• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Erik83

Cartier
Tack för tipset angående Zalando! Blev ett par Comfort Craftsman i chestnut! Hoppas de sitter bra, beställde ett par Chelsea från Myrqvist häromdagen också, så jag får testa och se vilka som åker tillbaka..
 

Erik83

Cartier
Vad är det för modell?
Mao läst du har på Loake, tex Capital är rymlig medans 025 är tight.
Gissningsvis bör du dra samma i RM Williams men alltid svårt med rek på storlekar då våra fötter är olika.
Jag har ett par Loake med 026-läst i storlek 9 som sitter tight. Enligt RM Williams hemsida bör jag ha 9.5.
 

Erik83

Cartier
Ja jag rättade mig själv också.

För ytterligare spänning så är mina comfort RMW klart rymligare än mina icke comfort i samma storlek.
Det är lugnt :) Jag har också för mig att AU inte motsvarar UK helt, men de kanske har gjort så för enkelhetens skull?
Ojoj, spännande värre det här! Hoppas de sitter som en smäck nu!
 

stigge

Omega
2-Faktor
Jag har ett par Loake med 026-läst i storlek 9 som sitter tight. Enligt RM Williams hemsida bör jag ha 9.5.
Och jag drar samma storlek på mina Loake Capital som mina RM Williams.
Passform på skor är som sagt inte helt enkelt. Finns möjlighet så beställ två storlekar för att testa vilket par som är bäst.
 

Erik83

Cartier
Och jag drar samma storlek på mina Loake Capital som mina RM Williams.
Passform på skor är som sagt inte helt enkelt. Finns möjlighet så beställ två storlekar för att testa vilket par som är bäst.
Precis så brukar jag göra, men som nån påpekade här ovanför fanns inte 9, så jag sätter allt på att 9.5 passar...
 

stigge

Omega
2-Faktor
Precis så brukar jag göra, men som nån påpekade här ovanför fanns inte 9, så jag sätter allt på att 9.5 passar...
Jag har ngt par på 9.5 oxå (annars 9) och de funkar skapligt map att det är Chelsea boots. Lite rymliga men funkar. Extra sula kan vara en lösning annars. Gillar inte den lösningen på lågskor då hälen kommer lite högt för mig men på boots funkar det bättre.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
För alla er som är intresserade av RM Williams (inte för mig då de inte verkar ha strl 10,5:mad:).
Det två skorna i mitten är bägge strl 10,5. Den bruna är RMW (Comfort Craftsman) och den i burgundy är Loake på capitallästen. Båda passar mig utmärkt. Loake är smalare och därför skulle det inte fungera för mig att gå ned en halvstorlek även om det säkert skulle funka längdmässigt.
lr-650-43-19866-21-jpg.457947

Fler jämförelsebilder:
brwck1-jpg.478553

bb4-jpg.501637
 
Senast ändrad:
Topp