• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Kom att tänka på dem när den här bilden dök upp i instaflödet.
669453F4-6D4F-46C9-840F-9AC63140824F.jpeg
 
Vad är det du inte gillar med dem? De är ju oerhört förlåtande
Jag beställde hem ett par skor på T-lästen en gång som jag returnerade. Mitt intryck var allmänt "meh" på det mesta jag såg, sen tyckte jag som satt lite konstigt. Överlag väldigt rymliga. Och eftersom jag inte bor i stockholm så kan jag inte svänga förbi och testa mig fram, varför jag varit skeptisk.
 
  • Like
Reactions: Oew

Yfront

Omega
Är i full färd att införskaffa nya skor till hösten, gummisula. Har insett att det får bli att beställa då det inte finns något vidare utbud med min storlek UK 5,5-6 i Göteborg. Jag har hittat några modeller från Valesca. Fördelen är dessutom att de erbjuder fri frakt och returer vilket möjliggör att beställa fler par. Förstår att det inte är top notch men har någon nån erfarenhet om dom och att handla därifrån?
 

Lolle

Panerai
Är i full färd att införskaffa nya skor till hösten, gummisula. Har insett att det får bli att beställa då det inte finns något vidare utbud med min storlek UK 5,5-6 i Göteborg. Jag har hittat några modeller från Valesca. Fördelen är dessutom att de erbjuder fri frakt och returer vilket möjliggör att beställa fler par. Förstår att det inte är top notch men har någon nån erfarenhet om dom och att handla därifrån?
Om du menar Velasca så har jag ett par mocka ifrån dem.

Något hårda men inte i närheten av Meermin som fick mig att vilja gå barfota resten av livet...

600DF8BF-E208-4392-8076-DCEA3C446DEA.jpeg

92012E2A-F417-457D-A3E0-F77366DDD0D3.jpeg

C6FAEF61-30BF-4901-8FF5-0F03F30A1E45.jpeg


Du får vad du betalar för men inte alls dum sko, just nu finns mkt annat från exempelvis Skolyx (deras egna, Yanko, TLB) Herrstil, Herring (deras egna märke, Barker, Loake mm) The Sabot mfl.

Så du får leta runt och se vad du fastnar för, tror inte du blir besviken om du sätter förväntningarna efter prisnivån.
 

Yfront

Omega
Om du menar Velasca så har jag ett par mocka ifrån dem.

Något hårda men inte i närheten av Meermin som fick mig att vilja gå barfota resten av livet...

600DF8BF-E208-4392-8076-DCEA3C446DEA.jpeg

92012E2A-F417-457D-A3E0-F77366DDD0D3.jpeg

C6FAEF61-30BF-4901-8FF5-0F03F30A1E45.jpeg


Du får vad du betalar för men inte alls dum sko, just nu finns mkt annat från exempelvis Skolyx (deras egna, Yanko, TLB) Herrstil, Herring (deras egna märke, Barker, Loake mm) The Sabot mfl.

Så du får leta runt och se vad du fastnar för, tror inte du blir besviken om du sätter förväntningarna efter prisnivån.

Tackar och bockar! En tråd är alltid så mycket bättre med bilder. :)

Jag räknar nog med att få vad jag betalar för, har kikat på lite på de andra märkena som du listar men när man inte riktigt bestämt sig är det rätt fint att beställa några par där man kan returnera dem enkelt och utan kostnad, vilket Velasca erbjuder.
 

lekingofkings

Omega
2-Faktor
Tänkte tipsa om att Bow-tie har rea på många av sina skor, snubblade in via deras instagram. Varit sugen på Lazymans ett tag, bara för att pröva, och deras version ligger på strax över tusenlappen i nuläget så det fick bli ett köp! Randsydda skor, hittar inte tillverkningsland men tycker de syns en del på instagramprofilers fötter. :)
Skon jag köpte:
www.bow-tie.eu/en/bow-tie-mundy-795562.html
DDECD793-F3FA-4C0B-BA0B-BBDECC2B25F7.png

Fått hem? Nöjd?
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Någon som har tips om vart man kan lämna in ett par Oxfords för att få spitshine på tån i Stockholm? Var på Bäckmans men dem gjorde det ej :)
 

stigge

Omega
2-Faktor
Den här sommaren och värmen och vart helt underbar:D
Men (måste ju få klaga på något...är ju svensk....:p) så känns det som fötter har
blivit en halv storlek större pga värmen och den tillhörande blodtillförseln och vatten i fötterna
som det medför.
Märks tydligt nu när jobbet drar igång igen och "normala" skor börjaranvändas igen, det är tight!
 
D

Deleted member 5780

Guest
Den här sommaren och värmen och vart helt underbar:D
Men (måste ju få klaga på något...är ju svensk....:p) så känns det som fötter har
blivit en halv storlek större pga värmen och den tillhörande blodtillförseln och vatten i fötterna
som det medför.
Märks tydligt nu när jobbet drar igång igen och "normala" skor börjaranvändas igen, det är tight!
I hate to break it to you... ... men oftast går man upp i fotstorlek om man fettat till sig. Haft en god och näringsrik sommar? ;)
 

stigge

Omega
2-Faktor
I hate to break it to you... ... men oftast går man upp i fotstorlek om man fettat till sig. Haft en god och näringsrik sommar? ;)
Du verkar tala av egen erfarenhet...;)

Men visst, kosten under sommaren är lite mer njutningsbar men i gengäld så rör jag mig mer också mer. I mitt fall är det inte någon viktökning utan värmen som leder till större fötter.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Du verkar tala av egen erfarenhet...;)

Men visst, kosten under sommaren är lite mer njutningsbar men i gengäld så rör jag mig mer också mer. I mitt fall är det inte någon viktökning utan värmen som leder till större fötter.
Då så, det släpper väl när det blir svalare?
 

stigge

Omega
2-Faktor
Då så, det släpper väl när det blir svalare?
Japp, fötterna brukar återgå till normal storlek igen när det blir lite svalare väder.
Ville tjöta lite men även delge info i området om några andra sitter med samma upplevelse att det behöver inte vara ditt dekadenta leverne under sommaren som visar sig:D
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Ni som vet saker här...
Jag håller på att titta på att dra en sväng till Budapest under hösten och det vore ju onekligen ganska trevligt att plocka med sig ett par Vass hem.
Utan att ha googlat eller gjort några eftersökningar:
Hur ligger dom prismässigt?
Är det samma som C&J eller högre/lägre?

Tänker på vanliga bassortumentet, svarta Oxford

Edit:
Aaaah, det fanns en online shop.
Ca €530
 
Hämtade precis hem EG Galway i 9E på läst 82. Sitter som en smäck. Vad jag dock anmärkte är att de har samma dimensioner som mina EG Chelsea (Oxfords, trots namnet), också på läst 82, men UK9.5. De är nästan på pricken exakt lika långa. Antar att de dimensionerar upp sina boots en aning, men en halv storlek är ändå mycket.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Hämtade precis hem EG Galway i 9E på läst 82. Sitter som en smäck. Vad jag dock anmärkte är att de har samma dimensioner som mina EG Chelsea (Oxfords, trots namnet), också på läst 82, men UK9.5. De är nästan på pricken exakt lika långa. Antar att de dimensionerar upp sina boots en aning, men en halv storlek är ändå mycket.
Det stämmer!
Jag har UK8,5 i mina Galway, rymliga vid tårna så jag beställde även hem UK8 för att prova. Behöll dock UK8,5 för jag gillar att ha lite space för grövre strumpor:)
 
Topp