Har en kompis som kört deras dubbel monk på halv gummi sula/lädermidja från början var klacken jämn och fin ännu jämnare än mina loake 1880s dock efter användning under regnig dag har sul delarna glidit ifrån varandra med knappa millimetern (kan bifoga bild senare). Lädret har tappat lyster (kanske dåligt putsade) ena skon har fått grymma rynkor vid "spänningen" eller den del som man spänner över. Och han använder dem sällan men nöjd är han iallafall.
Själv har deras Fårö loafer som känns riktigt bra till priset om man bortser ifrån att ens sulan är konkav vid tårna vilket syns på hur sulan slits. Och de har även vart betydligare jobbigare att gå längre sträckor under hela dagar med jämfört med mina andra lädersulor. Men konstruktion av hälkappan är till stor fördel då den format sig bra till mig. Även om ena skon känns rymligare än den andra (kanske jag som har konstiga fötter)
Så med fördel att ha läge att köpa i butik är jag nog villig och säga att de konkurrera väl med budget sortimentet under loake, dock äger jag bara orbans i budget sortimentet men har testat klämt på mermin under deras trunk show.
Bifogar bilder senare, kan förtydliga en hel del av vad jag försökt säga