• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Tjena grabbar!

Jag tycker att om man har koll på sina klockor borde man också ha koll på sina skor. För er som av massa olika anledningar inte har jättemycket cash att lägga på skor rekommenderar jag varmt Loakes 1880-serie. Helt fantastiska skor.

Har idag fått hem leverans ett av flera kommande och denna innehöll ett par svarta chelsea boots, ett par brouges i tan och ett skoputsarkit med totalt 10 olika polisher, två vårdande burkar skovax, två stora trasor, två hästhårsborstar, två mockaborstar, skohorn samt mocka-shampoo och impregneringsspray. Allt paketerat i en sjukt snygg trälåda med guldpläterade spännen.

Värt att notera är att jag även fick med skoblock i cederträ av god kvalitet, kostnadsfritt!


Photo 2012-09-12 21 18 00
by JZQT91, on Flickr



Photo 2012-09-12 21 18 12
by JZQT91, on Flickr

Påväg är även ett par chokladbruna double monk-straps, tassel-loafers och svarta oxfords.

Allt beställdes från Pediwear, en grym aktör med världens absolut fulaste hemsida som stinker scam lång väg, men ack va fel man kan ha. Personlig bekräftelse av order samt snabba vid frågor. Frakten var för mig gratis eftersom jag bor UK men till Sverige är det helt klart värt det.


Photo 2012-09-12 21 18 30
by JZQT91, on Flickr

Klart vi ska ha ett wristshot!

Det tog fyra arbetsdagar från att jag beställde till att jag fick skorna och då innehöll detta även en konversation om de ovan nämnda skorna som inte fanns i Loakes lager än utan kommer in i mitten av oktober. Ordern väntande på mitt godkännande som den fick i måndags och idag fick jag paketet. Riktigt sjukt måste jag säga.


Photo 2012-09-12 21 18 37
by JZQT91, on Flickr


För er med mer pengar i plånboken säljer även Pediwear Crockett & Jones. Dock väntetid på mellan 8-10 veckor eftersom skorna skickas från C&J direkt efter tillverkningen.


Sorry för OT!
Cheeerio!


2013-12-29 uppdatering!

Eftersom jag skrev tråden i september 2012 tycker jag att det behövs en uppdatering av originalinlägget. I dagsläget äger jag följande skor av Loake 1880 och Meermin:

psYUeiN.jpg


VrzkJV6.jpg


Från vänster: Loake 1880 "Aldwych", Meermin DMS, Loake 1880 "Chester", Loake 1880 "Cannon"

Loake 1880 "Bayswater", Meermin Chukkas.

Är nöjd med både Loake 1880 och Meermin och står fortfarande kvar vid min argumentation att jag hellre köper Loake 1880 som ligger på drygt 2000 och Meermin som ligger på drygt 1600 istället för ett par Crockett som kostar runt 4000. Men har en del par att variera med så använder aldrig några två dagar i rad vilket jag inbillar mig gör att skorna slits mindre.
Jättefina skor! Inser att jag borde skaffa flera! Jag har ett par Rockport som trotjänare. Bästa skor jag haft. Men man kan vidga sina vyer, ska jag nog.
 
Finns det några bra onlinebutiker som ni rekommenderar, med produkter som som skoblock, saphire och allehanda accessoarer till skor?
Nu tittar jag enbart på:
Graffords.se (som jag handlar det mesta av)
Davidssonsskomakeri.com
 
Var inne på SkoAB under em. Stod och höll i en gethårsborste som jag var ett ögonblick från att klippa men prylen kostade 500 spänn... Beställde en snarlik på herrstil för en tredjedel... Fan 500 spänn för en skoborste...
 

Jag har också handlat från herrstil ett par gånger. Funkat perfekt. Saphire skokräm har jag handlat några gånger på Linnegatan 2 i Göteborg. Trevlig och bra service och ung samma pris som herrstil.

Har dock inte köpt ngn fin skolåda. Har lagt alla prylarna i en vanlig skokartong jag fick från Carmina. Lättare och smidigare att stoppa undan i garderoben.
 
Det visste jag inte. Kul! :)

Jo då, jag har handlat två gånger av dig. Ena gången var det rätt mkt folk och kö och andra gången var jag själv lite stressad med en kompis som väntade utanför, så jag "gav mig inte tillkänna". Nästa gång säger jag dock till.

Trevlig butik, med den där speciella stämningen och charmen som infinner sig när både personal och kunder är entusiaster.
 
Med risk för att detta ämne redan avhandlats X antal gånger i tråden redan nu, så skriver jag ändå! :)

Jag har bestämt mig för att kliva ut lite ur min "comfort zone", vilket är sneakers, och köpa mig ett par sköna chelsea boots att använda vid mer uppklädda tillställningar under vintern.
RM Williams och Loake är väl dom första märkena som kommer upp i huvudet, men mer än så vet jag nog inte...
Planen är att åka en sväng in till stan imorgon (Sthlm) och kolla runt lite, så vart bör jag vända mig?
 
Med risk för att detta ämne redan avhandlats X antal gånger i tråden redan nu, så skriver jag ändå! :)

Jag har bestämt mig för att kliva ut lite ur min "comfort zone", vilket är sneakers, och köpa mig ett par sköna chelsea boots att använda vid mer uppklädda tillställningar under vintern.
RM Williams och Loake är väl dom första märkena som kommer upp i huvudet, men mer än så vet jag nog inte...
Planen är att åka en sväng in till stan imorgon (Sthlm) och kolla runt lite, så vart bör jag vända mig?

RM W är en av de bättre skorna som kan köpas som första finare sko imo. Dessa hittar du även överallt. finns 3 modeller man kan välja mellan vanligtvis i sverige, varav wentworth är den vanligaste, därefter modellen blaxland som är lite smalare. samt gardener som ser något bredare ut.
wenworth är min personliga favorit
 
Med risk för att detta ämne redan avhandlats X antal gånger i tråden redan nu, så skriver jag ändå! :)

Jag har bestämt mig för att kliva ut lite ur min "comfort zone", vilket är sneakers, och köpa mig ett par sköna chelsea boots att använda vid mer uppklädda tillställningar under vintern.
RM Williams och Loake är väl dom första märkena som kommer upp i huvudet, men mer än så vet jag nog inte...
Planen är att åka en sväng in till stan imorgon (Sthlm) och kolla runt lite, så vart bör jag vända mig?
Skoaktiebolaget
Graffords
Bäckmans
NK

De jag kan spontant.
 
RM W är en av de bättre skorna som kan köpas som första finare sko imo. Dessa hittar du även överallt. finns 3 modeller man kan välja mellan vanligtvis i sverige, varav wentworth är den vanligaste, därefter modellen blaxland som är lite smalare. samt gardener som ser något bredare ut.
wenworth är min personliga favorit
Jo, jag har hört att RM W ska vara värda pengarna!
 
Får du lika tydliga veck på mockaskor som du får ifrån skinn? Hittar ingen jämförelse bild efter x antal år på nätet nämligen
 
Jo, jag har hört att RM W ska vara värda pengarna!
Fick ett par RM av tjejen för två år sedan. Fick klacka och sula om dem 5 månader efter.
Skorna kostade 4000:- och sen 600:- för nya klackar och sulor efter 5 månader.
Värt att nämna är att jag använda dem till och från jobbet ,samt på jobbet (inomhus).
Mina tre par Red Wings som är tre år gamla som jag dessutom "grisar" med är fortfarande nästan nyskick.
 
Tillbaka
Topp