Boris Balkan
Fark you!
Är RL blå? Ser så ut och ser jävligt schyssta ut!
Bilden luras. Dom är svarta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är RL blå? Ser så ut och ser jävligt schyssta ut!
Ok fortfarande jävligt snyggaBilden luras. Dom är svarta.
någon som använder svarta brogues till annat än kostym?
Har svårt att få ihop någon bra matchning i huvudet.. Kör nästan bara bruna skor.. Men kände att jag måste börja använda mina svarta loake strand lite mer..
Jag kör ofta (nästan alltid) med svarta skor till svart och grått (släta eller brogues). Skälet är väl mest att de tillfällen då jag bär mörk kostym, så gör jag det för att verkligen se korrekt ut. Och det traditionella är ju svarta skor till blått och grått. Även om det har luckrats upp rätt mycket de senaste 10-15 åren, så hänge det kvar rätt mycket i konservativare miljöer. Se tex sådana nedan:
![]()
![]()
![]()
Och även traditionella företag, i detta fallet Brooks Brothers som stylade Mad Men, kör också oftast med svarta skor.
![]()
Tänkte mer om man kan ha det till något annat än kostym![]()
Haha så jag köra dom till jeans eller chinos utan problem? Det är Loake Strand modelllenSvarta brouges är snarare för casual för kostym.![]()
Haha så jag köra dom till jeans eller chinos utan problem? Det är Loake Strand modelllen
Klart du kan. Kör själv t ex svarta kvartsbroggar till jeans ibland.Haha så jag köra dom till jeans eller chinos utan problem? Det är Loake Strand modelllen
Tycker jag absolut!Haha så jag köra dom till jeans eller chinos utan problem? Det är Loake Strand modelllen
Risk för fel storlek, men tydligen heter modellen "Stuart". http://www.ebay.co.uk/itm/Trickers-...221839?hash=item2a5be2e10f:g:eiAAAOSwsFpWRFtNNån som vet vart man kan hitta/titta på såna här trickers online, fast svarta och låga?
![]()
Risk för fel storlek, men tydligen heter modellen "Stuart". http://www.ebay.co.uk/itm/Trickers-...221839?hash=item2a5be2e10f:g:eiAAAOSwsFpWRFtN
Tänkte mer om man kan ha det till något annat än kostym![]()
Tack, hade tänkt testa Larssons i oktober, men väntetiden var ca 2veckor så jag lämnade in på/hos Blixt, vilket jag ångrade då jag nu har reklammerat jobbet.Larssons eller JNJ (bakom Hagabion) rekommenderas ofta. Även uppe i Olskroken ska det finnas en bra, men inget jag har erfarenhet av.
Gott snack kamrater, kriga på!
Själv beställde jag ett par såna här nu till vintern (hoppas på snö)
Inte speciellt ovanliga kanske, modellen är Gardener från RM Williams med en grövre sula. Vad tycker panelen?
Jag vet att varje butik i Sverige kan ibland kan tolka godtyckligtNu fick jag ett mail från bootsonline, hemsidan där jag beställde mina RMW Gardener ifrån. Önskade stl 10UK, som är storlek 44EU i Sverige på tex careofcarl. Har även denna storlek i mina RMW skor köpta i Sverige.
Men nu säger dom att jag måste bekräfta vilken storlek jag vill ha, då dom har 9,5UK som 44EU och 10UK är 44,5EU.
Trodde alla rmw har samma storlekar?
Någon som har erfarenhet när ni beställt ifrån bootsonline? Tack på förhand
Jag är ganska säker på att jag har 9,5 i mina RMW och har en box kvar så jag kan kolla vad det står på den om en 10-20 min...
Mina blaxland i mocka är också made to order. Är alla mockablaxland det kanske?Gav inte mycket av att kolla boxen. Snarare fick man fler frågor, beställer Sea Life sina skor Made To Order? isf, av vilken anledning?
![]()
På bootsonline är alla Blaxland MTO, så det känns väl rimligt att så också är fallet för alla återförsäljare (även om Sealife håller eget lager)Mina blaxland i mocka är också made to order. Är alla mockablaxland det kanske?
Min tolkning av lådan. Storlek 9+ där + indikerar halvstorlek.Gav inte mycket av att kolla boxen. Snarare fick man fler frågor, beställer Sea Life sina skor Made To Order? isf, av vilken anledning?
![]()
Min tolkning av lådan. Storlek 9+ där + indikerar halvstorlek.
Mina RMW är 9.5 och jag hade samma märkning på min låda.