• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Premiär för mitt första par från Löf & Tung. Cole Utah Calf Chukka. Trevlig bekantskap. Avslutar med en bild från SkoAB för att jag suger på att ta bilder!:rolleyes:
bildett.jpg
bildtvå.jpg
Lof-_-Tung-Cole-15510-DB-Utah-Calf-T-Last-1.jpg

Bäde loake o barker säljs där med fwiw
Inte i bonnhålan jag bor. :)
Men jo, kanske, vill minnas att jag sett ett par ensamma stackars Aldwych i nåt hörn nån gång.
Hur som helst är det ju lönlöst att fråga butiksbiträdet.
Jag defaultar alltid tillbaka till mina RM Williams ändå och jämför komforten med dem. Sen svär jag lite och späker ner tassarna i ett par Oxfords när kontorskostymen ska på. Lustigt nog är ett par gamla J Lindeberg dubbelmunkar (av Alfred Sargent) mina mest använda lågskor.
I mitt nästa jobb ska jag ha jeans, Chelseas och flanellskjorta 24/7.
#endrant

Nån som har några allmänna tips på hel innersula att lägga i en rmw craftsman?
Undvik de sulor som har aktivt kol i sulan. Det andas ganska dåligt och skon slits snabbare. Ta även ur iläggssula efter du använt skon så inte fukt binds mellan sulan och skon och stoppa sedan i skoblocken.
Annars är det bara att köra på en sula ifrån Saphir eller liknande.

Är det svårt att färga ljusare mocka mörk? Går det med någon kräm likt ”vanliga” skinnskalle? Funderar på ett par billigare mockaskor men tycker färgen är liite ljus...

:)

Är det svårt att färga ljusare mocka mörk? Går det med någon kräm likt ”vanliga” skinnskalle? Funderar på ett par billigare mockaskor men tycker färgen är liite ljus...

:)
Det finns pigmenterad vårdande spray, men det är mer för återfärgning. Skulle säga att det är jäkligt svårt att få bra.

Har köpt Saphirs läderfärg, ska enligt förpackningen fungera även på mocka. (Det är alltså inte en pigmenterad sprej, utan en infärgningsvätska)

Edit: Funkar skitbra till att färga läder på ett betydligt mer genomträngande sätt än en kräm.
Ok, återkom med resultat och bild när du färgat ett par nya ljusa mockaskor. ;)

Jaha alla skofetischister! Vad tror ni om de här gamla godingarna - behålla eller hopplöst omoderna och bara pinsamma? ;)

IMG_5069.JPG

IMG_5070.JPG

IMG_5073.JPG
Behåll för helv-e! Longwings är alltid rätt :)
Dock rekommenderar jag att du kastar bort skoblocken då den fjäderbelastade kulan riskerar att göra sönder sömmen i hälen. Satsa på ett par riktiga istället - de kommer göra underverk för skornas utseende.

Senast ändrad:
Jaha alla skofetischister! Vad tror ni om de här gamla godingarna - behålla eller hopplöst omoderna och bara pinsamma? ;)
IMG_5069.JPG

IMG_5070.JPG

IMG_5073.JPG
Longwings är alltid rätt :)
Det objektivt korrekta svaret är förstås att det alltid är fel med longwings!;) En riktigt styggelse till skor i nästan samma liga som dubbelmunkar, loafers och split toe-derbys. Jättefula hela bunten!:D (Förbereder mig på allehanda elaka påhopp från forumets skocommunity...:sorry:)
@Red Scream, nu ska du inte ta mitt svar som någon sorts sanning (annat än min sanning, och jag har alltid rätt!?!). Personligen har jag svårt för vissa skomodeller, men har svårt att se att dina skor skulle anses som omoderna eller pinsamma, tvärtom verkar denna modell ha en (obegripligt) stor beundrarskara.o_O:)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp