Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Läs några inlägg tillbaks så framgår svaret rätt tydligt pga diskussion. Som man konstaterat så är det nog inte så farligt smörja med silikonbaserad skokräm nån enstaka gång per år, men om skorna ska hålla i 20 år som Red Wing gärna pratar om i sin reklam så kanske man ska ha nåt annat i längden. Att smörja med deras mink oil en gång per månad är nog inte jättebra för skon i längden, eftersom det kan torka ut lädret. Håller du dig till det rekommenderade 1-2 gånger per år så funkar det säkert.Vilkey betyder? sorry, sjukt novis
dock sa han att endast 1-2ggr per år smörja in nytt lager och torka av, men att ta hand om skit på skon när det väl blir skitiga.
finns det någon annan produkt som är bättre än deras så berätta gärna, han gillade inte att vissa smörjer skorna så skinnet mjuknar för mycket.
Tack för info! Hoppas nåt finns kvar nästa helg... Ibland vore det ju bra att bo i storstan..Loake kör utförsäljning i Stockholm nästa vecka,
kopierar infon deras mail.
Utförsäljning av skor från Loake
- Höstutförsäljning av herrskor från 1880 och Shoemakers kollektionen.
Lågskor - Kängor - Chelsea Boots
Välkommen!
Öppettider
Onsdag 5 september 08-19
Torsdag 6 september 10-19
Fredag 7 september 10-18
Lördag 8 september 10-17
Söndag 9 september 11-16
Adress
Öregrundsgatan 3
115 59 Stockholm
T-bana Gärdet, uppgång Värtan.
Du får såklart göra som du vill men jag väljer att lyssna på personer med gedigen kunskap inom ämnet (mao inte ”hört på stan”). Dumt att chansa med billigare skovårdsprodukter när det finns bra saker som inte är så mycket dyrare på ett par skor som kostar en del. Om det gället skor ifrån billigare märken så är oxå kvalitén på skinnet där efter (tex high shine, mao plastöverdrag) så spelar det inte någon roll vad man behandlar med då det ändå inte tränger in i lädret.Det är inte jag som är skeptisk. Att varna för produkter från någon som sysslat med läder i över hundra år pga. ”hört på stan” är väl snarare att vara skeptisk.
Dessutom säger min egen erfarenhet mig att bara man smörjer skon så har man kommit minst 95% av vägen. Jag har inga problem att tänka mig att vad spelar roll på marginalen men jag tror inte det spelar någon större roll sett till helheten.
Absolut!eller det funkar med lädersula även i Sverige om man undviker att hoppa i vattenpölar?
SnyggaJag kan rekommendera Carmina butiken inne i Palma då den var väldigt trevlig och med ett stort utbud.
Jag kunde inte annat än och slå till på mitt första par Carmina skor.
Jag föredrar alltid att köpa finskor med gummisula då vi oftast har blöta vägar här i Sverige (med undantag för denna sommaren)
Nu fanns ju inte denna modellen jag fastna för med gummisula och då jag tyckte att denna modellen satt såpass bra så slog jag ändå till.
Frågan som uppkom då är om jag bör lämna in dessa för att lägga på en tunn slitsula i gummi eller det funkar med lädersula även i Sverige om man undviker att hoppa i vattenpölar?
Hur känns skorna så här några år senare? Jag funderar på köpa mitt första par wholecuts
Kan varmt rekommendera Alex wholecut! Skulle gärna stocka upp mig på resten
Sist jag kollade sparade du nån hundring, om du behövde allt som ingick.Är nåt av Skolyx skovårdspaket nåt att satsa på om man ska börja med den sortens grejer, eller borde man sätta ihop ett eget paket?
https://www.skolyx.se/sv/8-skovardspaket
Grymt att veta, tack! Nu får vi se om jag lyckas fynda nåt på Loakes utförsäljning bara! Annars jagar jag billiga skor på second hand, men svårt att hitta grejer som inte är typ Din Sko eller Ecco.Sist jag kollade sparade du nån hundring, om du behövde allt som ingick.
Är i samma sits.. Hoppas också på outleten.Grymt att veta, tack! Nu får vi se om jag lyckas fynda nåt på Loakes utförsäljning bara! Annars jagar jag billiga skor på second hand, men svårt att hitta grejer som inte är typ Din Sko eller Ecco.
Letar du begagnat är det möjligt att göra fynd på engelska ebay. Där finns också rätt mycket Loake seconds.Grymt att veta, tack! Nu får vi se om jag lyckas fynda nåt på Loakes utförsäljning bara! Annars jagar jag billiga skor på second hand, men svårt att hitta grejer som inte är typ Din Sko eller Ecco.
Lycka till!Är i samma sits.. Hoppas också på outleten.
Tack för tipset! Har även fått tips om att secondhandbutiker, typ Myrorna, håller lite högre nivå utanför tullarna än i innerstan pga lägre kundtryck. På min lokala Myrorna i nordlig Stockholmskommun hittade jag exempelvis en Burberry trenchcoat.Letar du begagnat är det möjligt att göra fynd på engelska ebay. Där finns också rätt mycket Loake seconds.
Ska Loake-butiken på Östermalm ha utförsäljning?Grymt att veta, tack! Nu får vi se om jag lyckas fynda nåt på Loakes utförsäljning bara! Annars jagar jag billiga skor på second hand, men svårt att hitta grejer som inte är typ Din Sko eller Ecco.
Nybörjarfråga:
Köpte just ett par beggade Loake 1880 Heston.
De är en millignutt för stora, men sitter som en smäck om jag lägger i en tunn sula från ett par ultraboost. Ska man ha någon speciell innersula till lädersule-skor så det typ inte stängs in fukt eller något?
Enligt @Josa nedan, ja.Ska Loake-butiken på Östermalm ha utförsäljning?
Loake kör utförsäljning i Stockholm nästa vecka,
kopierar infon deras mail.
Utförsäljning av skor från Loake
- Höstutförsäljning av herrskor från 1880 och Shoemakers kollektionen.
Lågskor - Kängor - Chelsea Boots
Välkommen!
Öppettider
Onsdag 5 september 08-19
Torsdag 6 september 10-19
Fredag 7 september 10-18
Lördag 8 september 10-17
Söndag 9 september 11-16
Adress
Öregrundsgatan 3
115 59 Stockholm
T-bana Gärdet, uppgång Värtan.
Notera bara att det alltså inte är i butiken, utan lokal på annan adress.Oh tack, såg inte att de hade skrivits en del senaste veckan och jag kollade bara senaste inläggen. Tack så mycket, då blir det Loake 0800 på onsdag, känns väldigt tidigt dock :O
Grymt att veta, tack! Nu får vi se om jag lyckas fynda nåt på Loakes utförsäljning bara! Annars jagar jag billiga skor på second hand, men svårt att hitta grejer som inte är typ Din Sko eller Ecco.
Är i samma sits.. Hoppas också på outleten.
Oh tack, såg inte att de hade skrivits en del senaste veckan och jag kollade bara senaste inläggen. Tack så mycket, då blir det Loake 0800 på onsdag, känns väldigt tidigt dock :O
Det var tur att du sa det. Gick in på outletbutikens hemsida och såg detta:Notera bara att det alltså inte är i butiken, utan lokal på annan adress.
Jag kommer nog in lit senare, bortåt lunch. Påbörjar en veckas semester på onsdag och tänker ta lite sovmorgon!Jag är där också vid 08. Får snegla på alla andras handleder och se om det är många klocksnackare där
Kolla ebayGrymt att veta, tack! Nu får vi se om jag lyckas fynda nåt på Loakes utförsäljning bara! Annars jagar jag billiga skor på second hand, men svårt att hitta grejer som inte är typ Din Sko eller Ecco.
Tyvärr kommer jag inte att ha möjlighet förrän torsdag kväll... Får vara beredd på att ni har snott godbitarna.Jag är där också vid 08. Får snegla på alla andras handleder och se om det är många klocksnackare där
Antar man inte kan Mail/ringa butik o beställa ett par? är ju precis i köpar tagen på en loake Chelsea bor på GotlandDet var tur att du sa det. Gick in på outletbutikens hemsida och såg detta:
ÖPPET
Ons 5 sept kl 07 -19
Tors 6 - fre 7 sept kl 10 -19
Lör 8 - sön 9 sept kl 11-17
Tisdag 4 sept uppdateras inlägget med information och bilder.
Får man fråga vad du har för storlek? Har sålt av ganska många skor under åren, Carmina, C&J, Alden, Enzo Bonafe mm.Grymt att veta, tack! Nu får vi se om jag lyckas fynda nåt på Loakes utförsäljning bara! Annars jagar jag billiga skor på second hand, men svårt att hitta grejer som inte är typ Din Sko eller Ecco.
42-43 beroende på märke och modell. 9-9,5 i amerikansk storlek.Får man fråga vad du har för storlek? Har sålt av ganska många skor under åren, Carmina, C&J, Alden, Enzo Bonafe mm.
Inget pågång just nu men kan vara bra att veta för framtiden om vi har samma storlek.