Inte en enda storlek 9? Ser inte ens ut som de beställt in den storleken.Om ngn är intresserad så kan man idag köpa RM Williams med 20%-rabatt på Zalando. Precis klickat hem ett par, landade på ca 3500 kr inkl frakt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte en enda storlek 9? Ser inte ens ut som de beställt in den storleken.Om ngn är intresserad så kan man idag köpa RM Williams med 20%-rabatt på Zalando. Precis klickat hem ett par, landade på ca 3500 kr inkl frakt.
Var hittar ni RM williams för 3500 kr på Zalando? För mig kostar de 4500 krInte en enda storlek 9? Ser inte ens ut som de beställt in den storleken.
Inte en enda storlek 9? Ser inte ens ut som de beställt in den storleken.
Var ser du UK9 storlek? Ser 8.5 och 9.5.Ett exempel https://m.zalando.se/r-m-williams-comfort-craftsman-square-g-fit-stoevletter-rw212k001-o11.html
Rabatten dras i kassan.
Sorry, citerade fel inlägg. Var menat åt @Bergaren.Var ser du UK9 storlek? Ser 8.5 och 9.5.
Vilken läst på Loaken? Jag har 9 G på mina RMW Blaxland och 9,5 F på mina LoakeJag har 7,5 UK i storlek i mina Loake. Vad tror ni jag har i RM williams?![]()
RM Williams har en size guide på sin hemsida, kolla länken:Jag har 7,5 UK i storlek i mina Loake. Vad tror ni jag har i RM williams?![]()
Vad är det för modell?Jag har 7,5 UK i storlek i mina Loake. Vad tror ni jag har i RM williams?![]()
Jag har ett par Loake med 026-läst i storlek 9 som sitter tight. Enligt RM Williams hemsida bör jag ha 9.5.Vad är det för modell?
Mao läst du har på Loake, tex Capital är rymlig medans 025 är tight.
Gissningsvis bör du dra samma i RM Williams men alltid svårt med rek på storlekar då våra fötter är olika.
Enligt deras size chart motsvarar det sammaRMW är i AU storlekar som inte är samma som UK.
Får kanske backa på detta.
Jag har en halv större i RMW än Loakes Captital i alla fall.
Enligt deras size chart motsvarar det samma
Det är lugntJa jag rättade mig själv också.
För ytterligare spänning så är mina comfort RMW klart rymligare än mina icke comfort i samma storlek.
Och jag drar samma storlek på mina Loake Capital som mina RM Williams.Jag har ett par Loake med 026-läst i storlek 9 som sitter tight. Enligt RM Williams hemsida bör jag ha 9.5.
Precis så brukar jag göra, men som nån påpekade här ovanför fanns inte 9, så jag sätter allt på att 9.5 passar...Och jag drar samma storlek på mina Loake Capital som mina RM Williams.
Passform på skor är som sagt inte helt enkelt. Finns möjlighet så beställ två storlekar för att testa vilket par som är bäst.
Jag har ngt par på 9.5 oxå (annars 9) och de funkar skapligt map att det är Chelsea boots. Lite rymliga men funkar. Extra sula kan vara en lösning annars. Gillar inte den lösningen på lågskor då hälen kommer lite högt för mig men på boots funkar det bättre.Precis så brukar jag göra, men som nån påpekade här ovanför fanns inte 9, så jag sätter allt på att 9.5 passar...
Det bör funka men finns möjlighet så ta även ett par 8 oxå då passform är individuellt och Capital lästen är ganska rymlig.Hittade nu att de är capital-lästen. Då bör RMW i storlek 7,5 funka?
Tack för tipsetJag har ngt par på 9.5 oxå (annars 9) och de funkar skapligt map att det är Chelsea boots. Lite rymliga men funkar. Extra sula kan vara en lösning annars. Gillar inte den lösningen på lågskor då hälen kommer lite högt för mig men på boots funkar det bättre.
Beställde hem ett par bruna Comfort Craftsman i stl 8 nu.Det bör funka men finns möjlighet så ta även ett par 8 oxå då passform är individuellt och Capital lästen är ganska rymlig.
Riktiga båtar!För alla er som är intresserade av RM Williams (inte för mig då de inte verkar ha strl 10,5).
Det två skorna i mitten är bägge strl 10,5. Den bruna är RMW och den i burgundy är Loake på capitallästen. Båda passar mig utmärkt.
![]()
Tänk på att chelsea boots saknar snörning, det är med andra ord säkrast att prova innan köp eftersom man varken kan dra åt eller knyta lösare ...Hittade nu att de är capital-lästen. Då bör RMW i storlek 7,5 funka?
Yes, i värsta fall får jag skicka tillbaka skorna, helt enkelt.Tänk på att chelsea boots saknar snörning, det är med andra ord säkrast att prova innan köp eftersom man varken kan dra åt eller knyta lösare ...
Äsch, några varv med silvertejp så har man löst det problemet...Tänk på att chelsea boots saknar snörning, det är med andra ord säkrast att prova innan köp eftersom man varken kan dra åt eller knyta lösare ...