• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Det objektivt korrekta svaret är förstås att det alltid är fel med longwings!;) En riktigt styggelse till skor i nästan samma liga som dubbelmunkar, loafers och split toe-derbys. Jättefula hela bunten!:D (Förbereder mig på allehanda elaka påhopp från forumets skocommunity...:sorry:)
@Red Scream, nu ska du inte ta mitt svar som någon sorts sanning (annat än min sanning, och jag har alltid rätt!?!). Personligen har jag svårt för vissa skomodeller, men har svårt att se att dina skor skulle anses som omoderna eller pinsamma, tvärtom verkar denna modell ha en (obegripligt) stor beundrarskara.o_O:)
För helsike @M.L. du brukar ju ha god smak men idag hade du en dålig dag ;).
Dubbel monkstrap, loafers och split-toe är ju fantastiskt trevliga skor. Longwings är väl inte min favorit men fortfarande väl värda att behålla...

532CA5D6-D4B7-4D04-9DA1-A1FD23588BAD.jpeg

Hälsningar - dubbelmunken ;)

Det objektivt korrekta svaret är förstås att det alltid är fel med longwings!;) En riktigt styggelse till skor i nästan samma liga som dubbelmunkar, loafers och split toe-derbys. Jättefula hela bunten!:D (Förbereder mig på allehanda elaka påhopp från forumets skocommunity...:sorry:)
@Red Scream, nu ska du inte ta mitt svar som någon sorts sanning (annat än min sanning, och jag har alltid rätt!?!). Personligen har jag svårt för vissa skomodeller, men har svårt att se att dina skor skulle anses som omoderna eller pinsamma, tvärtom verkar denna modell ha en (obegripligt) stor beundrarskara.o_O:)

Dubbel monkstrap, loafers och split-toe är ju fantastiskt trevliga skor. Longwings är väl inte min favorit men fortfarande väl värda att behålla...

532CA5D6-D4B7-4D04-9DA1-A1FD23588BAD.jpeg

Hälsningar - dubbelmunken ;)
Kan bara hålla med @Lolle (inte helt hundra dock..;)...)
Att @M.L. inte uppskattar ett par trevliga longwings har vi sett förut men nu även på krigsstigen mot loafers, dubbelmunkar och splittoe.
Näe...dags att du kontaktar jourhavande skopräst och begär bikt för dina syndiga tankar.....:D

Och @Lolle.....Nej......verkar som att @M.L. longwingdemoner har satt tänderna i dig. Ge dig genast av till
närmsta skoaffär och införskaffa ett par som medicin mot denna åkomma.:D

Dubbel monkstrap, loafers och split-toe är ju fantastiskt trevliga skor.
Att @M.L. inte uppskattar ett par trevliga longwings har vi sett förut men nu även på krigsstigen mot loafers, dubbelmunkar och splittoe.
Näe...dags att du kontaktar jourhavande skopräst och begär bikt för dina syndiga tankar.....:D
Rimligtvis är jag nog besatt av någon typ av "god smak"-demon.
gygygyg.jpg
Ska genast ta @stigges råd och kontakta jourhavande präst/djävulsutdrivare!:D
IMG_20171002_0003-800x500.jpg

Ojojoj nu är det stekta fläsket kokt! :D;) Att det inte är någon skillnad på dubbelmunkar och skor med kardborrband vet ju alla, men longwings - där har du så fett fel! Linjerna - så sköna. Längden - perfekt. Nästa vecka får bli longwingsveckan!

Ojojoj nu är det stekta fläsket kokt! :D;) Att det inte är någon skillnad på dubbelmunkar och skor med kardborrband vet ju alla, men longwings - där har du så fett fel! Linjerna - så sköna. Längden - perfekt. Nästa vecka får bli longwingsveckan!
He he, att jämföra dubbelmunkar med skor med kardborreband är smått genialiskt!:hilarious: Jag har haft svårt att motivera min aversion mot dubbelmunkdojjor, men nu vet jag var den kommer ifrån.:D
Men det här med longwings...näe...det ser bara fel ut... oharmoniskt på något sätt...

He he, att jämföra dubbelmunkar med skor med kardborreband är smått genialiskt!:hilarious: Jag har haft svårt att motivera min aversion mot dubbelmunkdojjor, men nu vet jag var den kommer ifrån.:D
Men det här med longwings...näe...det ser bara fel ut... oharmoniskt på något sätt...
Nu startar skokriget:D
Kardborreband...:rage:.....;)

Ja vad hände här, lazymans har jag själv svårt för men monkstrap eller double monk är ju fantastiska. Att jämföra dem med några skor med kardborreband från Lejon känns föga smickrande och då det är lättare att förkasta eran smak än byta ut delar av min skogarderob så väljer jag det första alternativet... ;):D

Jag tror jag hittat lösningen på mina loafersfunderingar till höst/vinter. Har hittat ett par Allen Edmonds, men till kruxet.. har tänkt att göra add on med rubber sole och då ryker möjligheten till retur om jag förstår det rätt.. skon är i deras E vidd, som är något vidare än normalt och minsta storleken är 39 1/2. Så jag kan inte gå ner i storlek..vågar man eller ska man skita i det?

Nu startar skokriget:D
Jag hoppas att alla fattar (och, ja @stigge @Lolle m fl är med på detta) att jag förstår att skor/kläder/klockor/med mera är en högst subjektiv upplevelse, och att jag skämtar lite om detta!:) Plus att jag tycker det är roligt att retas lite sådär om vår smak.:rolleyes:
Personligen tycker jag att vissa skomodeller är riktigt fula, men jag är medveten om att vissa andra kan tycka att dessa modeller är riktigt stiliga. När det gäller den personliga smaken finns det inga rätt eller fel, det är bara åsikter. Kontentan är att man alltid ska satsa på det man själv gillar!
Jag har ett helt gäng skor/kängor som många säkert ställer sig högst frågande till när det gäller utförande och färgval ("clownskor" har jag bl a fått läsa). Men det viktiga för mig är att jag gillar dem!
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg

Jag hoppas att alla fattar (och, ja @stigge @Lolle m fl är med på detta) att jag förstår att skor/kläder/klockor/med mera är en högst subjektiv upplevelse, och att jag skämtar lite om detta!:) Plus att jag tycker det är roligt att retas lite sådär om vår smak.:rolleyes:
Personligen tycker jag att vissa skomodeller är riktigt fula, men jag är medveten om att vissa andra kan tycka att dessa modeller är riktigt stiliga. När det gäller den personliga smaken finns det inga rätt eller fel, det är bara åsikter. Kontentan är att man alltid ska satsa på det man själv gillar!
Jag har ett helt gäng skor/kängor som många säkert ställer sig högst frågande till när det gäller utförande och färgval ("clownskor" har jag bl a fått läsa). Men det viktiga för mig är att jag gillar dem!
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
Va...skor för mig är blodigt allvar så
tala för dig själv.....:D:p
Se nu till att skaffa en par snygga longwings till vintern:happyhappy:

PS: ironi i skrift på forum kan ibland vara svårt, mao ovan är ironi. Likt @M.L. så tycker jag det bara är kul att retas lite så länge man gör det med glimten i ögat och att det framgår.

Vad det föressten för sko på bild 4 från toppen räknat? Ofärgat crustläder eller?

Senast ändrad:
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg

Vad jag gillar är hur du lyckas samla så många skor jag ogillar i en och samma post. Det är imponerande, på sitt sätt.

(Du behöver inte förklara du skämtade/var ironisk, det var uppenbart)

Jag tror jag hittat lösningen på mina loafersfunderingar till höst/vinter. Har hittat ett par Allen Edmonds, men till kruxet.. har tänkt att göra add on med rubber sole och då ryker möjligheten till retur om jag förstår det rätt.. skon är i deras E vidd, som är något vidare än normalt och minsta storleken är 39 1/2. Så jag kan inte gå ner i storlek..vågar man eller ska man skita i det?
Jag har rätt många par Allen Edmonds, med och utan gummisula - jag har också sulat om, från läder till gummisula. Om du är tveksam kring storlek rekommenderar jag att du köper ett par på eBay och testar. Du kommer lätt ner i 1700:- för ett mycket lätt begagnat par. Om du redan har koll på storlek skulle jag köpa det som finns i den butik du gillar och sedan lägga på en slitsula. När du ändå håller ska du byta slitdelen av klacken då deras standard är av någon typ av plast och den slits mycket fort.

Vad jag gillar är hur du lyckas samla så många skor jag ogillar i en och samma post. Det är imponerande, på sitt sätt.
(Du behöver inte förklara du skämtade/var ironisk, det var uppenbart)
Kul ändå att jag på något sätt lyckades imponera på dig!:) Men jag tycker dock att det vore på sin plats att du erkänner att du innerst inne faktiskt vill ha ett par gula mockachukkas!:D

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
Grönt är skönt, rött är... Men gult är fan inte bra :)

9D4F124F-D085-424B-AE18-06389934C078.png
Någon person som sitter på nån matnyttig info gällande denna modellen från Loake?
Hur står dem sig mot en svensk vinter?
Kyla, snö och slask?
Har inte provat men det känns som den svaga punkten är sulan. Sällan jag fryser om anklarna och det känns bökigt med ett fluffigt foder som ska torka. Annars har ju Loake alternativ med ridgeway-sula, t ex Angelsey. Ofodrade men det är ju bara på med en ullsocka så är det löst.

Tillbaka
Topp