inte på vad det skreks om här å ringde postnord
Inte helt enkelt men ring DHL och fråga, be dem berätta var du kan läsa villkoren för ev tilläggsförsäkring.Jag fortsätter på tråden och frågar efter lämpligt sätt att skicka klocka i 30k klassen till Finland.
Värde med postnord verkar gå bort då de endast sker inom Sverige?
DHL express skriver uttryckligen att klockor ej får skickas, vanliga DHL då? Läser villkoren just nu men blir inte riktigt klok.
Jo har tänkt ringa men vill som vissa ovanstående inte lita på en handläggare ordInte helt enkelt men ring DHL och fråga, be dem berätta var du kan läsa villkoren för ev tilläggsförsäkring.
Jo har tänkt ringa men vill som vissa ovanstående inte lita på en handläggare ord
Inte helt enkelt men ring DHL och fråga, be dem berätta var du kan läsa villkoren för ev tilläggsförsäkring.
Går bra att skicka klockor med DHL till ett värde av max 50.000 SEK. Har för mig du lägger till en ”tilläggsförsäkring” där du betalar 1% av klockans försäkrade värdeJag fortsätter på tråden och frågar efter lämpligt sätt att skicka klocka i 30k klassen till Finland.
Värde med postnord verkar gå bort då de endast sker inom Sverige?
DHL express skriver uttryckligen att klockor ej får skickas, vanliga DHL då? Läser villkoren just nu men blir inte riktigt klok.
Gött, ringer och dubbelkollar som Glassen poängteradeGår bra att skicka klockor med DHL till ett värde av max 50.000 SEK. Har för mig du lägger till en ”tilläggsförsäkring” där du betalar 1% av klockans försäkrade värde
Alltså, jag vet ju att många tappar koncentrationen efter några rader text. Men du lyckades inte ens läsa en hel mening.Lite trött i mössan idag bevisligen. Nu är jag med.
Inte en aning. Vi har inte kommit så långt i förhandlingen. Håller på att undersöker detta inför ev affär.Vart i Finland ska den ?
//Simon
Inte en aning. Vi har inte kommit så långt i förhandlingen. Håller på att undersöker detta inför ev affär.
Annars får jag helt enkelt meddela att jag kan skicka den men det blir utan försäkring. Sen får köpare ta ställning till om denne vill detta eller ej.
Info regler?Ok
Dom nya info reglerna är för att förhindra pengar tvätt,
//Simon
Info regler?
Försöker hitta ett sätt att skicka klockan försäkrat så köpare ska få mer trygghet i affären om nått skulle skita sig. Lite osäker på vad detta har att göra med pengatvätt
Alright nu är jag med. Ja, det verkar synnerligen svårt. Har kommit fram till:Dom har satt upp så kallade ''regler'' för att inte försäkra.
Pengatvätt är inne nu enligt ''regeringen''
Står lite om detta i tidigare inlägg i denna tråd,
Hoppas det löser sig
//Simon
Jag tycker detta är en djungel och det var länge sedan jag grävde i detta. Kolla med svenska DHL om de säljer tjänsten DHL Paket International för tyska DHL gör tydligen det och skriver att klockor är tillåtna. Har aldrig provat själv och skulle som sagt vilja ha det i skrift innan jag skulle våga använda tjänsten.
Jag klistrar in från min hemsida. http://klockinfo.se/kopguide-begagnade-klockor/
SKICKA UTOMLANDS Du kanske vill skicka tillbaks enligt returrätt eller garanti.
Är DHL en partner för försäkrad utrikes frakt? Kan det vara olika villkor beroende på varifrån man skickar?
Vi har ju diskuterat detta många gånger, men jag har aldrig sett att man försäkrar klockor tydligare i skrift, därför länkar jag till DHL.de.
Rekommenderar att ni läser hela, men här följer ett utdrag ur länken:
”In case of DHL Paket International, only, the following items are also permissible up to a value of €25.000:
Jewelry (e.g. made from pearls, corals or amber), watches”.
Pris 12EURO per 1000EURO värde – påstods på Dornblüths Facebook-grupp. Kolla upp.
Jag skulle be DHL maila exakt fraktsätt där klocka är försäkrad och till vilket maxvärde.
Läs mer om utrikes försäkrad frakt https://klocksnack.se/threads/fraktföretag-för-försäkrad-utrikes-frakt.48780/ på Klocksnack. Där diskuteras också Parcel Pro´s försäkring. Att försäkra utrikes frakt känns som något av en djungel
För att vara på den säkra sidan om något går fel, alltså att med säkerhet få ersättning, så är det nog knepigt att hitta en bra lösning. Möjligen en extern försäkring ovanpå frakten.Blåser liv i tråden igen..
Läst igenom och blir inte riktigt klok. I mitt fall skall en klocka runt 100k skickas. Som många på forumet så vill man skicka klockor säkert och försäkrat över 50k. Vart vänder man sig?
Blåser liv i tråden igen..
Läst igenom och blir inte riktigt klok. I mitt fall skall en klocka runt 100k skickas. Som många på forumet så vill man skicka klockor säkert och försäkrat över 50k. Vart vänder man sig?
Skickade en klocka för 80k med postens värdefrakt och allt gick väldigt bra. Tror tjänsten lämpar sig utmärkt. Kommer dessutom att skicka vapen med samma tjänst inom en kort framtid, vilket man ju heller inte kan skicka hur som helst.
Jag har oxå skickat minst ett 10tal klockor över 100k med värde o det har ju gått bra hittills men det är den gången det inte går bra som jag oroar mig för när det inte är försäkrat...Skickade en klocka för 80k med postens värdefrakt och allt gick väldigt bra. Tror tjänsten lämpar sig utmärkt. Kommer dessutom att skicka vapen med samma tjänst inom en kort framtid, vilket man ju heller inte kan skicka hur som helst.
Vad är ett bättre alternativ att skicka med?Nej den lämpar sig verkligen inte utmärkt för Klockor över 50k.
Såg din post ovan nu @WidowmakerVad är ett bättre alternativ att skicka med?
Vad är ett bättre alternativ att skicka med?