• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Ja men då är jag inte helt ute och cyklar iaf :). Vad brukar du själv ha för storlek? Jag brukar ha UK9-9.5 i de flesta av mina skor, så UK9 i Galway känns inte orimligt.
Jag kör UK8,5 i de flests skor o läster, UK9 i vissa såsom väldigt smala eller korta läster.
Jag gillade det extra utrymmet i tårna, det är ju kängor som ska användas med sockor o inte tunna strumpor..

Jag kör UK8,5 i de flests skor o läster, UK9 i vissa såsom väldigt smala eller korta läster.
Jag gillade det extra utrymmet i tårna, det är ju kängor som ska användas med sockor o inte tunna strumpor..
Ja om du brukar ha 8.5 så är nog samma storlek i dina galway helt rätt. Jag testade som sagt 9.5 och de var inget snack om saken att de var för stora; kändes som UK10.

Hur mycket tänjer sig Butteroskor?
Har normalt UK9 i klassiska skor och har nu både 41 och 42 hemma. På min minsta fot känns 41 bra men tight på min större (lite kort tom) medan 42 är stort på min mindre fot men bra på den större.
Då skorna är ofodrade så gissar jag att de tänjs ut en hel del men hur uppför de sig på längden? Normalt ger ju inte skor med sig på längden men dessa känns väldigt mjuka i lädret så jag är lite kluven på hur skorna är efter 10-20ggr och då speciellt längden.

Hur mycket tänjer sig Butteroskor?
Har normalt UK9 i klassiska skor och har nu både 41 och 42 hemma. På min minsta fot känns 41 bra men tight på min större (lite kort tom) medan 42 är stort på min mindre fot men bra på den större.
Då skorna är ofodrade så gissar jag att de tänjs ut en hel del men hur uppför de sig på längden? Normalt ger ju inte skor med sig på längden men dessa känns väldigt mjuka i lädret så jag är lite kluven på hur skorna är efter 10-20ggr och då speciellt längden.
Jag har uk9 på c&j och EG och 42 på Buttero. Skulle kört på 42, tänjer inget på längden. Obs att det är ett helvete att gå in dem men när de mjuknat är de otroligt bekväma.

Kvällens arbetspass. Måste jobba upp tekniken för det här tog för lång tid. Och då la jag ändå bara på ett lager vaxpolish.
641A5D8D-CE11-4EC5-8091-18D91945AB6B.jpeg

Så kom de. :)

First impressions:
Mycket snyggare i verkligheten än på bild.
Väldigt trevligt djup i färgen.
Ganska hårda från start, får se om de mjukar upp sig.
Väldigt arbetad suldekoration.

Bilder:
24E5AA1C-D0DA-4FF3-8CC9-546F454F7C77.jpeg
52E88127-845F-44C9-9A40-B4FC21C6BB16.jpeg
5D213067-780F-49CC-86F9-AA681AD243C7.jpeg
D1B14A0F-F664-44EA-B627-F6689554E9DD.jpeg
25F54F61-6DB0-40CD-95F4-7765AD97366D.jpeg
61718DEE-D71F-494C-A1AC-A1FC7E7B28E8.jpeg

Grattis till ett par snygga skor! Och tack för en recension av första intrycket. "True to size" eller hur ligger de till i storleken? Kul med en modell som frångår det konventionella. :)

Kör ni på färgad saphir suede renovator eller neutral till era mocka-skor? Är färgerna "samma" som motsvarande saphir 1925 medaille d'or crème? Jag behöver ekipera med vårdprodukter för mocka, i första läget gäller det ett par Loake Kempton.

Snyggt! Tips för att få till en så bra spitshine? Tycker aldrig jag riktigt lyckas få den där ytan...
Tack! Jag brukar köra ett/två lager mirror shine som grund (Torrt vax som torkar snabbt och är lite svårare att bearbeta enligt mig) och sen köra på med pate de lux som är ett mycket mjukare vax och mer lätt arbetat för att få ihop shinen. I grunden med mirror tar jag mycket vax och vatten och tvärtom när det är dax för pate. Då blire gamla tekniken, små mängder vax och vatten i flera omgångar med väldigt lite tryck i fingrarna när du applicerar. Något som är viktigt är duken du använder, skall vara tunn och kan inte understryka det tillräckligt, annars rör man bara runt vaxet :)

Tack! Jag brukar köra ett/två lager mirror shine som grund (Torrt vax som torkar snabbt och är lite svårare att bearbeta enligt mig) och sen köra på med pate de lux som är ett mycket mjukare vax och mer lätt arbetat för att få ihop shinen. I grunden med mirror tar jag mycket vax och vatten och tvärtom när det är dax för pate. Då blire gamla tekniken, små mängder vax och vatten i flera omgångar med väldigt lite tryck i fingrarna när du applicerar. Något som är viktigt är duken du använder, skall vara tunn och kan inte understryka det tillräckligt, annars rör man bara runt vaxet :)
Ett annat tips är att jobba med ett finger istället för två om man har svårt att få duken helt sträckt.

Tillbaka
Topp