• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Hur är the sabot att handla från? Många märken jag inte har någon kunskap om, så lite trixigt. Frakt och retur osv?
Smidigt, inga issues för min del, dock behövde jag inte returnera så osäker vad som gäller där. De finns i Göteborg om man vill testa innan. Erikged som är en av grundarna finns på IG så du kan även kontakta de via den kanalen.

Nyss trampat i ett äckligt tuggummi som fastnat på lädersulan... as som inte kan förmå sig att ta sig till en papperskorg... någon som har ett tips på hur jag bäst får bort det? Google sa att jah kunde frysa in o sen bräcka bort det, men ftar inte skorna stryk av det?

Nyss trampat i ett äckligt tuggummi som fastnat på lädersulan... as som inte kan förmå sig att ta sig till en papperskorg... någon som har ett tips på hur jag bäst får bort det? Google sa att jah kunde frysa in o sen bräcka bort det, men ftar inte skorna stryk av det?
Du menar alltså på undersidan av dojan, där man konstant nöter och skrapar? Jag hade nog bara pillat bort det värsta med en kniv och sen låtit asfalten göra resten.

Nyss trampat i ett äckligt tuggummi som fastnat på lädersulan... as som inte kan förmå sig att ta sig till en papperskorg... någon som har ett tips på hur jag bäst får bort det? Google sa att jah kunde frysa in o sen bräcka bort det, men ftar inte skorna stryk av det?[/QUOTE

Hatar när det händer, men som Carlf säger. Bara att skrapa bort tuggumitt och därefter låta asfalten göra sitt. Senast detta hände mig fick jag låna en tuggummiskrapa (?) från kontorets lokalvårdare. Fungerade suveränt :)
7E078C96-18A3-42CB-B896-64A212C49E79.gif

Jag hade tänk att försöka mig på nåt lite elegantare än kängor och sneakers. Jag gillar äldre grejer och tycker om att pyssla, så tänkte kolla lite secondhandbutiker i Stockholm efter skor att fräscha upp. Tänker att det säkert kan vara (enligt mina mått) roligare och mer ekonomiskt än att köpa nya, iallafall till att börja med.
Är dom produkter och tillvägagångssätt som finns i den här guiden nåt att gå efter? https://www.skolyx.se/sv/content/14-skovard-hur-du-lyckas-med-putsen

Jag hade tänk att försöka mig på nåt lite elegantare än kängor och sneakers. Jag gillar äldre grejer och tycker om att pyssla, så tänkte kolla lite secondhandbutiker i Stockholm efter skor att fräscha upp. Tänker att det säkert kan vara (enligt mina mått) roligare och mer ekonomiskt än att köpa nya, iallafall till att börja med.
Är dom produkter och tillvägagångssätt som finns i den här guiden nåt att gå efter? https://www.skolyx.se/sv/content/14-skovard-hur-du-lyckas-med-putsen
Yes. Eller kolla på shoegazing för mer tips.

skulle behöva ett litet utval av grymma höst/vinterskor, chelsea boots, lågskor, kängor, throw them on me !
Svårt utan att veta vad du har.
Jag kör:
Lågskor:
- mörkbruna dubbelmunkar med Dainitesula
- mahognyfärgade Oxfords med Dainitesula
- svarta Oxfords med lädersula
Boots/kängor:
- RM Williams Comfort Craftsman Chestnut Yearling
- RM Williams Gardener Brown
- Loake Hyde Brown Grain

Svårt utan att veta vad du har.
Jag kör:
Lågskor:
- mörkbruna dubbelmunkar med Dainitesula
- mahognyfärgade Oxfords med Dainitesula
- svarta Oxfords med lädersula
Boots/kängor:
- RM Williams Comfort Craftsman Chestnut Yearling
- RM Williams Gardener Brown
- Loake Hyde Brown Grain

Låt oss utgå ifrån att jag inte har några för utom ett par slitna GANTchelseas,
så behöver kvalitet och robusta skor, inga tassles bara. :D

Låt oss utgå ifrån att jag inte har några för utom ett par slitna GANTchelseas,
så behöver kvalitet och robusta skor, inga tassles bara. :D
Av alla de jag listat är det nog RMW Comfort Craftsman jag är mest nöjd med map stil, komfort och kvalitetskänsla. Funkar till allt utom kostym, sköna som ett par Ecco walkingskor och läder i bra klass.

Av alla de jag listat är det nog RMW Comfort Craftsman jag är mest nöjd med map stil, komfort och kvalitetskänsla. Funkar till allt utom kostym, sköna som ett par Ecco walkingskor och läder i bra klass.
Ska kolla lite vad du har tipsat om, såg Blaxland Yearlingkängan var otroligt snygg! perfekt för rusket!
jag får grotta ner mig lite, tack!

Ska kolla lite vad du har tipsat om, såg Blaxland Yearlingkängan var otroligt snygg! perfekt för rusket!
jag får grotta ner mig lite, tack!
Blaxland och Comfort Craftsman är samma sko men med den skillnaden att Blaxland har en lädersula invändigt medan CC har en väldigt dämpad sula. Rätt stor skillnad i komfort skulle jag säga. Blaxland känns som en kvalitetssko medan CC känns som en gympadoja.

skit i budget,är de min smak så köper jag!
allt utom kostym :) chinos/jeans.

kollade på RM William chelsea och Loake Chatworth

RMW är kannon, har flera par, (funkar visst till kostym) men i Sverige är faktiskt Loake svårt att slå, speciellt om man inte riktig vet vad man vill ha. Stort och ffa. tillgängligt utbud, bra kvalite och hyggliga priser.

Varför inte sy upp ett par så får du perfekt passform?
För att t ex RMW görs i 5-6 bredder och storlekar från 35-50 = typ 80 storlekar att välja på, plus tre-fyra former på tåboxen. Räcker inte det urvalet av kombinationer får man "sy upp" men då lär det kosta as.

RMW är kannon, har flera par, (funkar visst till kostym) men i Sverige är faktiskt Loake svårt att slå, speciellt om man inte riktig vet vad man vill ha. Stort och ffa. tillgängligt utbud, bra kvalite och hyggliga priser.
Tycker RMW och Loake spelar i helt olika ligor, vilket prislappen iofs tydligt visar. Men vet man sin size så kostar ju RMW som Loake ifall man köper från AU.

För att t ex RMW görs i 5-6 bredder och storlekar från 35-50 = typ 80 storlekar att välja på, plus tre-fyra former på tåboxen. Räcker inte det urvalet av kombinationer får man "sy upp" men då lär det kosta as.
Torde räcka, dock finns det andra än RMW som gör trevliga skor och om inte budget är ett issue så varför inte?

Tillbaka
Topp